Ucuzluk mayası

14.07.2003 - 09:08 | Son Güncelleme :

Enflasyonun hız kesmesi firmaları harekete geçirdi. Gelir düzeyi düşük gruplara da yönelmeyi hedeflerine katan 60 yıllık Tikveşli, ürünlerinde yüzde 20 indirim yapma kararı alarak atağa geçti

Tüketici enflasyonunun iki ay üst üste eksileri görmesi firmaları cesaretlendirdi. Bir zamanlar fiyatların artış hızına yetişebilmek için bir ay içinde birkaç zam birden yapan firmalar şimdilerde daha istikrarlı fiyat politikalarını seçiyor. Bazı firmalar da tüketici profillerini genişletmek adına fiyatlarda indirim yapma kararı alıyorlar.

Bunlardan biri de kuruluşunun 60. yılını kutlayan Tikveşli oldu. 1998`de DanoneSA ailesine katılan Tikveşli, tüm ürünlerinde yüzde 20 indirim kararı aldı. DanoneSA Pazarlama Direktörü Gökhan Öğüt, `Daha önce Danone`de uygulayıp başarılı sonuçlar aldığımız fiyat indirme politikamızı, Tikveşli`de de hayata geçireceğiz` diyerek şunları söyledi:

Alışkanlıkları kıracağız

`Bugün eksi enflasyon yaşıyoruz. Halk, artan pahalılık karşısında para harcamıyor. Krizin etkisi hala raflarda duruyor. Gelir düzeyi daha düşük ailelere ulaşmak adına bütün ürünlerimizde yüzde 20 indirim yapmaya karar verdik. Kırmızı ambalajları ile yenilenen imajımız ve makul fiyatlarımız ile raflarda iddialı olacağımıza ve pazar liderliğimizi bundan sonraki yıllarda da sürdüreceğimize inanıyoruz. Türkiye, dünya sütlü ürünler pazarındaki tercihleri ile çok farklı bir yere sahip. Bunun bir örneği de mevyeli yoğurt pazarı. Dünyada bugün çok tüketilen meyveli yoğurtların Türkiye`deki markalı yoğurt pazarındaki payı sadece yüzde üç. Bu üründe alışkanlıkları kırmayı hedefliyoruz. Çocuklarda Petit Danone ile başlattığımız meyveli yoğurt yeme alışkanlığını uzun vadeli bir alışkanlığa dönüştürürsek, Türkiye`de meyveli yoğurt pazarın da büyüyeceğine inanıyoruz.`

Almanlar`a kaymak tadı

`Türkiye`ye has süzme, kaymaklı yoğurt ve ayran gibi ürünlerimizi de başta Almanya olmak üzere Avrupa`ya ve hatta yoksun Müslüman ülkesi Fas`a da taşımak istiyoruz. Süzme, kaymaklı yoğurt gibi Türkler`e has yoğurtların üretimini nasıl yaparız diye araştırmalar yapıyoruz. Danone, Tikveşli`nin lokal bir marka olarak pazarlama başarısını ve yerel geleneklere göre hazırlanan reklamlarını şimdiden Avrupa`da da örnek aldı. Özellikle Ramazan ayında hazırladığımız pide ve Tikveşli Kaymaklı Yoğurt ile iftar açılan reklam filmi çok büyük ilgi gördü.

Tikveş Kasabası`ndan bugüne

Tikveşli Ürün Müdürü Çiğdem Korkut, markanın hikayesini şöyle aktardı: `Tikveşli`nin yaratıcısı Vardar Ailesi Varna`nın Tikveş Kasabası`ndan göç ettikten sonra, 1943`te özel formüllü yoğurtlarını Lüleburgaz`da kurdukları fabrikadan İstanbullular`a sundular. 1998`de DanoneSA ailesine katılan Tikveşli, Türkiye çapında 80 ilde tüketicisiyle buluştu. Biz, Tikveşli`yi gerek tadı gerekse köklü geçmişi ile insanlarda lezzet duygularını uyandıran bir ürün olarak görüyoruz. Tüketiciler yoğurt alırken tadına ve lezzetine bakıyor. Yaptığımız tüketici testlerinde bu unsurlarda ön plana çıkıyoruz. Bizim için bu pazarda en büyük avantaj, ürün lezzetinin değişmemesi. Aralık ve mayıs arası pazar payımızda toplam tüm ürünlerimizde yüzde 2`lik büyüme, ciro ve toplam satışlarımızda da artış söz konusu.



Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.031 TL        
BORSA
1.003 TL        
DOLAR
1.009 TL        
EURO
1.003 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.