Türkiye, Volkswagen`in En Büyük Pazarı Oldu

29.11.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :

Türkiye, 2000 yılında Volkswagen`in hafif ticari araçta Almanya`dan sonra Avrupa`daki en büyük pazarı konumuna geldi. VW Ticari Araçlar`ın Türkiye`de 1994`te 34 olan satış adedi, 1999`da 9 bin 297, bu yılın ilk 10 ayında ise 15 bin 359 olarak gerçekleşti. VW AG Ticari Araç Batı Avrupa İhracat Müdürü Gerald Lüerben, Türkiye pazarındaki satışlarının 5 yılda sıfırdan 20 binlere ulaştığını belirterek,
2000`de Türkiye, Almanya`dan sonra hafif ticaride VW`nin en çok satan pazarı konumunda olacak dedi. Doğuş Otomotiv VW Ticari Araçlar Genel Müdür Yardımcısı Vedat Uygun da, bu yıl 150 binin üzerinde oluşacak ticari araç pazarında 2001 için yüzde 10`luk büyüme öngörüldüğünü belirterek, talebi karşılamada sorun yaşanmayacağını söyledi.


Türkiye`de 1995`te 30 binlerde olan hafif ticari araç satışının 2000 yılında geçen yıla oranla yüzde 75 artarak 150 binin üzerinde oluşacağını söyleyen Gerald Lüerben, şunları söyledi: Biz, VW olarak 5 yıldır bu pazardayız. Sıfırdan başladığımız satış, 2000 sonunda 20 binlere ulaşacak. Gelecek yıl da ekonomide işler iyi gidecek. Bu yılki pazardan, hem kendi satışlarımızda hem de genel pazarda yüzde 10`luk artış bekliyoruz. VW, Avrupa`da yılda yaklaşık 260 bin ticari araç üretiyor. Biz, Türkiye pazarını Fransa, İngiltere gibi Batı Avrupa ülkeleri arasına aldık. Bu yılın sonunda Türkiye, Avrupa`da Almanya`dan sonra hafif ticaride VW`nin en çok satan pazarı konumunda olacak. Türkiye`ye her modeli getirdik. Transporter`i daha da geliştirmeyi düşünüyoruz. Tüm yenilikler, Türk pazarına anında yansıtılacak.


VERGİ ARTIŞI BEKLEMİYORUZ

Doğuş Otomotiv VW Ticari Araçlar Genel Müdür Yardımcısı Vedat Uygun, Türkiye`de ticari araca yatırım olarak bakıldığından 2001`de bu segmente yönelik ek vergi olmayacağı kanısını taşıdığını söyledi. Uygun, şöyle dedi: 2001`de Türkiye ekonomisinin yüzde 4.5 büyümesi öngörüldüğünden ticari araçlarda canlılık bekliyoruz. 1999`da pazar payımız yüzde 10.2 idi. Bu yıl ticari araçta yüzde 14 ile 2. sıradayız. İthal hafif ticari araç pazarındaki payımız ise yüzde 27 civarında. Halen 38 bayimiz var. Sayı yerine standartları artırmayı hedefliyoruz. Maksimum hedefimiz 45-50 bayi. VW`nin Caddy, Transporter, Carevelle ve Volt modelleriyle üç segmentte tüketicilere hitap ettiğini belirten Uygun, tüm modellerin motor, aksesuar ve ekipman seçenekleri bulunduğunu ifade etti. Uygun Mayıs 2000`de VW-Doğuş Tüketici Firması devreye girdi. Kredili satışlarımızın yüzde 35`i bu firma üzerinden yapılıyor. Toplam satışın ise yüzde 60`ı kredili. Anadolu piyasasında alımlar genelde peşin tercih ediliyor. (DÜNYA)
Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.031 TL        
BORSA
1.002 TL        
DOLAR
1.004 TL        
EURO
1.002 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.