Tüketiciye Kredi Kartı Müjdesi

04.12.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :

Yeni taslağa göre, kredi kartlarında tüketicinin kredi aldığı tarihteki faiz oranı ne ise kredinin geri ödemesinin bitimine kadar o faiz oranından yüksek faiz uygulanamayacak.


Sanayi ve Ticaret Bakanlığı`nca Başbakanlığa sunma aşamasına gelen Tüketicinin Korunmasına ilişkin yasa taslağıyla kampanyalı satışlar bakanlık iznine bağlanacak. Tasarıya göre bakanlık, kampanyalı satış olarak adlandırılan; gazete, radyo ve televizyon gibi kitle iletişim araçlarıyla malın bilahare teslim edilmesi şeklinde yapılan satışlarda ön ödeme tutarı, taksit miktarı, teslim süresi, üretici firma garantisi, yatırılacak teminat ile satışlarda uyulması gereken usul ve esasları belirleyecek ve kampanyalı satışlarda firmalar bu düzenleme çerçevesinde bakanlıktan izin alacak. Tasarıda, gerek kampanyalı satışlar gerekse taksitli satışlarda yazılı sözleşme yapılmasını ve bu sözlemde mal ve hizmetin `Türk Lirası` olarak belirtilmesini zorunluluğu da getiriliyor.Tasarıda, tüketicilerin en çok şikayetçi olduğu kapıdan satışlara çekidüzen verilirken, e - ticarete konu olan satışlar `mesafeli sözleşmeler` kapsamında değerlendirilerek, bu satışlarda da kapıdan satışlara ilişkin hükümlerin uygulanması öngörülüyor. Tasarıda kredi kartlarına ilişkin düzenlemelere de yer veriliyor. Buna göre, bankalar, özel finans kuruluşları ve finansman şirketleri, tüketicilere verdikleri kredi kartıyla yapılan mal ve hizmet alımı ile nakit kredi kullanımlarında, kredi şartlarını bu kredilerin geri ödeme süresince tüketici aleyhine değiştiremeyecekler. Böylece kredi kartlarında tüketicinin kredi aldığı tarihdeki faiz oranı ne ise kredinin geri ödemesinin bitimine kadar o faiz oranından yüksek faiz uygulanamayacak. Tasarıda, kredi kartı ile yapılan alışverişlerde komisyon veya benzeri ad altında ilave ödeme yapılamayacağı hükmü de getiriliyor.


KAPIDAN SATIŞLAR ZORLAŞIYOR;

FF`in edindiği `Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun`un Bazı Maddelerinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı`nın son haline göre; kampanyalı satışlarda ilan ve taahhüt edilen malın teslimatının yapılmaması veya sözleşme hükümlerinden farklı olarak yapılması durumunda satıcı, bayi, acente, imalatçı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumlu olacak. Kampanyalı satışlarda malın teslim süresi 12 ayı aşamazken, ön ödeme tutarı malın peşin bedelinin yüzde 40`ını aşamayacak. Tasarıya göre, yoğun tüketici şikayetlerinin yaşandığı kapıdan satışlara ilişkin yeni bir düzenleme öngörülüyor. Buna göre, satıcı malın teslim tarihinden itibaren 7 gün dolmadan herhangi bir isim altında tüketiciden ödeme yapmasını talep edemeyecek. Böylece tüketici 7 gün içinde malı alıp almamaya karar verebilecek. Konuya ilişkin olarak bilgi veren Sanayi ve Ticaret Bakanı Ahmet Kenan Tanrıkulu, tasarının en kısa zamanda TBMM`ye taşınacağını bildirdi. Tanrıkulu, yeni düzenlemenin AB direktiflerine uygun olarak hazırlandığını belirterek, Taslağın tasarılaşma sürecinde 70`e yakın sivil toplum örgütü ve kuruluşun görüşünün alındığını ve bu görüşler ışığında son şeklinin verildiğini ifade etti. (FİNANSAL FORUM)



Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.027 TL        
BORSA
1.002 TL        
DOLAR
1.000 TL        
EURO
1.009 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.