Tofaş´tan yeni ticari araç için dev işbirliği

31.03.2005 - 11:58 | Son Güncelleme :

Fiat, PSA Peugeot Citroen ve Tofaş yeni bir hafif ticari araç geliştirilmesi ve üretilmesi konusunda işbirliği anlaşması imzaladı

Fiat, PSA Peugeot Citroen ve Tofaş yeni bir hafif ticari araç geliştirilmesi ve üretilmesi konusunda işbirliği anlaşması imzaladı. Çırağan Sarayı´nda gerçekleştirilen ´´minicargo´´ projesi yatırım anlaşması imza törenine, Fiat SpA ve Fiat Auto SpA Üst Yöneticisi (CEO) Sergio Marchionne, PSA Peugeot Citroen Üst Yöneticisi (CEO) Jean-Martin Folz, Koç Holding ve Tofaş Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç ve Tofaş Üst Yöneticisi (CEO) Diego Avesani katıldı. Tofaş Bursa fabrikasında yılda 135 bin adet olarak üretilecek yenihafif ticari aracın üçte ikisi PSA Peugeot Citroen, üçte biri Tofaş ihtiyacı dahil Fiat tarafından kullanılacak. 2008 yılında satışa sunulması planlanan yeni minicargo, Fiat ve Peugeot Citroen´in hali hazırdaki ürün yelpazesini genişletecek. Yeni bir platform üzerinde yapılacak geliştirme ve üretimden tamamıyla Tofaş sorumlu olacak. Bu aşamada PSA Peugeot Citroen ve Fiat´ın aktif destekleri alınacak. Araştırma-geliştirme ve üretime başlangıç maliyetleri dahil olmak üzere toplam yatırımın 350 milyon Avro dolayında olacağı öngörülüyor.

Fiat SpA ve Fiat Auto SpA Üst Yöneticisi (CEO) Sergio Marchionne, Türkiye´de yeni araç üretimi kararlarının, ülkeye, sanayisine, yönetim kapasitesine ve uzmanlığına,esas olarak da Türk piyasasına olan güvenlerinin bir sonucu olduğunu söyledi. Minicargo projesi yatırım anlaşmasının imzalanması dolayısıyla düzenlenen törende konuşan Marchionne, bugünkü toplantının uzun bir sürecin, Fiat, PSA Peugeot Citroen ve Koç Holding´in Türkiye´de yeni bir araç üretimi kararının sonucu olduğunu söyledi. Marchionne, ´´bu da ülkeye, sanayisine, yönetim kapasitesine ve uzmanlığına, esas olarak da Türk piyasasına olan güvenimizin bir sonucudur. Fiat´ın Koç Holding´le uzun zamandır süre gelen başarılı ortaklığının sonucudur. Bir de PSA Peugeot Citroen ile hafif ticari araç ve çok amaçlı araçlardaki işbirliğinin sonucudur´´ dedi. Fiat Oto olarak Türkiye´yi ve Türk otomotiv sanayiini, iç piyasalarının bir bütünü, parçası olarak gördüklerini ifade eden Sergio Marchionne, şunları kaydetti: ´´Türkiye´deki Fiat araçlarının satışı aslında uzun bir geçmişe dayanıyor. 1899´da şirketimiz Turin´de kurulduktan kısa bir süre sonraTürkiye´de satışlarımız başladı. Türkiye´deki ilk bayiliğimiz İstanbul´da 1920´de açıldı ve hep gelişti. 1968´de Fiat ve Koç Holdingbiraraya gelerek Tofaş A.Ş´yi kurdular ve Fiat arabalarının üretimi çok kısa bir süre sonra Bursa´da başladı. Fiat ve Koç Holding ilişkisine baktığımızda gerçekten çok gurur duyuyoruz. Çok başarılı bir ilişki. Koç Holding´le beraber Türk otomotiv sanayinin üretimi ve teknolojisini geliştirmede büyük bir çaba safettik. 40 yıldan beri Türk mühendisler ve teknisyenler, İtalya´da Fiat´ta, Türkiye´de eğitildiler. Bizimle birlikte çalıştılar. Aramızdaki bilgi ve deneyim alışverişi çok güçlü bir şekilde devam ediyor.´´ Fiat ile PSA Peuguet Citroen işbirliğinin 1978´e dayandığını belirten Sergio Marchionne, ´´Hafif ticari araçların üretimi için iki grup yüzde 50-50 ortaklıkla biraraya gelip, Val di Sangro fabrikasını kurdular. Fiat, Ducato, Peugeo Boxer ve Citroen Jumper´in piyasadaki başarıları aslında bu ortalığın da başarısının göstergesi. Bu ortaklık1978´de kurulduğundan beri her iki ortak 4.4 milyon adet araç üretti. 2002 yılında ise 2017´ye uzanacak yeni bir işbirliğine atıldık. Hafif ticari araç konusunda biraraya geldik´´ dedi. Marchionne, 1988 yılında Fiat ve PSA Peugeot Citroen´in aralarındaki işbirliğini çok amaçlı araçlarla da genişlettiklerini ifade ederken, Sevel North´un yüzde 50-50 Fiat-Peugeot Citroen ortaklığı ile kurulduğunu ve Fransa´da Valenciennes fabrikasında üretime geçtiğini anlatarak, ´´Fiat, PSA ve Tofaş ile işbirliğinin heriki tarafın da kazandığı, çok başarılı ortaklıklar olduğuna yürekten inanıyor ve bu nedenle müşterilerimiz, ortaklarımızla birlikte sunduğumuz ürünlerin, deneyimin sonuçlarını alıyorlar´´ dedi.

-MİNİCARGO BURSA´DA ÜRETİLECEK-

Özellikle hafif ticari araçların kendileri için çok önemli olduğunu belirten Marchionne, ´´Minicargo Tofaş´ın Bursa fabrikasında üretilecek ve Fiat Punto Van ile daha geleneksel olan daha küçük Van´lar arasında bir kategoride yer alacak´´ dedi. Sergio Marchionne, Fiat Doblo´nun özellikle piyasanın bu segmentine sundukları alternatif olduğunu, sadece Türkiye´de üretilen Fiat Doblo´nun Avrupa pazarlarına sunulduğunu anımsattı. Gelecekte özellikle küçük hafif Van´larda Avrupa´da önemli gelişmebeklediklerini aktaran Marchionne, ´´Bu segmentin yıllık üretimi 200 bin adete çıkacak. Tüm tarafların desteği ile hedeflerimize ulaşacağız´´ diye konuştu. Burada sadece ortaklara görev düşmediğini, aynı zamanda yerel tedarikçilerin de bunda çok büyük rolü bulunduğunu dile getirenMarchionne, şunları kaydetti: ´´Türkiye´de mini bir araç üretimi aslında Tofaş´ın tedarikçilerine güvenimizin de bir göstergesi. Kalite ve fiyat konusunda çok yoğun bir rekabet var ve biz burada çok önemli bir hedefkoyuyoruz. Tedarikçilerimize de bu hedefte bizimle birlikte oldukları için teşekkür etmek istiyoruz.´´ Çok uluslu şirketlerin, yöneticilerin, değişik ortamlara, kültürlere adapte olmanın ne kadar büyük önem taşıdığını çok iyi bildiklerini belirten Marchionne, ´´amacımız her zaman farklı kültürlerin en iyi taraflarından yararlanabilmek. Farklılıkları sayarken ortak hedeflere doğru ilerlemek ve özellikle de rekabetçi kalabilmektir. Ben bu fırsatı kullanarak Koç şirketine çok teşekkür etmek istiyorum. Türk piyasasında bize çok şey öğrettiler. Evimizde hissetmemizi sağladılar´´ dedi. (Devam edecek)
Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.002 TL        
BORSA
994 TL        
DOLAR
986 TL        
EURO
990 TL        
ALTIN
 

bigpara

Copyright © 2018 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.