Tofas`ta Yeni Donem.

26.05.1999 - 00:00 | Son Güncelleme :
Turkiye`nin en buyuk otomobilureticisi Tofas, `Eski model ureten sirket` imajini yikmak icin harekete gecti. Yuksek model uretimine gectigini anlatmak ve yeni otomobillerin tanitimini yapmaksa Italya`dan bu yilbasinda Turkiye`ye gelen Tofas Murahhas Azasi Ferrucio Raspino`ya dustu. Once dunya otomobil Palio`yu uretmeye baslayan, Ekim`de ise Marea ve Brava uretimine gececek olan Tofas-Fiat hala `eski model ureten sirket` olarak anilmaktan rahatsiz. Palio icin 250 milyon dolar, Marea ve Brava icin ise 50 milyon dolarlik yatirim yaptigi bir donemde pazarin daralmasiyla gecen yili zararla kapatan Tofas, bu yilin ilk uc ayinda da 18.8 trilyon zarar etti. Fiat, icinde bulundugu zor durumdan kurtulmasi icin Tofas`a Ocak`ta Italyan Ferrucio Raspino`yu Murahhas Aza olarak gonderdi. Raspino, `Simdiye kadar hep sorunlu ulkelerde calistim. Turkiye`deki sirket zor gunler geciriyor dendiginde bu gorevi kabul ettim` diyerek, sirketin yeni yuzuu ve imajini tanitmak icin harekete gectiklerini soyledi. Tofas`in gecmisten gelen bir imaj sorunu oldugunu anlatan Raspino, tuketicinin o gunku ihtiyaclarina yonelik otomobiller uretildigini ama artik yeni jenerasyon modellerin uretiminin arttigini soyledi. Bayilerin dusunce yapisini degistirmeye calistiklarini anlatan Raspino, `Onceleri musteriye otomobil satmak icin efor sarfetmeye gerek yoktu. Hatta bekleyin denirdi. Ama simdi hersey degisti. Rekabet cetinlesti. Siz musterinin ayagina gitmek zorundasiniz. Sektorde herkes musteri icin cirpiniyor` dedi. Yeni model uretmek konusunda geciktiklerini ve pazar payi kaybettiklerini kabul eden Raspino, `3 yeni model birden uretmeye basladik. Proje cok buyuktu. Bursa fabrikasi dunyayla entegre oldu. Vakit kaybedilmesi bundan` diye konustu. Yeni modellerin Turkiye yollarina adaptasyonu icin bazi degisiklikler yaptiklarini da anlatan Raspino, Marea ve Brava`nin Haziran`da ithal, Ekim`in 20`sinde de yerli olarak pazara cikacagini soyledi. `Yerli ve ithal modelin fiyati ayni olacak` diyen Raspino yeni modellerle ve uretimi devam eden diger modellerin akibetiyle ilgili olarak su aciklamalari yapti: `Bursa`daki fabrika ilk kez yuksek modeller uretmeye baslayacak. 2000`de iki modelden 20 bin adet uretecegiz. Modeller sadece ic pazara uretilecek. Sahin, Dogan ve Kartal`in uretimi motorlarinin emisyon standardina artik uymayacagi icin 2000 yili sonunda duracak. Tempra`nin uretimi zaten Ocak`ta durduruldu. Tipo`nun uretimi de bir kac ay sonra duracak. Yeni modeller icin Tempra ve Tipo uretim hatlarindan yararlanilacak. Motoronun standartlara uymayacagi icin Uno`nun uretimi de 2000 yili sonunda duracak. (SABAH)

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
995 TL        
BORSA
1.000 TL        
DOLAR
1.002 TL        
EURO
1.000 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.