Thy Bu Yil Kar Edecek.

18.01.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :
1999 yilinda yasananfelaketlerin turizm sektorunu etkiledigini, Turk Havayollarinin da (THY) bundan nasibini aldigini belirten THY yonetim Kurulu baskani Cem Kozlu, 2000 yilinda yeni atilimlar icinde olacaklarini soyledi. Kozlu, ucus noktalarinin sayisini artiracaklarini ifade ederek, 2000 yilinda karli bir yil gecireceklerini kaydetti. 1999 yilinda THY`nin bir onceki yil yapilan butceye oranla yolcu adedindey uzde 10`luk bir dusus yasadigini belirterek, `Bu ciddi bir kayip cunku havayolu cok karli bir sektor degil. Tahminlerinizin altinda yuzde 10 sonuc alirsaniz, bu sizi planlanan kardan zarara goturur` diye konustu. Kozlu, ozellikle geliri yuksek olan Uzakdogu ve Japonya gibi ucus noktalarinin krizden etkilendigini kaydederek, Asya krizinin basladigi tarihten bu yana jakarta ve seul noktalarini kapattiklarini vurguladi. Bunlarin yani sira planlanan noktalarin onemli bolumunun acilamadigina isaret eden Kozlu, `Her seye ragmen gecen yil Kuala lumpur`u baslattik. Yavas yavas asya`nin toparlanmakta oldugunu goruyoruz. Seul ve Japonya`ya baglayarak tekrar Kore`yle baglantimizi kuracagiz` dedi. Uculmasi planlanan yeni noktalar arasinda Sanghay, Selanik ve Moldova`nin da yer aldigini vurgulayan Kozlu, ic hatlarda da yogun bir tarife uygulayacaklarini soyledi. Kozlu, surekli gencelestirilen filonun bu yogunlugu kaldirabilecek gucte oldugunu hatirlatarak, `2000 yili bizim acimizdan iyi bir yil olacak` dedi. 2000 yilinda onemli bir atilim icinde olacaklarina dikkat ceken Kozlu, Amerika`da yeni bir anlasma uzerinde calistiklarini ifade etti. Kozlu, bu anlasmanin gerceklesmesi halinde Amerika`da 30-40 tane merkeze kisa bir beklemeyle ve cazip ucretlerle ulasim imkani saglanabilecegini belirtti. Kozlu, bu ucuslarin Miami, New York ve Sikago gibi noktalardan yapilacagini kaydederek, bu projeyle birlikte Sikago ucuslarini gunluk hale getireceklerini dile getirdi. Yeni acilan dis hatlar terminalinin THY`ye yeni bir ivme kazandiracagini da belirten Kozlu, bununla THY`nin hizmet kalitesini artiracaklarini vurguladi. Kozlu, IMF anlasmasinda da belirtildigi gibi THY`nin ozellestirmesinin 2000 yilinda baslamasinin planlandigini kaydederek, bu nedenle gecen yil aralarinda Swissair, Sabena, Austrian Airlines, TAP Air Portugal, AOM French Airlines gibi 10 sirketin bulundugu Qualiflyer Group`ta herhangi bir atilima gitmediklerini belirtti. Kozlu, sozlerini soyle surdurdu: `biz ozellestirmede zamanlamanin netlesmesini, Ozellestirme Idaresi Baskanligi`nin planlarinin aciklanmasini bekliyoruz. O zamana kadar ittifak yonunde yeni adimlar atmayi dusunmuyoruz. Qualiflyer Group`taki durumu da mevcut haliyle surduruyoruz. Burada bir atak veya atilim icinde degiliz. O konuyu ozellestirmeye bagimli goturecegiz. Ancak yolcularimiz su anda Qualiflyer hizmetlerinden yararlanmaya devam ediyor. (YENI BINYIL)



Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
999 TL        
BORSA
1.003 TL        
DOLAR
1.001 TL        
EURO
1.001 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.