Selülit reklamı cezalandırıldı

14.04.2004 - 08:06 | Son Güncelleme :

Bakan Coşkun`un `ahlaka aykırı` bulduğu ürünlerin reklamları, `testte etkisiz çıktığı için` durduruldu

Reklam Kurulu, selülit reklamını `ahlaka aykırı` bulan ve `Bu konuda sonuna kadar gitmeye kararlıyım` diyen Sanayi Bakanı Ali Coşkun`u haklı buldu. Reklam Kurulu Başkanı ve Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürü Özcan Pektaş, kırışıklık giderici kremlerin reklamlarını yapan 3 firmaya 45`er milyar liralık ayrı ayrı idari para cezası verildiğini açıkladı.

Çarşı Mağazaları`nın reklamı üzerine yaptığı çıkış sonrasında basında yer alan eleştirileri `haksız` bulan Bakan Coşkun, selülit reklamları için resen soruşturma açtırdığını, reklamlarda yasalara aykırı bir durum tespit edilirse,

44 milyar 975 milyon lira para cezası verileceğini duyurmuştu.

İDARİ VE PARA CEZASI

Reklam Kurulu`nun Başkanı Pektaş, dün yaptıkları toplantıda, kırışık önleyici krem adı altında satılan ürünlerin yasalara aykırı reklam verdiklerinin belirlendiğini belirterek şunları kaydetti:

`Retinol, Clarins ve Vichy`den alınan örnekler Hacettepe Üniversitesi`nde test edildi. Gelen raporlar üzerine söz konusu kremlerin reklamlarda belirtildiği gibi herhangi bir etki yaratmadığı sonucuna varıldı. Halen sırada 5-6 daha krem firması incelemede bulunuyor. Bu firmalara gerekli tebligatlar yapıldıktan sonra idari para cezası uygulanacak.

Clarins reklamlarını yapan Çarşı, Tekin Acar ve Clarins firmasına ayrı ayrı 45`er milyar lira para cezası verilmiştir.

Bu arada firmalara reklam durdurma ve düzeltme cezası da verildi. Firmalar reklamlarını düzeltme yoluna gitmezlerse ayrıca durdurma ve düzeltme cezasıyla da karşı karşıya kalacaklar. Bu davalarda dava süresi açık olacak.

Yargıda Reklam Kurulu kararından farklı bir karar çıkarsa da bunu kamuoyuna yine açıklayacağız.``

Özcan Pektaş ayrıca, kişiye özel yatak ile bitkisel ürün reklamları veren bazı firmaların da cezalandırıldığını açıkladı.

AHLAKA AYKIRI BULDU

Sanayi ve Ticaret Bakanı Ali Coşkun, gazetelerde yer alan bir krem reklamında sırttan gözüken çıplak kadın fotoğrafının kullanılmasını, `aldatıcı` ve `örfümüze aykırı` buldu. ATO ile TSE`nin 15 Mart Dünya Tüketiciler Günü`nde düzenlediği `Tüketici Hakları ve TSE` konulu panelin açılışında konuşan Coşkun, eşi aracılığı ile 10 üstdüzey bürokratın eşine söz konusu kremi kullanıp, kullanmadıklarını sordurduğunu, dört kişinin kullandığını öğrendiğini belirterek, şunları söyledi: Demek ki reklamlar tüketiciyi aldatıcı olabiliyor. Kaldı ki reklamın, kutsal bildiğimiz kadını istismar etmemesi lazım.` Fotoğrafı da dinleyicilere gösteren Coşkun, Sinan Aygün`den söz konusu kuruluşları uyarmasını rica etti. Çarşı Mağazaları`ndan yapılan açıklamada ise, `Konuşma özgürlüğü nasıl siyasal özgürlüğün temeli ise, pazarlama ve reklam özgürlüğü de piyasa ekonomisinin temelidir` denildi.



Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
993 TL        
BORSA
1.004 TL        
DOLAR
1.002 TL        
EURO
1.005 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.