Samand, Türkiye`ye uydu hedef yılda 10 bin satış

25.02.2008 - 09:26 | Son Güncelleme :

Yaklaşık üç yıllık izin sürecinin ardından kasımda Türkiye`de satışa sunulan İran otomobili Samand`ın yılda 10 bin adet satılması hedefleniyor. Devlet firması İran Khodro Company`nin (IKCO) ürettiği Samand`ın Türkiye distribütörü olan MYS Otomotiv`in Genel Müdürü Yiğit Seskır, ilk anlaşmayı 3 bin adet üzerinden yaptıklarını ancak tüketicilerin yoğun ilgisi üzerine bu siparişi 10 bin adete çıkardıklarını söyledi. Samand LX`in Türkiye`de 19 bin 500 YTL`ye satıldığını belirten Seskır şu bilgileri verdi:
Samand EL, Soren gibi modelleri de Türkiye`ye getireceğiz. Taksi piyasasını hedefleyen Samand EL`in fiyatı 16 bin YTL olacak. İran`dan getireceğimiz araçların bir kısmı orijinal doğalgazlı olacak. IKCO`yla Türkiye`de ortak üretimi de görüşüyoruz. Buna sıcak baktıkları için Bulgaristan`daki yatırım planlarını durdurdular.


Özel üretim

IKCO`nun Türkiye`ye gönderdiği Samand LX`i Türk standartlarına göre ürettiğini anlatan IKCO Genel Müdürü Dr. Manaachehr Manteghi, Samand`ın hedef piyasaları arasında komşu ülkelerin bulunduğunu söyledi. Manteghi, Türkiye`yi hem komşu hem de Avrupa ülkesi olarak görüyoruz. Türk piyasasına girdiğimizde Avrupa`ya da girmeye başlamış oluyoruz. Türkiye`nin dışında Bulgaristan`a ihracatımız var. Bosna Hersek ve Beyaz Rusya üzerinden Polonya`ya ihracat planlıyoruz dedi.
Yerli markalar Samand ve Soren`in yanı sıra Peugeot, Renault ve Suzuki`nin de bazı modellerinin üretildiği IKCO tesislerinde otobüs ve kamyon üreten dizel bantları da bulunuyor. İran`ın en büyük otomotiv tesisi olan IKCO`nun hedefi 10 yıl içinde global bir şirket haline gelmek.


Rakamlarla IKCO

Üretim alanı 4 milyon metrekare
Çalışan sayısı 19 bin
Yıllık üretim 750 bin adet
2013 hedefi 1 milyon 250 bin adet
İran dışı tesisler Venezuela, Suriye, Beyaz Rusya, Mısır ve Azerbaycan.
Süren yatırımlar Senegal ve Çin.


İran`ın dolarla imtihanı!

hspace=10 İran Sanayi Bakanı Ali Akbar Mehrabian, geçen yıl İslam Konferansı Örgütü`ne sundukları İslami araç önerisinin sıcak karşılandığını hatırlatarak, aralarında Türkiye`nin de olduğu birkaç ülkenin bu aracın üretimine katılmak için hazırlık yaptığını anlattı. Bu aracın başta İslam ülkeleri olmak üzere tüm dünyaya satılmasının düşünüldüğünü belirten Mehrabian, İslami ülkelerdeki piyasadan faydalanmalıyız dedi.
Türk gazetecileri kabul eden Mehrabian, bir soru üzerine, daha önce Ahmedinejad`ın dile getirdiği, Bütün paraların karşılığı var doların yok. Dolarla alışverişi bırakıyoruz sözlerini yineleme fırsatı buldu. Mehrabian, İran`daki petrol borsasını anlatırken de günlük işlem hacminin onlarca milyar dolar olduğunu söyledi.
Mehrabian, Petrol borsasında işlemler dolarla mı, yoksa ağız alışkanlığıyla mı işlem hacmini dolar bazında söylediniz? sorusunu, İşlemler dolarla yapılmıyor. Ama doğru, ağız alışkanlığı olmuş. Bırakmalıyız yanıtını verdi.


Humeyni ve Hamaney olmadan asla!

İran`da hemen hemen her binanın içinde ve dışında ülkenin ölen dini lideri Humeyni ile yeni lider
Hamaney`in fotoğrafları bulunuyor. IKCO`nun davet ettiği Türk gazetecileri kabul eden Sanayi Bakanı da `fotoğraf` nedeniyle toplantı salonunu değiştirdi. Bakanlığın en üst katındaki salonda gerçekleşeceği bildirilen ziyaret, bakanlık çalışanlarının Humeyni ile Hamaney`in fotoğraflarının yer aldığı çerçeveyi Mehrabian`ın oturacağı koltuğun arkasındaki duvara asamamaları sonucu bir alt kattaki salonda yapılabildi.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.006 TL        
BORSA
1.002 TL        
DOLAR
998 TL        
EURO
999 TL        
ALTIN
 

bigpara

Copyright © 2018 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.