PwC: Medya sektörü dünyada 2 trilyon dolara koşuyor
PricewaterhouseCoopers (PwC) tarafından hazırlanan Global Medya ve Eğlenceye Bakış: 2007-2011 raporuna göre, dünyada televizyon, bilgisayar ve telefonu bir araya getiren teknolojilerle birlikte eğlence ve medya sektörü yılda yüzde 6.4 büyüyerek 2011`de 2 trilyon dolara ulaşacak. Raporda en hızlı büyümenin internet, televizyon dağıtımı ve video oyunları alanlarında gerçekleşeceği belirtilirken, en hızlı büyüyecek ülkelerin Brezilya, Rusya, Hindistan ve Çin olacağı kaydedildi. PwC`nin açıklamasına göre, Avrupa, Ortadoğu ve Afrika`yı kapsayan bölgede ise büyümenin itici gücü Rusya ve Türkiye olacak.
Yatırımlar arttı
PwC Türkiye Eğlence ve Medya Bölüm Başkanı Coşkun Şen, Türkiye`de şu anda 3.6 milyar dolar olan sektörün büyüklüğünün 2011`de 6.3 milyar dolara ulaşacağını belirtti. PwC Türkiye Kurumsal Finansman Bölüm Başkanı Orhan Cem de Türk medya ve eğlence sektörüne yapılan yatırımların son yıllarda arttığına dikkat çekerek şu değerlendirmede bulundu:
Son üç yılda sadece medya sektöründeki şirket birleşmeleri 1.5 milyar dolara ulaşmış durumda Türkiye`ye gelen yabancı yatırımcıların yanında Türk şirketlerinin de bölge ülkelerine açılmaları oldukça sevindirici bir gelişme. Geçen yıl Axel Springer`in Doğan TV`nin yüzde 25`ini satın alması, Amerikalı yatırım fonu Colony Capital`in Mars Entertainment Group`un yüzde 55`ini satın alması, diğer taraftan Hürriyet`in Doğu Avrupa ülkeleri ve Rusya`nın lider reklam yayıncılığı şirketi Trader Media East`in (TME) yüzde 67.3`ünü satın alması sektördeki hareketliliği gösteriyor.