Pahalı benzin Transit`i ABD`ye taşıdı

08.02.2008 - 09:58 | Son Güncelleme :

Ford`un ABD`deki merkezinde Türk mühendislerle birlikte tasarlanan ve sadece Türkiye`de üretilen Transit Connect 2009 ortasında doğduğu yere, yani ABD`ye satılacak. İlk tasarlandığında dev Amerikan araçlarına göre küçük sayılan ve Ford içinde market arabasına benzetilen Transit Connect ABD`de hafif ticari sınıfında en yakın rakibine göre yüzde 40 daha az yakıt tüketiyor.
Ford Otosan`ın ABD`ye yapacağı ihracata ilişkin düzenlenen basın toplantısında konuşan Ford Otosan Genel Müdürü Michael Flewitt, ABD`ye ihracatın Türk otomotiv sektörü için bir kilometre taşı olduğunu, bundan gurur duyduklarını söyledi. Flewitt, Kocaeli fabrikasında üretilen Transit Connect araçları gelecek yıldan itibaren ABD`ye ihraç edeceklerini belirterek, fabrikanın kapasitesini bu yıl 320 bine çıkaracaklarını ifade etti.

Hedef ABD`li küçük şirketler
Michael Flewitt, ABD`de ticari araç pazarında Ford`un, yüzde 40`lık pazar payı ile ilk sırada yer aldığını, Transit Connect`in de bu pazarda küçük şirketler için çok cazip olacağını söyledi. Ford Otosan Genel Müdür Yardımcısı Ufuk Güçlü ise Transit Connect`in Amerikan araçlarına göre küçük olan boyutları nedeniyle park avantajı sağlayacağını vurguladı. Akaryakıt fiyatlarının ABD`de 10 yıl öncesine göre 4 kat arttığını anlatan Güçlü, yakıt tüketimiyle de küçük şirketlerin araca büyük ilgi göstereceğini açıkladı.

`Yeni fabrika çılgınlık olur`
Michael Flewitt ayrıca, Transit Connect`in Avrupa`da üretilmesi için ikinci bir tesis araştırması yapılacağını ifade etti. Flewitt, Transit Connect`in Avrupa`da nasıl üretileceğine ilişkin araştırma yapacağını, Transit Connect`te Ford Otosan`ın liderliğinin korunacağını vurguladı. Transit Connect`in fikri haklarının Ford ve Ford Otosan`da olduğuna, Avrupa`da üretilmesi durumunda ise bu hakkın Ford`a ait olacağına işaret eden Michael Flewitt, Ford Otosan`ın üretimde destek sağlayacağını söyledi. Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Flewitt, Neden Transit Connect üretimi için Türkiye`de bir tesis kurmuyorsunuz? şeklindeki soruya ise şu yanıtı verdi: Ford Otosan Transit Connect üretiminde lider ve her zaman öyle kalacak. Transit Connect`in fikri haklarını Ford ve Ford Otosan paylaşıyor. Türkiye`deki yapım hakkı Ford Otosan`ın ama başka ülkelerde bu hak Ford`a ait. Şu an ABD pazarındaki talebi tam olarak bilemiyoruz. Satış hedefi belirlemedik. Geleceğe bakarken yaptığımız yatırımlara güvenmemiz lazım. Kesinlik görmezsek yatırım yapmayız. Bu yüzden Avrupa`da mevcut tesisler varken, Türkiye`de yeni bir tesis kurmak çılgınlık olur.

Koç`un payı yüzde 46
Flewitt, bu sınıf modelde ABD pazarında bir boşluk olduğunu, burada başarılı olmaları halinde Kanada ve Meksika`ya da satış yapılabileceğini söyledi. Koç Holding Otomotiv Grubu Başkanı Turgay Durak da, Türk otomotiv sanayiinin yakaladığı başarıya dikkati çekerek, sektörün 2012 hedefinin 2 milyon araç üretmek olduğunu hatırlattı. Üretimde Koç Holding şirketlerinin 520 bin adet araç ile yüzde 46`lık paya ulaştığını belirten Durak, ihracatta da Ford ve Tofaş`ın aynı başarıyı göstererek yüzde 45`lik pay aldığını anlattı.

Tofaş`ın hedefi ikincilik
Otomotiv sanayiinin bu yıl 20 milyar dolar ihracat yapıp, 4 milyar dolar dış ticaret fazlası verdiğine dikkati çeken Durak, Koç Grubu otomotiv şirketlerinin de yaklaşık 3.5 milyar dolar ihracat gerçekleştirdiğini söyledi. Otomotiv iç pazarında büyük bir rekabet yaşandığını, Koç şirketlerinin pazardan yüzde 31 pay aldığını ifade eden Durak, Ford`un son altı yıldır pazarın lideri olduğunu, Tofaş`ı da bu yılın sonunda üçüncülükten ikinciliğe çıkarmayı hedeflediklerini aktardı.





Daha çok bardak tutacağı var
Dünyada ilk kez 2002`de Türkiye`de üretilen Transit Connect önceki gün ABD`de Chicago Otomobil Fuarı`nda Ford`un üst düzey yöneticileri tarafından tanıtıldı. Transit Connect`in tasarımına, Ford`un ABD`deki merkezinde başlandığını ve öncelikle Avrupa pazarları için geliştirildiğini aktaran Michael Flewitt, ABD`ye satılacak aracın 2.0 litre benzinli motor ve otomatik şanzımanlı olacağını belirtti. Geçen yıl, Kocaeli fabrikasının kapasitesini 280 binden 300 bine çıkardıklarını hatırlatan Flewitt, 2008`de fabrikaya yatırım yaparak kapasitenin 320 bine ulaştırılacağını, bunun da yüzde 15`lik artış anlamına geldiğini vurguladı. Flewitt, dışarıdan ithal ettikleri 2.2 litre önden çekişli Duratorg Ford Transit motorlarını da iç pazar için Ford Otosan`ın İnönü fabrikasında üretme kararı aldıklarını kaydetti.
Ford Otosan Genel Müdür Yardımcısı Ufuk Güçlü ise, ABD`nin kendine has standartları var. Bardak tutacağı ABD`li tüketici için çok önemli. Bu yüzden Türkiye`den ABD`ye gidecek araçlarda çok sayıda bardak tutacağı yaptık dedi


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.006 TL        
DOLAR
1.001 TL        
EURO
1.013 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.