Otoda yaz yeni başladı

14.07.2003 - 09:26 | Son Güncelleme :

Otomobilciler yaz nedeniyle durgunluğa giren satışlarını canlandırmanın çaresini kampanyalarda buldu. Düzenlenen kampanyalarda peşin ödeme indirimleri, düşük faizli kredi ve takas desteği gibi cazip koşullar sunuluyor.

Daihatsu, kısa bir süre için düzenlediği kampanyada ithal ettiği otomobilleri indirimli satıyor. Terios modeli 27.4 milyar yerine 24.9 milyar, Sirion 21.4 milyar yerine 19.4 milyar, YRV Turbo modeli 31.9 milyar yerine 29.7 milyar ve Cuore modeli ise 15.9 milyar yerine 14.9 milyar liraya satılıyor.

Rover`ın temsilciliğini alan F&B Otomotiv Rover 75 sedan modelini 38 bin 800 Euro`dan, MG TF modelini ise 45 bin 200 Euro`dan satıyor. F&B`nin düzenlediği kampanyada, 12 aya kadar 0 faizli kredi imkanı da sunuluyor.

Hyundai, Accent Admire`nın dizel versiyonu, Getz ve Elantra için özel bir kampanya düzenliyor. Kampanyada, 12 milyar lira kredi için 6 aya kadar yüzde 0 faiz ve 36 aya kadar vade için ise yüzde 2.78 faiz uygulanıyor.

Tofaş ise 31 Temmuz`a kadar sürecek kampanyasında 0`dan başlayan kredi imkanı sunuyor. Fiat modellerini kapsayan kampanyada, 36 ay vadeli 10 milyar liralık kredi karşılığı ayda 542 milyon lira geri ödeme koşulları bulunuyor.

Peugeot yenilenen Partner modeli için bir kampanya düzenledi. Kampanyada, 0`dan başlayan kredi koşulları sunuluyor. 23.8 milyar liradan başlayan fiyatlarla satılan Partner`da klima da ücretsiz.

Doğuş Otomotiv`in düzenlediği kampanyada, peşin alımlarda Golf 27.2 milyar, Bora 28.7 milyar, New Beetle ise 35.5 milyar lira, Passat ise 38 milyar liradan başlayan anahtar teslim fiyatlarıyla satışa sunuluyor.

Ayrıca anahtar teslim tutarının yüzde 70`ine kadar kredi imkanı sağlayan kredi kampanyasında, 6 aya yüzde 1.45, 12 aya yüzde 2.40, 36 ay vadeye ise yüzde 3.10 faiz uygulanıyor.

Ford Otosan ise 14-31 Temmuz 2003 tarihleri arasında Ford marka binek araç kullanıcıları için bir servis kampanyası düzenledi. Kampanyada, 1994 model yılı ve üzeri Ford otomobillerin kontrolleri ücretsiz yapılacak. Ayrıca yedekparça ve işçilik ücretlerinde yüzde 25, Ford Güvence uzatılmış garanti paketi satışlarında ise yüzde 10 indirim uygulanacak.

Otokoç`un avantajlı satış kampanyası temmuz ayında da devam ediyor. Kampanya süresince tüm binek araçlar mayıs ayı fiyatlarıyla, ticari araçlar ise haziran ayı fiyatlarıyla satışa sunuluyor. Bu aya özel uygulama ise indirimlere ilave sıfır faizli kredi imkanı... Temmuz ayı boyunca hem indirimden hem de sıfır faizli kredi imkanından bir arada yararlanmak mümkün... Ford Transit Connect`lerde ise ücretsiz klima avantası devam ediyor. Ayrıca arzu eden müşteriler, ücretsiz klima yerine 1.5 milyarlık indirimden yararlanabiliyorlar.

Crossfire eylül sonunda Türkiye`de

Frankfurt

Amerikan tasarımı ile Alman mühendisliğinin biraraya gelmesi sonucu ortaya çıkan iki kişilik spor coupe Chrysler Crossfire, 2003`ün ilk yarısında yollara çıkacak. İstanbul`da düzenlenen Auto Show 2003 fuarında sergilenen ve büyük ilgi gören Crossfire, Eylül ayı sonunda ise Türk otomobilseverlerin beğenisine sunulacak. Crossfire`ın anahtar teslim satış fiyatının 60 bin Euro olması bekleniyor.

Daimler Benz ile Chrysler`in birleşmesi sonrasında ortaya çıkan ilk modellerden biri olan Crossfire, bu sinerjinin izlerini de taşıyor. Crossfire`de kullanılan parçaların yarısından fazlası, grup bünyesinde üretilen araçlardandan alınmış. Örneğin 3.2 litrelik 215 beygir gücündeki V6 motor ve iç mekanda orta konsol Mercedes Benz`in SLK modelinden alınmış. Bu motor Crossfire`ı 0`dan 100 km hıza 6.5 saniyede ulaştırıyor. Otomobilin maksimum hızı 240 km olarak sınırlandırılmış. Frankfurt`ta hız sınırlaması olmayan otoyolda yaptığımız testlerde, Crossfire`ın 250 km`ye çıktığını gördük.

İlk defa 2001 yılında Detroit ve daha sonra 2002 yılında Cenevre Otomobil fuarında konsept olarak tanıtılan Crossfire`ın, otomotiv basını ve tüketicilerden gördüğü ilgi üzerine üretimine karar verilmiş. İki yıllık bir çalışma sonucunda ortaya çıkan Crossfire, dış tasarımıyla dikkat çekiyor. Agresif ön tasarım, arka kuyruk, uzun omurgalı kaput, ortada konumlandırılmış iki egzos çıkışı otomobilin sporcu kişiliğini vurguluyor. Otomobiline ismini veren (Crossfire=Çapraz Ateş) ve gövde yanlarında bir baştan bir başa kadar uzanan karakter çizgisi de tasarımda dikkat çeken özellikleri arasında yer alıyor.

Ama, Crossfire`ın en önemli özelliği direksiyonu oturunca kendini hissettiriyor. Otomobil, yol tutuşu ve virajlardaki dengesiyle kendinden söz ettiriyor. Yüksek hızla girilen virajlarda, otomobil yol çizgisini koruyor. Bunda, süspansiyon tasarımı, ESP ve otomobilin dengesi kadar yarış otomobillerindeki gibi önde ve arkada iki farklı lastik boyutunun kullanılması da etkili oluyor. Keskin bir tutuş için ön lastikler daha küçükken, arka lastikler ise yola daha fazla güç aktarmak için geniş olarak tasarlanmış. Jantlar önde 18, arkada 19 inç, lastik genişlikleri ise önde 225 mm, arkada ise 255 mm.

Crossfire`daki bir başka yenilik ise otomatik ya da manuel olarak açılabilen arka spoyler. Otomobilin hızı 90 km`nin üzerine çıktığında arka spoyler otomatik olarak açılıyor. Ancak sürücü istediği zaman manuel olarak da spoyleri kontrol edebiliyor. Spoyler 129 km`de Crossfire`ın arkasına 356 Newton`luk bir güç yaratıyor. Bu da otomobilin dengesini koruyor.

Crossfire`de 6 vitesli bir düz vites kutusu bulunuyor. Vites aralıkları kısa tutulmuş ve vites değişikliği az güç isteyen hareketlerle yapılabiliyor. Otomobilde, düz şanzımanın yanı sıra AutoStick adı verilen ve hem düz hem de full otomatik olarak kullanma imkanı veren bir otomatik vites seçeneği de bulunuyor. Böylelikle sürücü vites kolunu sağa sola iterek, vites değişikliğini yapabiliyor. Crossfire`da yedek lastik kullanılmamış. Patlamış bir lastiğe çözüm üretmek üzere otomobilde TireFit adı verilen bir lastik tamir kiti bulunuyor. Bu kitte, bir kutu basınçlı lastik dolgu macunu ve lastiği tekrar şişirmek için elektrikli bir kompresör bulunuyor.

Hyundai Elantra yeni yüzüyle yola çıktı

Hyundai`ın Elantra modeli yenilendi. Bugüne kadar 3 milyon adet satılan Elantra, yenilenen tasarımı ile özellikle 30-50 yaş grubundaki tüketicileri hedefliyor. Yeni Elantra`nın basın tanıtımı, Macaristan`da düzenlenen bir test sürüşüyle gerçekleşti.

Yeni Elantra`nın değişen başlıca dış özellikleri arasında, far, panjur ve tamponlar başta geliyor. Değişik far tasarımı ile daha şık bir ifade kazanan Elantra, yenilen panjur ve tamponları ile atletik ve güçlü bir görünüme sahip olmuş. Elantra`nın yenilenen donanımları arasında ise deri direksiyon simidi, vites topuzu ve radyo-CD çalar gibi özellikler bulunuyor. Elantra`ya eklenen yeni güvenlik unsuru ise BAS (Brake Assistans System) yani fren destek sistemi. ABS`yi daha da güçlendirmek amacıyla geliştirilen BAS, ani bir durumda aracın duruş mesafesini en alt seviyeye indirerek aracın savrulma veya kaymasını önlüyor. Elantra`da sürücü, yolcu ve yan havayastıkları, ABS+BAS fren sistemi, darbe emici tamponlar, darbe anında katlanan direksiyon mili gibi güvenlik unsurları standart olarak bulunuyor.

Eylül 2003`de piyasaya sunulacak olan yeni Elantra 1.6 lt. ve 2.0 lt. benzinli ile 2.0 lt. dizel motor seçeneklerine sahip.

Mazda RX-8 ile Coupe`de inme binme sorunu bitti

İtalya/Rimini

Mazda`nın spor modeli RX8, iki kişilik spor otomobil görünümüne rağmen, gerçek bir dört kişilik otomobil olarak tasarlanmış. Dört kişinin rahatlıkla yolculuk yapabileceği RX8`in tasarımındaki en önemli özellik ise kapıları. Büyük ön kapı ileri doğru açılırken, arka kapı ise geriye doğru açılıyor. Ancak dışarıdan bakıldığında arka kapının varlığı görülmüyor. Ön kapı açıkken, içeriden dokunularak açılan arka kapı tasarımı, coupe araçlarda yaşanan inme binme sorununu da ortadan kaldırıyor. İki kapılı coupelerde, arkaya binebilmek için ön koltukları ileri doğru itip kaldırmak gerekiyor. Mazda RX8 modelinde ise arka küçük kapı açıldıktan sonra yolcular, ön koltukta oturanları rahatsız etmeden, kolayca binebiliyorlar.

Bu tasarım otomobile ayrı bir hava katıyor. RX8`in bir başka özelliği de yeni nesil rotary (wankel) motor. 2x654 cc`lik motorun yaklaşık 1300 cc hacminde. 2005 Euro 4 emisyonlarını karşılayan 1.3 lt. motor, 240 beygir güç üretiyor. Otomobil 0`dan 100 km`ye standart versiyonda 7.2 saniyede, yüksek versiyon motorda ise 6.4 saniye çıkıyor. Otomobilin maksimum hızı ise 223 ile 235 km.

Mazda, RX-8 modelinde kullandığı Renesis Rotary motoruyla, uluslararası arenada yılın en iyi motoru ünvanına sahip oldu. RX-8`in Renesis Rotary motoru sadece 2003`ün en iyi motoru seçilmekle kalmadı, ayrıca bütün kategorilerde ödül aldı. Ödülü veren jüri, Mazda`yı Wankel formatını takip eden ve başarılı olan cesur bir marka olarak nitelendirdi.

Başka bir yenilik de motorun küçük boyutları sayesinde ön dingilin arkasına yerleştirilmiş olması. Böylece ön ve arka tekerleklerdeki ağırlık dağılımı daha dengeli oluyor. Altı vitesli şanzımana sahip otomobilde, hem düz hem de debriyajsız olarak otomatik olarak kullanmak mümkün. Ayrıca Formula 1 otomobillerindekine benzer şekilde direksiyondan vites değiştirmek de mümkün.

Otomobilin test sürüşleri İtalya`nın Adriyatik kıyısındaki ünlü tatil merkezi Rimini`de gerçekleşti. Gerek düz yol gerekse virajlı yollarda otomobilin hem motor performansı hem de yol tutuşu dikkat çekiciydi. Özellikle, otomobilin rotary motorunun gücünü düşük devirlerde bile görmek mümkün. Motorun öne yakın olarak yerleştirilmesi nedeniyle dengesinin iyi olması, yüksek hızda girilen virajlarda, otomobilin yol çizgisini korumasına ve savrulmamasına neden olduğunu gördüm.

Otomobilin dış tasarımındaki sportif çizgi, içeride de devam ediyor. Avrupalı tüketiciler düşünülerek tasarlanan RX-8 modelinin iç mekanında kullanılan malzemelerin kalitesi yüksek. Şık tasarlanan kokpit, sürücüsüne lüks bir sportif otomobilin direksiyonuna geçtiğini hemen hissettiriyor. Ergonomik kumandaların kullanımı rahat. Müzik sistemi ve ses kalitesi ise gayet başarılı.

Avrupa`da satışına başlanan RX-8 modelinin Türkiye`de 2004 başında ithal edilmesi bekleniyor.

Rotary motor nedir?

Rotary (wankel), 1954 yılında Felix Wankel tarafından geliştirilmiş bir motor türü. Tek silindirli motorda, silindir geometrik elips biçiminde tasarlanmış. Motorun çalışma prensibi; yakıt odasında blok içinde üçgen şeklinde bir döner piston dönerek, silindir içinde değişik yakıt hacimleri ve sıkıştırma oranları meydana getiriyor.

Rotary motorun en önemli avantajları arasında, subap, krank mili gibi karmaşık ve güç üretebilen yapılar içermediğinden daha küçük, basit ve hafif üretilebiliyor. Pistonun her devrinde üç ateşleme yapması nedeniyle yüksek güce sahip. Ayrıca sarsıntı ve gürültü seviyeleri düşük.

Ama buna karşın, aşınma problemi rotary motorların en büyük düşmanıdır. Ancak, seramik gibi aşınmaya daha dayanıklı malzemeler sayesinde motor ömrü ve verimliliği Mazda tarafından artırılmış.

SOL ŞERİT

NISSAN`ın İngiltere Sunderland fabrikası, World Markets Research Centre`in raporuna göre, ‘‘üretim verimliliği’’ açısından Avrupa`nın bir numaralı fabrikası seçildi. Fabrika 2002 yılında işçi başına üretilen ortalama 99 adet araçla birinci sırayı aldı.

MOTOROLA, T720 ve T720i cep telefonları için üretilen telefon askılı profesyonel araç kitini pazara sundu. Bu aksesuvar, hareket halinde olan profesyonellere, trafikte rahat konuşma imkanı sunuyor.

TOTAL`in özel katkısı Performa Greenmax ile süper (kurşunlu) benzin kullanan araçlar, kurşunsuz benzin kullanabiliyorlar. Kurşunlu benzin kullanacak şekilde üretilmiş araçlar, Performa Greenmax özel katkısı ile,c Total Performa Kurşunsuz Benzin`i kullanabiliyorlar. Performa Greenmax, araçların subap ve çevresinde ihtiyaç duydukları yağlamayı güvenli bir şekilde sağlıyor ve içinde bu amaç için kurşun bulunan süper benzin kullanımına ihtiyaç kalmıyor.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
995 TL        
BORSA
1.001 TL        
DOLAR
1.007 TL        
EURO
1.000 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.