Otoda OTV teşviki

17.07.2003 - 10:10 | Son Güncelleme : 17.07.2003 - 10:10

20 yaş üzerindeki araçların kaydını sildirip, yeni araç alanları ÖTV`nin 3.5 milyarlık diliminden muaf tutan yasa tasarısı kabul edildi. Tasarının Meclis tatile girmeden önce yasalaşması bekleniyor

Otomotiv sanayini canlandırmak ve çevreyi kirleten eski araçların yerine yeni araçların alımını teşvik etmek amacıyla 20 yaşın üzerindeki araçlarını hurdaya çıkararak yeni araç alanlara Özel Tüketim Vergisi indirimi getiren yasa tasarısı, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu`nda kabul edildi. Otomotiv`de geçici olarak Özel Tüketim Vergisi indirimi öngören tasarı, vergi dairelerinin yükünü hafifletmeye ve mükelleflerin beyanname ve borçlarını daha kolay vermelerine olanak sağlayan düzenlemeler de getiriyor.

Çeşitli Vergi Kanunlarında Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Tasarısı`na göre, vergi beyannameleri ile devamlı bilgi vermek durumunda olan mükelleflerden istenilen bilgiler internet de dahil olmak üzere her türlü elektronik bilgi iletişim araç ve ortamında da verilebilecek. Buna ilişkin esaslar, Maliye Bakanlığı`nca belirlenecek.

Amme alacakları banka kartı, kredi kartı ya da benzeri kartlarla ödenebilecek. Bankalar, amme alacaklarının kredi kartı ile ödenmesi sırasında borçludan komisyon alabilecek. Maliye Bakanlığı, kredi kartı ile yapılacak ödemelerde komisyon ödenmemesi için amme alacağının vade tarihinden 20 gün öncesine kadar belirlenecek bir sürede ödeme yapılması şartını getirmeye, ödemelerin komisyonsuz veya komisyon karşılığı yapılma şekillerinden birini veya her ikisini birlikte kullandırmaya yetkili olacak. Beyannamelerin elektronik ortamda verilmesi ve amme alacaklarının kartlarla ödenmesi durumlarında da mahremiyet kuralları geçerli olacak.

2004`te 4.5 milyar

20 yaşın üzerindeki kara nakil vasıtalarını hurdaya çıkaranların, hurdaya çıkarılan araçla aynı cinsten, motor silindir hacmi 1600 cc`yi geçmeyen yeni bir araç almaları halinde bu yıl için 3.5 milyar, 2004 yılı için de 4.5 milyar lira daha az ÖTV ödemelerine olanak sağlıyor. Düzenleme, yasanın yayımı tarihinden 31 Aralık 2004 tarihine kadar araçlarını hurdaya çıkaran ve yine bu süre içinde aynı cins yeni bir aracı alacak olan gerçek ve tüzel kişileri kapsıyor. ÖTV indirimi, araçların bir daha kullanılmamak üzere hurdaya çıkarılması halinde geçerli olacak. Belediyeler dışında Taşıt Kanunu kapsamına giren kurumlar, bu indirimden yararlanamayacak. Bakanlar Kurulu, eksik hesaplanacak ÖTV tutarını yarısına kadar indirmeye, kanuni tutarına kadar yeniden çıkarmaya yetkili olacak.

Geç kaldı

Otomotiv sektörü yetkilileri, yasanın çıkma tarihi olarak 5 Haziran`ı beklediklerini, gecikme yüzünden beklenen artışın sağlanamayacağını belirtiyor. Yapılan hesaplara göre, Türkiye`de 20 yaş ve üzerindeki araç sayısı 450 binin üzerinde. Yasa ile birlikte 20 bin düzeyinde ekstra talep sağlaması bekleniyordu. Ancak, yetkililere göre yaklaşık iki aylık gecikmeden sonra bu rakam 15 bin düzeyini aşmayacak.



Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
985 TL        
BORSA
1.009 TL        
DOLAR
1.007 TL        
EURO
1.014 TL        
ALTIN
 

bigpara

Copyright © 2018 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.