Oda başına 600 $ geliri yakaladık
“Havaalanında Porsche bulunduruldu da kiralanmadı mı?” diye soran Rixos Otelleri’nin Yönetim Kurulu Başkanı Fettah Tamince, “Kaliteli ürünü, doğru stratejiyle ortaya koyarsanız mutlaka müşteri bulursunuz. Rixos Premium Belek’te sezon ortalamasında 600 dolara oda sattık. Bu, dünya markalarının tamamının üzerinde. Dubai’de bile bu fiyat yok” dedi
Rixos Oteller zincirinin Yönetim Kurulu Başkanı Fettah Tamince, kısa sürede Rixos’u çok önemli bir marka haline getirdiklerini belirterek “Bu başarımız bizi dünyanın başka bölgelerine yönelmemiz doğrultusunda cesaretlendirdi. Şimdi artık amacımız turizmde global ölçekli bir marka olmak. Rixos markasını bir dünya markası haline getirmek istiyoruz” dedi. <ımg src="http://www9.gazetevatan.com/newpics/news/250220082246052914514_3.jpg" align="right">
ımg>Türkiye’nin ucuz tatil cenneti imajını yıkacak çalışma içinde olduklarını ve zengin turisti Türkiye’ye çekme konusunda çok önemli mesafe kaydettiklerini kaydeden Tamince, Rixos Premium Belek’te geçen yaz sezonunda ortalama 600 dolardan oda satmayı başardıklarını ifade etti.
Tamince şöyle konuştu: “Türkiye’de turizmde yanlış bir kanı vardı. ‘Eğer odalar pahalı olursa satılmaz’ düşüncesi hakimdi. Biz Rixos ile bu kanının doğru olmadığını ispatladık. Premium Belek projemiz bu görüşün net ispatı oldu. Nitekim bugün dünya fiyatlarından hatta onların bile üzerinde fiyatlardan oda satıyoruz. Rixos Premium’da ortalama oda fiyatları 600 dolar. Bu rakam dünya markalarının bile üzerinde. Şu anda dev markaların vitrini konumunda olan Dubai’de bile, ortalamaların üzerinde bir fiyatla oda satıyoruz. Bu fiyatlarla geçen sene otelimizi yüzde 90 oranında doldurmayı başardık.”
Devlerin arasına girdik
Rekabet ettikleri turizm markalarının en gencinin 50 yaşında olduğuna dikkat çeken Tamince, Rixos markasını 3-4 yıl gibi kısa sürede dünya devleri arasına soktuklarını, turizm ülkesi Türkiye’de bir turizm markası olmadığı gerçeği dikkate alındığında bu başarının önemli olduğunu kaydetti. <ımg src="http://www9.gazetevatan.com/newpics/news/250220082246183291071_3.jpg" align="right">
ımg>Dünya çapında markalaşma yönünde hızlı adımlar atacaklarını ifade eden Tamince, kaybolup gidecekleri bölgelere girmektense, Türkiye’deki müşterileriyle buluşma ihtimali olan ülkeleri tercih ettiklerini belirtti. Tamince, 2007’yi 1.3 milyar doları Sembol İnşaat’tan, 220 milyon doları da otel zincirinden gelmek üzere 1.5 milyar dolar ciro ile kapattıklarını ekledi.
Burj El Arab’a rakip Ottoman Palace geliyor
Dubai’dekİ yatırımlara çok önem verdiklerini söyleyen Fettah Tamince, burada 700 milyon dolar yatırımla kurulan Rixos Ottoman Palace’ı, Burj El Arab ile yarışacak bölgenin ilk 3 yatırımı arasına sokacaklarını söyledi. Dubai’ye çok önem verdiklerini, kendisi dahil 100 Sembol İnşaat ve Rixos çalışanının aileleri ile birlikte Dubai’ye geçici göç yaptığını belirten Tamince, şöyle konuştu: “Neden Dubai. Çünkü en iyi markalar en iyi eserlerini sergilemek için orada yarışıyor. Ayrıca hızla nüfusu artıyor. Ayda 60 bin kişiye oturma izni veriliyor. 2012’de kentin 500 bin nüfusa ulaşması planlanıyor. Eğer turizmde dünya markası olmak istiyorsanız burada olmak zorundasınız. Palm Adası’nda 420 odalı, 38 villalı projeyi başlattık. Rixos, tüm dünya markalarıyla aynı yerde, aynı ligde yer alıyor. Hatta Burj El Arab’ı saymazsak oda fiyatlarımız orada yer alan dünya markası en önemli 3 otelle aynı, hatta üzerinde. 10 bin metrekarelik Royal SPA’mız hiçbirinde yok. Otelin bir başka özelliği malzemesinin büyük kısmının Türkiye’den gelmesi.
Dubai’deki bu yatırımın arsa maliyeti 350 milyon dolar, inşaat maliyeti de 350 milyon dolar. Daha önemlisi bu yatırım maliyetinin tek kuruşu bizim cebimizden çıkmadı. Arsanın da yatırımının finansörü Dubaili Zabeel firması. Biz markamızı koyuyoruz ve otelin işletmesini yapacağız. Peki Zabeel bu kadar büyük yatırımı neden yapıyor? Yaptıklarımızı görüyor, markamıza güveniyor. Üstelik buna sadece kendisi karar vermiyor, dünyanın en önemli 18 yatırım firmasına bizi inceleterek onay aldı.”
Hırvatistan’ın en pahalı otelini işletiyoruz
Bellİ bölgeleri büyümek için gözlerine kestirdiklerini, bu yerler arasında Hırvatistan ve Dubai’nin öne çıktığını kaydeden Tamince, Avrupa jet sosyetesinin en çok tercih ettiği noktalardan biri haline gelen Dubrovnik’te açtıkları Rixos Libertos’un Hırvatistan’ın en pahalı oteli konumunda olduğunu söyledi. Bosna savaşında yerle bir olan Libertos Oteli devletten satın aldıklarını ve 100 milyon euro yatırım yaparak baştan inşa ettiklerini söyleyen Tamince, burada 350 euro fiyatla oda sattıklarını ve Hilton’dan bile pahalı olduklarını kaydetti.
Otelin finansmanını Avusturya bankasından sağladıklarını ve çok iyi koşullarda kredi kullandıklarını söyleyen Tamince yatırımın yüzde 90’ını banka kredisi ile finanse ettiklerini belirtti.