Moda Fuarı Türkleri Bekliyor

19.12.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :

15 - 18 Şubat 2001`de ikinci kez kapılarını açacak olan International İstanbul Fashion Fair`e (IF) katılacak olan yabancı alıcılar, yerli üretici firmaların daha fazla katılımını istiyorlar.


Yeni yılın ilk aylarında İstanbul yine moda merkezi olacak. İlki 14 - 17 Eylül tarihleri arasında yapılan ve 11 bin kişinin ziyaret ettiği IF - International İstanbul Fashion Fair`in ikincisi, 15 - 18 Şubat 2001 tarihleri arasında TÜYAP Beylikdüzü`nde gerçekleştirilecek. Eylül ayında yapılan fuar konusunda yerli katılımcılar oldukça mutlu gözüküyor. Ancak, yabancı alıcılar yeteri kadar yerli üretici firmayı bir arada görememekten şikayetçi. IF Fuar Direktörü Mehmet Somersan, Eylül`deki ilk fuara 153 katılımcı, 11 bin ziyaretçi ve 350 tane üst düzey yurtdışı alım heyeti temsilcisinin katıldığını açıkladı. Bir konsorsiyum tarafından düzenlenen ve yurtdışında danışmanlar ile tanıtılan fuarın yabancı alıcılardan gelen tepkileri konusunda ise ilginç yorumlar var. İngiltere Danışmanı Wendy Turkington, gelen yabancı alıcıların hepsinin fuardan memnun kaldığını, gelen alıcıların yeni ilişkiler kurduğunu söyledi. İngiliz alıcıların daha fazla yerli katılımcı olmasını istediğine dikkat çeken Turkington, Memnunlar, ama hepsi katılımcıların yeterli olmadığını düşünüyor. dedi. Belçikalı danışmanlardan Victor Kaller ise kendi çalışmaları sayesinde fuara katılan alıcıların ağırlığının çorap sektöründe olduğunu ve bu kişilerin fuardan memnun kaldıklarını, aynı zamanda sipariş vererek döndüklerini kaydetti. Erik Diekmann da, alıcıların moda şovundan etkilendiklerini, ayrıca fuar kapsamında düzenlenen seminerlere yüksek oranda katılım sağlandığını belirtti.


ŞUBAT FUARINDA YENİLİKLER;

Türkiye Giyim Sanayicileri , Triko Sanayicileri, Çorap Sanayicileri Derneği, Konfeksiyon Yan Sanayicileri ve Ege Giyim Sanayicileri Dernekleri tarafından oluşturulan IF Konsorsiyumu`na bu yıl iki yeni derneğin katılacağını da açıklayan Somersan, Osmanbey Tekstilci İşadamları Derneği (OTİAD) ve Laleli Sanayici ve İşadamları Derneği (LASİAD)`nin de fuara katılacağını kaydetti. Böylece, Rusya ve kuzey ülkeleri ile Ortadoğu pazarılarının da alıcı olarak ilgi gösterebileceği pazara, bir de deri sektörü katılmış oluyor. Somersan, 2001 - 2002 sonbahar/kış modasının sergileneceği fuarda, elyaf ve iplik katılımcılarının da fuarda yerini alacağını söyledi. IF İcra Kurulu Başkanı Atilla Kalkay ise yabancı katılımcılardan insanların son derece mutlu olduğunu dile getirerek, Bu sefer de yurtdışı ziyaretçiler mutsuz. Neden, çünkü Türkiye`nin profili o değil. Daha çok katılımcı olmalı dedi. Kalkay, Yüzde 5`lik yabancı ziyaretçi oranı bir fuarın uluslararası boyut kazanmasını sağlar, dünya fuarcılık trendine geçer. Las Vegas`ta bile yüzde 97 yerli katılım oluyor. Biz şu anda yüzde 3.5`lardayız. İyi yolda olduğumuzu görüyoruz diye konuştu.


DANIŞMANLAR ÇALIŞIYOR;

Peki, yabancı danışmanlar şubat ayındaki fuar için neler yapıyorlar? Büyük alıcıların tedarik kaynağı konusunda sorun yaşamadığını, ancak pazarlardaki yüksek rekabet nedeniyle yeni kaynaklar yaratmak zorunda olduklarını işaret eden Erik İstanbul`da fabrika ziyaretlerimiz çok kısıtlı oluyor. Bir günde ancak 3 - 4 fabrika gezebiliyoruz. Fuar ise bunları toplu halde görebilme imkanı, o ülkeden daha fazla seçim yapma şansını yaratacaktır. Aynı zamanda kaliteleri karşılaştırma imkanı bulacaktır. Ama bunun yanı sıra eklenecek olan değerlerden birisi de, yeni modeller sunulması gibi olanaklardır dedi. Bir tedarikçinin, İzmir ve Adana`daki üreticileri görüp, tanımasının mümkün olmayacağını dile getiren Diekmann, Üreticilerin alıcılara kendilerini getirmesi lazım. Bu nedenle fuar güzel bir imkan yaratıyor. Alıcıların vakti olmadığı için uzun yola gidemiyorlar. Bir fuar çatısı altında, alıcı tüm firmaları bir arada görebilir şeklinde konuştu.


ORTA BÜYÜKLÜKTEKİ ALICILAR ÖNEMLİ;

Coğrafyamızdaki, AB ülkeleri ile eski sosyalist blokta bugün 600 milyon kişi gibi bir nüfus var. Bu fuarın artık ikincisi yapılıyor. Ortadoğu ülkelerine de ulaşmaya başladı. Geçen fuarda ben ilk defa İranlı, İsrailli, Mısırlı alıcıları gördüm. Ülkemizin ve sektörün tanıtıma ihtiyacı var. AB`de ikinci sırayı bu sektör ihracatıyla yakalamış olmasına rağmen, daha hala ulaşılamayan çok büyük bir alıcı kitlesi var. Dünyada KOBİ üreticileri olduğu gibi, KOBİ satıcıları dediğimiz 3 - 5 markalı, 10 mağazalı çok büyük bir kitle var. Ulaşmanın tek yolu buradan geçiyor. Ben, kendi firmam adına dünyanın hangi ülkesinde fuara katıldıysam, o ülkeyle iş yapıyorum. Tanışmanın ve iş yapmanın çok güzel araçlarından bir tanesi fuar. Fuar mutlaka görmek ve dokunmayı getiriyor. Şubat ayında yapılacak fuarda büyük alıcıların konumu benim için önemli değil. Beni daha çok orta ölçekli alıcı kitlesi ilgilendiriyor. Türkiye`ye bu sefer daha orta ölçekli alıcı kitlesi gelecek gibi geliyor. Bir de eski sosyalist bloktan çok ciddi bir katılım olacağını düşünüyorum.
(FİNANSAL FORUM)


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
992 TL        
BORSA
1.004 TL        
DOLAR
1.002 TL        
EURO
1.008 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.