`Marketleri kek ve kahve kokan PO`larla benzin istasyonu anlayışını değiştirdik`

05.02.2008 - 09:40 | Son Güncelleme :

Benzin istasyonlarındaki alışverişi zevk alınacak hale getirmeyi hedeflediklerini belirten Petrol Ofisi (PO) Perakende Satışlar Direktörü Ertan Çakır, istasyonlara farklı bir anlayış getireceklerini söyledi. Çakır, Müşteri, istasyona girdiğinde hafif bir müzik, temiz bir ortam, düzgün çalışanlar ya da markete girdiğinde kahve ve kek kokusuyla karşılaşacak. Yani benzin istasyonları insanların hızla girip bir an önce çıktığı, kokudan rahatsız olduğu bir yer olmaktan çıkacak dedi.
2008 yılında tüketicileri Petrol Ofisi istasyonlarında `Gümüş Projesi`yle böyle farklı bir ortam karşılayacak. Çakır ayrıca istasyonlardaki yakıt kokusunun, işin iyi yapılmadığını gösterdiğini belirterek, Çünkü düzgün işleyen bir istasyonda yakıt kokusu dışarı çıkmaz dedi.

İki milyon `positive card`
Petrol Ofisi, 2008 yılına bunun gibi yenilikler ve yeni ürünlerle girdi. Bunlardan biri de `positive card` uygulaması. Petrol Ofisi`nin 17 Ocak`ta piyasaya çıkardığı, arabadan inmeden ödeme yapma imkânı sunan `positive card` uygulaması ilk haftadan iki milyon kişiye ulaştı.
`Positive card`ın tüketici için büyük kolaylık sağladığını ve ilk kez Petrol Ofisi tarafından uygulandığını vurgulayan Çakır, Bu tür uygulamalara öncülük yapan sektörün lideri Petrol Ofisi, 2008`de yeniliklerde de lider olacak diye konuştu.

`Positive card` kazandırıyor da
`Positive card` ile Petrol Ofisi müşterileri, artık araçlarından inmeden ödeme yapabilecek. Tüketici positive card ile aldığı akaryakıttan puan biriktirecek, biriken puanlarıyla da elektronikten oyuncağa kadar hediyeler kazanacak. Çakır, yoğun talep geldiğini söylediği `positive card` uygulamasıyla ilgili şunları söyledi:
Positive card ile araçtan inmeden yakıtınızı alabiliyorsunuz. Bu uygulama özellikle kadınlar için büyük kolaylık oldu. Çünkü özellikle geceleri araçtan çıkmak istemiyorlar, ya da araçta çantaları oluyor, hatta bebekleri varsa onları yalnız bırakmak istemiyor. Başlangıç olarak 2 milyon `positive card` ürettik, ilk haftadan hepsi tükendi. `Positive card`ın toplam satışları ortalama yüzde 5 artıracağını düşünüyoruz. Çakır, yoğun talepte reklamların etkisinin büyük olduğunu vurguladı.

V/Max`le yüksek performans
Petrol Ofisi`nin perakende akaryakıt pazarında yüzde 30 payla Türkiye`de lider konumda olduğunu belirten Çakır, Türkiye`de bulunan 11 bin petrol istasyonundan, 3 bin 300`ünün PO`ya ait olduğunu söyledi. Edirne`den Hakkâri`ye her lokasyonda istasyonumuz var, bu sayede her yerden müşteriye rahatlıkla ulaşabiliyoruz diyen Çakır, benzin, motorin, dizel gibi `beyaz ürün`lerde yüzde 30 olan pazar paylarının, deniz ve hava taşıtlarını da kapsayan tüm akaryakıt ürünlerinde yüzde 36`ya ulaştığını belirtti.
Müşteri iyi bir hizmet istiyor, kaliteli akaryakıtla aracında yüksek performans istiyor diyen Çakır, yüksek performans için V/Max`i çıkardıklarını ifade etti. Çakır, V/Max`ı şöyle anlattı: Akaryakıt sektöründeki en son teknolojiyi ve en ileri düzeydeki kaliteyi temsil eden `V/Max performans serisi`, dünyanın önde gelen akaryakıt katığı üreticilerinden Afton tarafından, PO için özel üretilen katkı maddeleriyle maksimum performans sağlıyor. Hem motorun ömrünü uzatıyor hem de yakıt ekonomisi sağlıyor. V/Max ürün serisi 11V/Max Kurşunsuz 95, V/Max Kurşunsuz 97 ve V/Max EuroDizel`den oluşuyor.

`Eurodizel`de de öncüyüz`
Yakıt sektöründe `top tier` diye tanımlanan özelliklere sahip ürünleriyle Türkiye`de yeni bir çağ açtıklarını belirten Çakır, V/Max`i Türkiye`de ilk Petrol Ofisi çıkardı, eylülde piyasaya sürdük.
Daha sonra V/Max Eurodizel 10`u aralık ayından itibaren tüm Türkiye`de satmaya başladık dedi. Türkiye`de düşük kükürtlü dizel ürün için pazarlama tarihinin 2009 olarak belirlendiğini belirten Çakır, PO olarak bu tarihi bir yıl öne çektiklerini, Eurodizel`de öncü olduklarını vurguladı. Türkiye`yi temiz dizele bir yıl erken kavuşturduklarını belirten Çakır, şöyle dedi:
Beyaz ürünlerin satışına bakıldığında, satışların yüzde 73`ü motorin. Artık binek arabalarda da motorine geçiş var. Euro 5 normlarında yapılan motorlarda bu tür motorin kullanmak zorundayız. Dolayısıyla düşük kükürtlü dizel kullanımı her yıl bir önceki yıla göre yüzde 60 büyüyor. Pazarda ise bu oran yüzde 55. Bu alanda PO`nun sektörden yüzde 5`lik bir farkı var. Ultra düşük kükürtlü motorin V/Max Eurodizel 10, Avrupa`da 2009`dan itibaren Euro-5 emisyon standartlarının yürürlüğe girmesiyle zorunlu hale gelecek.





Meslek edindirme programı var
Reklamlardaki köstebek maskotuna müşterilerden yoğun ilgi olduğunu ifade eden Ertan Çakır, Müşterinin isteği bizim öncelikli işimizdir dedi. Çakır ayrıca, 2008 içinde köstebek karakterini oyuncak olarak piyasaya süreceklerinin de haberini verdi. İstasyonlardaki kaliteyi de yükselttiklerini belirten Çakır, çalışanları da müşteriye nasıl davranması gerektiği konusunda eğittiklerini ifade ederek, Bir meslek edindirme programımız var. Bu konuda Milli Eğitim Bakanlığı ile işbirliği yaptık. İşsiz gençlere eğitimler vererek, istasyonlarımızda işe başlatıyoruz. Böylece hem kendi eğittiğimiz insanlarla çalışmış oluyoruz hem de işsiz gençlere yardım ediyoruz diye konuştu.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.001 TL        
DOLAR
1.004 TL        
EURO
1.000 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.