Lee’den 15 milyon dolarlık yatırım ve 2 kardeş marka

14.07.2003 - 09:26 | Son Güncelleme : 14.07.2003 - 09:26

Lee, Wrangler ve Jansport markalarının üreticisi VF, Türkiye`ye 15 milyon dolarlık yatırım daha yaparak kapasitesini artıracak. VF Avrupa`daki üç fabrikasından birinin bulunduğu Türkiye`ye, iki yeni markasını da getirecek.

Henüz blucin pazarının bu kadar gelişmediği yıllarda Wrangler markasıyla Türkiye pazarında dolaylı yollarla da olsa var olan VF, şimdilerde Lee, Wrangler ve Jansport markalarıyla faaliyet gösterdiği Türkiye`de yatırımlarını artırma kararı aldı. Avrupa`daki üç fabrikasının birinin bulunduğu Türkiye`ye 15 milyon dolarlık yatırım yaparak Söke`deki fabrikalarının kapasitesini artıracaklarını açıklayan VF Euorope`un İş Geliştirme`den Sorumlu Başkan Yardımcısı ve VF Ege`nin Murahhas Aza`sı Alberto Calo`ya göre, ‘‘Türkiye iş yapmak için mükemmel bir yer, riskleri var ama fırsatları daha fazla.’’

Türkiye`nin yanı sıra Ortadoğu, Doğu Avrupa ve VF`in bu ay girdiği Rusya`dan da sorumlu olan Alberto Calo, ‘‘Avrupa`dan satın aldığınız bir Lee üçte bir olasılıkla Türkiye`dendir’’ derken, bu ülkelenin kendileri için büyük bir önemi olduğunu vurguladı. VF olarak Avrupa bölgesinde Malta, Polonya ve Türkiye`de üretim yaptıklarını belirten Calo, 1998 yılından bu yana VF Ege olarak faaliyet gösterdikleri Türkiye`deki gelişimlerini şöyle özetledi:

‘‘1978 yılından bu yana gözlemlediğimiz Türkiye pazarına, 1988 yılında önce Lee, markasının lisansını vererek girdik, beş yıl sonra da Wrangler`in lisansını verdik. Lisanslı üreticilerimiz Muharrem Kayhan ve kardeşi Hilmi Kayhan bu markaların Türkiye`de gelişmesi konusunda çok iyi işler yaptılar, çok emekleri geçti. 1 Ekim 1998`de ise buradaki şirketi satın alıp Türkiye`de yüzde 100 Amerikan sermayesi olarak üretici olduk. Devraldığımızda şirkette 400 civarında çalışan vardı, şu anda bin 100 civarında. Kapalı alan 4 bin metrekareydi şu anda 15 bin metrekareden daha büyük. Aldığımızda yaklaşık 6 bin adet günlük üretim vardı, şu anda 20 binin üzerinde. Üretimimizin yüzde 80`nini Avrupa`ya ve Ortadoğu`ya ihraç ediyoruz. Önümüzdeki dönemde çalışan sayımızı bin 500`e çıkaracağız, zaten 15 milyon dolarlık sermaye artırımımızın bir nedeni de bu. Bu parayla kapasitemizi artıracak yeni yatırımlar yapacağız.’’

YENİ JEAN MARKASI

Türkiye`yi sadece üretim üssü ya da büyük bir iç pazar olarak görmediklerini her ikisini de dengede tutmak istediklerini dile getiren Calo, geçen yılki cirosu 50 milyon doların üzerinde olan VF Ege`nin yeni markaları olacağını da açıkladı. Blucin markası olan HIS ve kampçılık, kayak gibi spor giysi ve ekipman markası The Nort Face`i de Türkiye`ye getireceklerini belirten Calo, HIS`in üretiminin yanı sıra The Nort Face`in giysi grubunun da Türkiye`de üretileceğini belirtti.

Türkiye krizlerden kurtulmasını bilir

Alberto Calo Türkiye’nin çeşitli sorunlara karşın pekçok avantaja sahip olduğunu dile getirerek, ‘‘1994 krizini hala hatırlıyorum, 2001 krizinin yaşattıkları ortada. Ama her seferinde Türkiye krizlerden kurtulmasını bilmiştir, tam battı derken çıkışını yapmıştır. Türkiye`nin ekonomisindeki, politikasındaki belirsizlikler, sıkıntılar, krizler bu ülkenin negatif tarafları ama onun yanında pozitif tarafları da var, biz bu pozitif yanlarına bakıyoruz. Ekstradan getirdiğimiz 15 milyon dolarlık sermaye de VF olarak Türkiye`ye olan inancımızın bir göstergesi ’’dedi

Yılda 200 milyon blucin satıyor

Türkiye`de yüzde 100 Amerikan sermayesine sahip tek şirket olarak faaliyet gösteren VF`in tarihçesi 110 yıl öncesine dayanıyor. Türkiye`de VF şimdilik Lee, Wrangler ve Jansport markalarının sahibi olarak bilinse de dünyada 30`dan fazla markası var. VF, 150`den fazla ülkede faaliyet gösteriyor. 60 bin civarında çalışanı bulunan VF`in geçen yılki cirosu ise 5.1 milyar dolar. Yılda 200 milyondan fazla blucin satan VF, New York Borsası kayıtlarına göre dünyanın en büyük konfeksiyon firması.

İşgücü ve kumaş çok kaliteli

Alberto Calo, ‘‘Beş yıl önce şirketi satın alma aşamasında hakikaten Türkiye`de yabancı sermayenin yatırım yapmasının zorluklarını yaşadık, Allahtan o beş yıl önceydi’’ derken, Türkiye`deki çalışmaların sonuçlarından oldukça memnun olduklarını vurguladı. Türkiye`nin VF için avantajlarını Calo, şöyle dile getirdi.

‘‘Özellikle bizim gibi üretim yapan firmalar için çok kaliteli bir işgücü var. Onun yanı sıra özellikle bluejean için çok gelişmiş bir kumaş sektörü var. Biz sadece Türkiye`deki fabrikamız için değil, Polonya ve Malta`daki fabrikalarımızın denim kumaş alımlarını da Türkiye`den yapıyoruz. Ayrıca gömlek, tişört, deri ceket gibi bizim üst grubu dediğimiz giysileri de Türkiye`deki üreticilerden alıyoruz, Avrupa`da sattığımız bu ürünlerin büyük bir kısmı Türkiye`den. Türkiye iş yapmak için mükemmel bir yer, riskleri var ama karşılığında fırsatları daha yüksek.’’


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
992 TL        
BORSA
1.002 TL        
DOLAR
1.004 TL        
EURO
1.009 TL        
ALTIN
 

bigpara

Copyright © 2018 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.