Kuzen Sabancılar, Electro World`le rekabeti ateşleyecek

26.07.2007 - 10:56 | Son Güncelleme : 26.07.2007 - 10:56

Kuzen Sabancılar, `teknoloji` alanında rekabete hazırlanıyor. İngiliz elektronik ürünler perakendecilik grubu Dixons Stores Group International`ın (DSGI), elektronik mağazalar zinciri Electro World, Emine Sabancı Kamışlı, Ali Sabancı, Ömer ve Demir Sabancı`nın işbirliğiyle Türkiye`deki ilk mağazasını ağustos ayı sonunda Bursa`da açıyor. Güler Sabancı`nın liderliğinde yoluna devam eden Sabancı Grubu`na bağlı Teknosa`ya da rakip olarak gösterilen Electro World, `ürün gamında en yüksek çeşit ve piyasanın dip noktasında fiyat` iddiasıyla pazara girerken, hedef yıl sonuna kadar beş mağaza.
Electro World genel müdürü Ali Serhan Şahin, Teknosa`yla rakip olmadıklarını çünkü Electro World`de mağaza büyüklüklerinin ortalama 3 bin metrekare düzeyinde bulunduğuna dikkat çekerken, Tüketicinin cebinden para alan herkes bizim rakibimiz. Aslında Türkiye`de gerçek rakipler bayiler dedi. DSGI, Esas Holding ile Ömer ve Demir Sabancı ortaklığıyla Türkiye`ye gelen Electro World`de yüzde 60`lık pay yabancılara ait, yönetim de ise söz hakkı yüzde 50-50 şeklinde benimsenmiş. Bu yıl sonuna kadar Bursa, Konya, Ankara`da birer mağaza, İstanbul`da ise
iki mağaza açarak büyümesini sürdürecek olan Electro World, yaklaşık 10 milyon avroluk yatırım gerçekleştirecek.

İstanbul`da iki mağaza
Electro World`de kahverengi ve beyaz eşyadan telekoma, bilgisayar ürünlerinden tavaya kadar her tür elektronik ürünle, prize giren ürünlerin yardımcı aksesuvarlarının satışa sunulacağını belirten Ali Serhan Şahin, Örneğin Bursa mağazamızda 120 çeşit ütü, 30 çeşit telsiz telefon, 180 çeşit cep telefonu bulunacak. En iyi fiyat, geniş ürün ve etkin personel yapımızla rekabet edeceğiz diye konuştu. İlk mağazasını ağustos ayı sonunda Bursa Korumax alışveriş merkezinde açacak olan Electro World`ün diğer mağazası ise İstanbul Bakırköy`de, ardından da Esentepe`de hizmete girecek.
Türkiye pazarında yapılanmasını yılbaşında başlatan DSGI ve Türk ortaklar, ilk olarak genel müdür Ali Serhan Şahin`i işe almış. Tüm iş planlarını kendisinin hazırladığını ve ortaklar tarafından onaylanan projeye göre oluşturulduğunu aktaran Ali Serhan Şahin, hedeflerinin her yıl 5-10 mağaza açmak olduğunu açıkladı. Grubun Türkiye`yle birlikte 15 ülkede fiziksel olarak mağazasının bulunduğunu, 14 ülkede ise internet üzerinden satış gerçekleştirdiğini hatırlatan Şahin, Türkiye`de de bu alanda yatırımın uzak olmadığını ifade etti. Elektronik ürünler perakendeciliği alanında Türkiye`de fırsatların çok olduğuna da dikkat çeken Ali Serhan Şahin şöyle devam etti:
Türkiye bu sektörde Avrupa sıralamasında 20`nci sıralarda ve Avrupa ülkelerinin çok gerisinde. Avrupa`da kişi başına 100 avroluk elektronik ürün tüketimi varken bu rakam Avrupa ülkelerinde 5-10 kat fazla. Bu yüzden Türkiye pazarında daha gidilecek çok yol var. Ayrıca Türkiye, dünyanın en büyük perakendecilerinin Çin, Hindistan, Rusya ve Güney Amerika ülkeleriyle birlikte ilk beş pazarından biri haline geldi. Türkiye daha önceleri bu listede değildi.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
985 TL        
BORSA
1.008 TL        
DOLAR
1.007 TL        
EURO
1.014 TL        
ALTIN
 

bigpara

Copyright © 2018 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.