Kriz yorgunu Türkler turizmin ilacı oldu

08.07.2003 - 09:09 | Son Güncelleme :

Silkar Holding Başkanı Silahtaroğlu, yüzde 35 azalan Alman turistlerin yerini, iki yıldır tatillerini erteleyen yerli turistlerin ve Ruslar’ın doldurduğunu söyledi

Irak savaşı ve Almanya’daki ekonomik kriz nedeniyle sezona endişeli başlayan turizm sektörünü, krizi aşan Türkler kurtardı. Silkar Holding Başkanı Burhan Silahtaroğlu, tesislerin kriz yorgunu Türkler’le dolu olduğunu söyledi
Almanya’da yaşanan ekonomik kriz, bu yıl Irak savaşından sonra Türk turizmi için en büyük ikinci tehdit olarak görülüyordu. Sezon başında, her yıl ortalama 2.5 milyon Alman turisti ağırlayan tatil köyü ve tesislerin boş kalmasından endişe ediliyordu.

Alman bağımlılığı bitti
Başta Fethiye’deki Lykia World olmak üzere toplam 5 bin yatak kapasiteli dört tesisle, Türkiye’nin 5’inci büyük turizm grubu olan Silkar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Burhan Silahtaroğlu, beklenen kötü senaryonun gerçekleşmediğini vurguladı.
Alman turist sayısında geçen yıla göre yüzde 35 azalma var. Bu yaklaşık 900 bin daha az turist. Gelenler de ‘para harcamayan, ucuz turist’ dediğimiz kitle diyen Silahtaroğlu, buna rağmen, tesislerin doluluk oranlarının yüzde 95’ler seviyesinde olduğunu kaydetti.
Almanlar’ın yarattığı boşluğu yerli turistlerin ve Ruslar’ın doldurduğunu anlatan Silahtaroğlu, şöyle devam etti; İki yıldır tatil yapamayan kriz yorgunu Türkler, tesisleri doldurdu. Doların düşmesi iç turizmi hareketlendirdi. Ayrıca Rus turistlerin sayısında her yıl artış var. Türk turizmcileri olarak yılda 7 milyon Rus’u ağırlamayı hedefliyoruz.
Silahtaroğlu, bu gelişmenin Türkiye’nin Alman turist bağımlılığından kurtulduğuna dair olumlu bir işaret olarak algılanması gerektiğini söyledi.
Lykia World’ün yöneticisi Atilla Silahtaroğlu ise turizmcilerin Irak savaşı nedeniyle paniğe kapılıp, sezon başında fiyat kırdıklarını belirterek Boş yere fiyatımızı düşürdük. Antalya’da sırf operatörle ilişkisini korumak için bedavaya oda satan tesisler oldu dedi.


‘Her şey dahil sistemi geri tepmeye başladı’
Burhan Silahtaroğlu, Akdeniz’deki turizm tesislerinde uygulanan her şey dahil sisteminin gerilemeye başladığını belirterek Müşterilerden ve turizm operatörlerinden şikayetler gelmeye başladı dedi.
Sistemin, çalışanların motivasyonunu ve kaliteyi düşürdüğüne dikkat çeken Silahtaroğlu, Maliyetleri düşürmek için plastik bardaklarla şarap servis yapmaktan tutun, eğitimsiz eleman istihdamına kadar birçok yanlış uygulamaya sebep oldu. Her şey para meselesi olarak algılanmamalı. Ailesiyle tatile çıkan bir turist, bedava diye sürekli içki içip sarhoş gezen birileriyle aynı ortamı paylaşmak istemiyor. Bu nedenle sürekli şikayetler geliyor diye konuştu.
Bazı otellerin, dört çeşit yemek çıkarıp kendilerini her şey dahil diye pazarladığından yakınan Silahtaroğlu, Sistem ürün geliştirme heyecanını ve farklılıkları öldürüyor. İş, turist kazıklamaya dönüşmeye başladı dedi.

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
999 TL        
BORSA
998 TL        
DOLAR
1.004 TL        
EURO
1.004 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.