KMG, marketlerin röntgenini çekti

19.02.2008 - 09:41 | Son Güncelleme :

Hızlı tüketim ürünleri pazarını mercek altına alan Ipsos KMG, Yöneticinin Ulusal Zincirler Rehberi adlı bir rapor hazırladı. Buna göre BİM, Türkiye`deki hanelerin yüzde 53`üne erişirken, Migros`ta bu oran yüzde 41, Carrefour`da yüzde 24.3. Carrefour, Migros, Tansaş, BİM, Dia, Şok ve Tesco Kipa gibi bu alanda önde çıkan yedi firmayı kapsayan çalışma 34 il ve 6 bin 169 hanede gerçekleştirildi. Rapordaki değerlendirmelere göre perakende zincirlerinin durumu şöyle:

  • MİGROS: Tükiye`deki hanelerin yüzde 41.1`ine (7.3 milyon hane) ulaştı. Ortalama bir Migros müşterisi, yılda 9.4 kere alışverişe gitti, her bir alışverişte 14.7 YTL harcayarak, yılda ortalama 137 YTL harcadı. AB grubuna en fazla Migros ulaştı. Son bir yılda hızlı tüketim ürünleri harcamasının yüzde 2.7`si Migros`ta yapıldı.
  • CARREFOUR: Hanelerin yüzde 24.3`üne erişti. Diğer ulusal zincirlere kıyasla en yüksek alışveriş başına harcama değerinlerinden birine sahip. Carrefour harcamalarında temizlik ürünlerinin payı yüksek, içeceklerin payı düşük. Şirketin hızlı tüketim ürünlerine yapılan harcamadaki payı yüzde 2.1.
  • ŞOK: Hane erişiminde yüzde 19.1`e ulaştı. Bu hanelerden her biri ortalama olarak 91 YTL harcadı. Şok`taki hızlı tüketim ürünleri toplam harcamalarının yüzde 64`ünü gıda ürünleri oluşturuyor. Hızlı tüketim ürünleri harcamasının yüzde 0.8`i Şok`ta gerçekleşti.
  • TANSAŞ: Hızlı tüketim ürünü alışverişi yapan hane oranı yüzde 20.6. Bu hanelerden her biri ortalama yılda 225 YTL harcadı. Tansaş en sık ziyaret edilen ulusal zincirlerden biri ve alışveriş yapan hane sayısı Migros`un yaklaşık olarak yarısı olmasına rağmen iki kanalın hızlı tüketim harcamalarından aldıkları pay birbirine yakın. Hızlı tüketim harcaması payı yüzde 2.2.
  • TESCO KİPA: Hanelerin yüzde 9.6`sı Tesco Kipa`dan hızlı tüketim ürünü alışverişi yaptı. Hanelerin her biri ortalama 251 YTL harcadı. AB SES grubunun en yüksek harcamaya sahip olduğu kanal yılda ortalama 435 YTL ile Tesco Kipa oldu. Hızlı tüketim ürünlerine yapılan harcamanın yüzde 1.1`i Tesco Kipa`da gerçekleştirildi.
  • BİM: Türkiye`deki hanelerin yüzde 54.3`ü BİM`den herhangi bir hızlı tüketim ürünü alışverişi yaptı. Bu hanelerden her biri ortalama 196 YTL harcadı. BİM cirosunun yarıdan fazlasını (yüzde 56.6) market markalı ürünler oluşturuyor. Hızlı tüketim ürünlerine harcamadan payı yüzde 5.
  • DİA: Hanelerin yüzde 13.6`sı Dia`dan hızlı tüketim ürünü alışverişi yaptı ve bu hanelerden her biri ortalama olarak 129 YTL harcadı. Dia`nın toplam hızlı tüketim ürünleri cirosunun üçte birinden fazlasını market markalı ürünler oluştu. Hızlı tüketim ürünlerine yapılan harcamanın yüzde 0.8`i Dia`da yapıldı.

  • Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
     
    KAPANIŞLAR (BIST)
    BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
    1.006 TL        
    BORSA
    1.002 TL        
    DOLAR
    999 TL        
    EURO
    1.000 TL        
    ALTIN
     

    bigpara

    Copyright © 2018 Tüm hakları saklıdır.
    Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

    YASAL UYARI:
    Piyasa verileri Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

    Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

    BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

    BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.