Kiralar uçtu, 3 yıl alışveriş merkezlerine girmiyoruz

16.07.2007 - 10:06 | Son Güncelleme : 16.07.2007 - 10:06

Türkiye’de her geçen gün sayısı artan ve plansız bir şekilde yapılan alışveriş merkezlerinde (AVM) kiraların metrekare başına 200 dolara ulaştığını söyleyen Seven Hill’in Başkanı Hüseyin Özbek, Kár etmeye imkan yok. Bu gidişle markalar batmaya başlayacak. Tepki olarak üç yıl AVM’lere girmeme kararı aldım dedi.

TÜRKİYE’
de her geçen gün sayısı artan ve plansız bir şekilde yapılan alışveriş merkezlerinde (AVM) kiraların artık aklı zorlar bir hale geldiğine dikkat çeken Seven Hill’in Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Özbek, Metrekare başına kiralar 200 dolara ulaştı. Kár etmeye imkan yok. Bu gidişle markalar batmaya başlayacak dedi. AVM çılgınlığına kimsenin dur demediğinden yakınan Özbek Plan, proje yok. Bunlara dikkat çekecek ne bir dernek ne de bir kuruluş var. Sektörde birlik yok. Metrekaresi 200 dolardan adam ayda 50 bin dolar kira ödeyecek. Burayı kiralayan para kazanırsa, ben her şeyi, işi gücü bırakıp, gideceğim diye konuştu.

İFLASLAR BAŞLAYACAK: Perakendecilerin bu yüksek kiralara uzun süre dayanamayacağını vurgulayan Özbek, Herkesin bir ömrü var. Bu gidişe kimileri 6 ay kimileri 2 yıl dayanacak. İflaslar başlayacak dedi. İmzaladıkları dışında AVM’lere 3 yıl girmeme kararı alan Seven Hill, üç yıl sonra girip, hava parası vermeyi tercih edeyor. Markanın mağazalarımızın yüzde 70’i caddelerde, kalanı AVM’lerde bulunuyor.

PİYASA YABANCILARIN OLACAK: Yerli markaların ağır kira giderleri karşısında rekabet şanslarını yitireceğine tekrar dikkat çeken Özbek, piyasanın yüzde 70’inin yabancıların eline geçeceği uyarısında bulundu. Yabancı markaların korunduğunu belirten Özbek şunları söyledi: Bu kadar olmaz. Markalar kategorik sıralansın, ona göre yer verilsin. Her marka birbirinin rakibi değil. AVM’lerde yer alabilmek için araya milletvekili, bakan sokanlar var. Böyle olmaz. AVM danışmanlarına ulaşmak bile zor. Ahmet Zorlu’yu arıyorum, dönüyor. AVM danışmanları dönmüyor.

ÇANI KEDİYE KİM TAKACAK: Plansızlıktan şikayet ederken kimsenin somut bir öneri getirmediğinden de yakınan Hüseyin Özbek şu hikayeyi aktardı: Sürekli fareleri yiyerek onları bıktıran bir kedi varmış. Fareler toplanmış, çözüm olarak kedinin kuyruğuna bir çan bağlanmasına karar vermiş. Kedi kendi kuyruğundaki çanı kovalarken, fareleri unutacak diye. Bütün fareler hemfikir ama çanı takacak fare çıkmamış. Herkes AVM’ler planlansın diyor ama kim yapacak. Yani kedinin kuyruğuna çan bağlayacak kimse yok. Dernekler bu konuyla ilgilenmiyor. Sektör ise bölük pörçük; tek ses olamıyor.

Seven Türkçe okununca sonuna Hill’i ekledik

BRAD Pitt’in başrolünü oynadığı Seven (Yedi) filmini izlediğinde markasına bu ismi veren Hüseyin Özbek, Fakat markayı herkes Türkçe ’seven’ diye okuyunca, kelimenin İngilizce olduğunu anlatmak için, Hill kelimesini ekledik. İstanbul’un yedi tepesine de atıfta bulunduk dedi.

Üretim yükünü attık

SULTANHAMAM’da kumaşçı olan babası sayesinde tekstil sektörüne giren Hüseyin Özbek, daha sonra hazır giyim ve perakendeye kaydıklarını, marka olma hayalini ise 1998 yılında, 18 yaşında Seven Hill’i kurarak gerçekleştirdiğini söylüyor. Sadece toptancı olarak kalsaydım maddi olarak daha rahat olurdum diyen Özbek, bütün kazancını yatırıma dönüştürdüğünü anlatıyor. Kadın ve erkek koleksiyonlarına 2000 yılında çocuğu da ekleyen Seven Hill, bir yıl önce üretimden de çıkmış. Üretiminin yüzde 80’ini Türkiye’nin farklı yerlerinde yüzde 20’sini ise Uzakdoğu’da yaptırıyor. Özbek, hız kazanmak için üretimden çıktıklarını anlatarak, Hantallığımızı bıraktık. Yükümüz hafifledi. Şu anda bir sezonda mağazaya 3 farklı koleksiyon ve 2000 model giriyor. Ürün odaklı olduk. Bazen tek bir ürün bile çıkabiliyor. Trende uygun, nokta atışı yapıyoruz dedi.

2010’da perakende cirosu 400 milyon YTL’ye çıkar

2006’da 100 milyon YTL ciro yaptıklarını ve 2007’de yüzde 25 artış beklediklerini açıklayan Hüseyin Özbek, kárlılıkların giderek azaldığına, pembe tablolar çizilse de gerçeklerin ortada olduğuna değindi. Cironun yüzde 45’inin perakendeden, kalanının ise toptandan geldiğini belirten Özbek şunları aktardı: Türkiye’de 35 olan mağaza sayımız yıl sonunda 43’e çıkar. Ayrıca 25 franchise mağazamız var. Yurtdışında Rusya, Romanya, Bulgaristan, İsveç, Fas gibi 35 ülkede 50 kadar mağazamız bulunuyor. Yurtdışında franchise modelini benimsedik. Bu en doğrusu. İşi ve pazarı bilenle çalışırız. Daha fazla ülkeye girmeyi planlıyoruz. ABD ve İngiltere gibi pazarlarda büyüyeceğiz. Bakir Doğu Bloku ülkelerinde daha avantajlıyız ama büyük pazarları da görmek lazım. 2010’da Türkiye’de 140, yurtdışında 100 mağazayı buluruz. Sadece perakende ciromuz da 400 milyon YTL olur.

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.003 TL        
DOLAR
1.002 TL        
EURO
1.000 TL        
ALTIN
 

bigpara

Copyright © 2018 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.