Kargocular rekabet aşkına `askere gitti`

29.07.2003 - 09:13 | Son Güncelleme :

500 milyon dolarlık kargo pazarındaki rekabet, sektörün iki devi Yurtiçi ve Aras Kargo`yu Türk halkının hassas noktası, `asker` temalı reklamlarda buluşturdu

Çocuğunun patiklerini koklayan bir asker, oğlunun ilk traşını video kasetten izleyen bir teğmen. Türk halkı, haftalardır hem duygulanıp, hem de tebessüm ederek, iki büyük kargo şirketinin arasındaki rekabeti bir film gibi seyrediyor.

Biri 21, diğeri 25 yıllık iki şirket, ilk kez televizyon reklamlarında güvenilirlik, önem, söz verme gibi kavramlarla paketinizi biz taşıyalım çağrısında bulunuyor. Üstelik ikisi de Türkiye`de her dönemde güveni temsil eden, asker ögesini kullanarak.

Yurtiçi Kargo Söz verdiğimiz gibi Aras ise Önem Taşır sloganıyla televizyon reklamlarına başladı. Peki ne oldu da bir anda rekabet arttı?

Yurtiçi Kargo Genel Müdür Yardımcısı Suat Roe`ye göre, iki şirketin asker temasıyla aynı dönemde reklama başlaması tesadüf. Ama tesadüf olmayan bir şey var. Türkiye`de yurtiçi taşımacılıktaki büyük potansiyel. Ancak Türk halkı hala geleneksel yöntemleri kullanıyor. Mesela otogara gidip muavine koli teslim ediyor ya da şoförden rica ediyor.

Suat Roe, Her gün binlerce malzeme yolluyoruz. Hepsi için önemli sözler veriyoruz. Evet her şeyin maddi değeri var ama bazılarının değeri parayla ölçülemez, sigortalanamaz. İşte onlar hasrettir, aşktır, sevgidir dedik. Askeri niye seçtik? Çünkü Türkiye`de asker her zaman güven unsurudur. Söz vermek ve hasret askerde çok önemlidir. Aras`ın filmi sanıyorum bizden bir gün önce çıktı. Tamamen tesadüf diyorum.

ERKEN TERHİS, TETİKLEDİ
Peki ya yurtiçi gönderilerde askeri potansiyel yüksek mi? Suat Roe, bu soruya Hayır, biz bu filmi askeri potansiyeli işlemek için yapmadık. Tabii askere gönderi taşıyoruz. En çok da annelerden temiz çamaşır taşıyoruz ama ağırlıklı bir yüzde değil diyor.

Reklam filminde çocuğunun patiklerini koklayan bir askeri kullanan Aras Kargo`nun İletişim Direktörü Evrim Aras da, holdingin 25. yılı nedeniyle büyük bir reklam kampanyasına başladıklarını söylüyor.

Aras, Sürekli iletişim yapmaya karar verdik. Aras tarihinde yer alan öykülerden yola çıkarak oluşturulan `Önem Taşır` konseptli reklamlarımız, 25.yılda, 25 adet seçilmiş öyküyü ve sürpriz projeleri kapsıyor. Minicik bir patik bile bizim için çok önemlidir. Altı filmin çekimi tamamlandı, ancak erken terhisler sözkonusu olunca asker filmi öne çekildi diye konuştu.

Yabancı şirketler de potansiyeli gördü
Yurtiçi hızlı gönderi taşımacılığında 100`e yakın şirket var. Ancak pazarın en büyük iki oyuncusu Yurtiçi Kargo ve Aras Kargo. Onları Expres Kargo, Horoz, Kargo & Kargo, Huzur, Varan ve irili ufaklı diğerleri izliyor. Yabancı şirketlerin yurtiçi taşımacılıktaki payı ise henüz yok ya da çok küçük. 2001 yılında yurtiçi taşımacılığa başlayan TNT`nin bu konuda yaptığı yenilikler aslında içerideki rekabeti ateşleyen unsurlardan biri. TNT Genel Müdürü Turgut Yıldız, son dönemde artan rekabetle ilgili şunları söyledi

Biz yurtiçi taşımacılığa girinceye kadar çok fazla hareket yoktu. Ondan sonra yerli şirketler bu pazarın önemini farketti. Türkiye`de gerçekten iyi bir potansiyel var. Ama bu pazarın gelişmesi için iyi hizmet gerekiyor. İnternet üzerinden gönderi takibi hizmetini Türkiye`de ilk kez biz sunmaya başladık. Bundan sonra pazarın kalitesinin daha da artacağını umuyorum.

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.004 TL        
DOLAR
1.002 TL        
EURO
1.007 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.