Kanun eksik

18.07.2003 - 09:35 | Son Güncelleme :

Hurda araçlarını yenileyenlere 3.5 milyar liralık ÖTV indirimi yapan kanun tasarısı, sektörü memnun etmedi. ODD yetkilileri, salı günü yasalaşması beklenen tasarıyı hem geç kalmış, hem de eksik olarak nitelendirdi

Otomotiv sektörüne ivme kazandırmak, çevrenin korumasına katkıda bulunmak ve yol güvenliğini artırmak amacıyla hazırlanan yasa tasarısının salı günü TBMM`de görüşülerek yasalaşması bekleniyor.

20 yaş ve üzeri araçlarını hurdaya ayıranlara, bin 600cc.ye kadar bir otomobil aldıklarında ÖTV`nin 3.5 milyar liralık bölümünden muaf tutulmasını öngören tasarı, sektör yetkililerini `eksik ve yetersiz` gerekçeleriyle çok memnun etmedi.

Önceki akşam AKŞAM Gazetesi`nde toplanan Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) üyeleri, tasarının bu haliyle sektörün ihtiyaçlarına cevap vermekten uzak olduğu konusunda görüş birliğine vardılar. Toplantıda konuştuğumuz, ODD Başkanı Yüksel Mermer, tasarının AB standartlarını yansıtmaktan uzak olduğunu vurguladı. ODD olarak, AB`deki uygulamalara denk bir yasa istediklerini belirten Mermer, sözlerine şöyle devam etti: `Öncelikle hükümete bu tasarı ile somut yönde bir adım attığı için şükranlarımızı sunuyoruz. Ancak, yasanın AB`deki uygulamalarından uzak olduğu da bir gerçek. Örneğin, İtalya`nın 10 yaşındaki binek, 3.5 ton ve 9 koltuk altı ticari vasıtaları kapsayan uygulamasında yüzde 39 oranında pazar artışı yakalandı. Devletin sağladığı ek vergi geliri ise 620 milyon Euro`yu aştı. Bu kanunla bizde ancak 15 bin ekstra talep yaratılacaktır.`

Her yıl uzatılabilsin

Renault-Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar ise, tasarının olumlu bir adım olduğunu ancak önemli bir eksiği bulunduğunu vurguladı.

Tasarının bu yıl için 3.5, önümüzdeki yıl için ise 4.5 milyar liralık bir indirim getirdiğini ve uygulamanın 31 Aralık 2004`te son bulacağını hatırlatan Aybar, sözlerine şöyle devam etti: `İndirim rakamı ve yaş konusundan önce, uygulamanın kesinlikle 1.5 yılda bitmemesi gerekiyor. TBMM`de kanun görüşülürken mutlaka Bakanlar Kurulu`na sürenin birer yıl uzatımı yetkisi veren bir madde eklenmeli. Bu sayede sektör daha rahat nefes alacaktır.`

AKŞAM`da toplandılar

Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD)`nin her ay düzenli olarak gerçekleştirdiği toplantıların 21`incisine AKŞAM Gazetesi ev sahipliği yaptı. ODD olarak ilk kez bir basın kuruluşunda bir araya geldiklerini belirten ODD Başkanı Yüksel Mermer, toplantının ev sahipliğini yapan AKŞAM Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Nurcan Akad ve Akşam Reklam Grubu Reklam Genel Müdürü Ercüment Pal`a teşekkür etti. Toplantıda bir konuşma yapan Akad, otomotivin Türkiye`nin lokomotif sektörü olacağını vurgulayarak, `Avrupa`da 476 olan bin kişiye düşen otomobil sayısının, Türkiye`de sadece 67 olması AB kapısındaki bir ülke için hiç de hoş bir durum değil` dedi. Nurcan Akad, konuşmasında, AKŞAM Gazetesi`nde yaşanan değişimler ve gazetenin
yayın politikası hakkında da bilgi verdi. Toplantıya, Renault-Mais, Borusan Otomotiv, Çelik Motor, Dacia, Skoda, Hyundai, Opel, Citroen, MG-Rover, Mercedes, Baytur, ToyotoSa, Gen Oto ve Ford Motor`un üst düzey yetkilileri ile diğer sektör derneklerinin temsilcileri katıldı.



Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.018 TL        
BORSA
1.001 TL        
DOLAR
1.001 TL        
EURO
1.005 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.