Kanal 7`de hile yapıp hisselerimi uçurdular

31.07.2003 - 08:39 | Son Güncelleme : 31.07.2003 - 08:39

Saadet Partisi (SP) eski Genel Başkanı Recai Kutan`ın açtığı bir dava, Kanal 7 televizyonunda ilginç bir kapışmayı gözler önüne serdi. Kutan, Kanal 7`nin sahibi görünen Yeni Dünya İletişim A.Ş.`deki 765 milyar liralık yüzde 33.3`lük hissesinin hileyle buharlaştığı iddiasıyla dava açtı.

Saadet Partisi`nin (SP) kurucu Genel Başkanı Recai Kutan, Kanal 7 ve Radyo 7`nin de aralarında bulunduğu bir dizi şirketi bünyesinde bulunduran Yeni Dünya iletişim A.Ş.`deki yüzde 33,3`lük hissesinin hileli işlemlerle buharlaştırıldığını öne sürüp mahkemeye başvurdu.

Kutan`ın avukatı Ünal Somuncuoğlu, ‘‘Tüm hisseler hiçbir hukuki ve ahlaki temele dayanmadan buharlaştırılmıştır. Müvekkilimin payları gasp edilmiştir’’ dedi. 1997`ye kadar yönetim kurulu üyeliğini yaptığı şirketin sonraki genel kurullarına çağrılmayan Kutan`ın, 765 milyar liralık hisselerinin sıfırlandığından 5 yıl sonra haberi oldu.

İstanbul 7`inci Asliye Ticaret Mahkemesi`ne başvuruyu, davacı SP kurucu genel başkanı Recai Kutan adına avukat Ünal Somuncuoğlu yaptı. Bosna paralarını zimmetine geçirmekle suçlanan Süleyman Mercümek`in Amex Bank`taki trilyonluk alacaklarını takip eden Somuncuoğlu, müvekkili Kutan`ın, davalı Yeni Dünya İletişim A.Ş.`nin 1993 yılından 1997 yılına kadar yönetim kurulu üyeliğini yaptığını belirtti. Kutan`ın 1994 yılında şirketin A grubu hisselerinden yüzde 33,3, B grubu hisselerinden ise yüzde 12`sinin sahibi olduğu kaydedilen başvuruda ‘‘Ne var ki müvekkilim davadan önce kimseye vekaletname vermediği halde 1997`den sonra toplanan şirket genel kurullarında paydaş olarak yer almamış, bu genel kurullara çağrılmamış, hisseleri buharlaşmıştır’’ denildi.

5 YIL SONRA HABERİ OLMUŞ

Başvuruda davalı şirketin 12 Mayıs 1998 tarihli genel kurulunda 350 milyar liralık sermayesinin 2 trilyon liraya çıkarıldığı, davacı hissedar Kutan`ın genel kurul hazirun cetveli ve ortaklar tablosunda adının yer almadığı belirtildi. Şirketin 22 Ekim 1999 tarihli genel kurulunda ise bu kez sermayenin 2.3 trilyon liraya çıkarıldığı, Kutan`ın bu toplantıya da çağrılmadığı vurgulanan dilekçede ‘‘Tüm hisseler hiçbir hukuki ve ahlaki temele dayanmadan buharlaştırıldı. Müvekkilimin payları gaspedildi. Bundan kimler yararlandı?’’ diye soruldu.

Avukat Somuncuoğlu, davalı şirketin bu süreçte içinin boşaltıldığını, tüm muvazaalı işlemlerden müvekkilinin genel kurullara çağrılmadığı ve kişisel engelleri yüzünden ilgilenemediği için ancak 5 yıl sonra haberdar olabildiğini savundu. Davalı şirket yöneticilerini Kutan`ın hisselerini ‘‘maharet ve kötü niyetle’’ buharlaştırmakla suçlayan Somuncuoğlu, 13 Mayıs 2003 günü Noter kanalıyla yapılan ihtara yanıt alınamadığını bildirdi. Kutan`ın A grubu hissedar olarak yüzde 33.3`lük iddia konusu payının değeri bugün itibariyle 765 milyar lirayı buluyor.

RTÜK kayıtlarında Kutan hissesi yok

RTÜK kayıtlarında, Recai Kutan`ın, Kanal 7`de 1997 yılında yüzde 20 hissesi olduğu, ancak Mayıs 1998`de bunu iki kişiye devrettiği görünüyor.

Yeni RTÜK yasası kapsamında, yayın kuruluşlarının sahiplerinin açıkça ortaya çıkmasını içeren hüküm gereği, 27 Haziran 2003`te üst kurula yapılan başvuruda da hissedarlar arasında Recai Kutan bulunmuyor.

Buna karşılık, Kutan`ın, 1998`de hisselerini devrettiği Mustafa Çelik ve Zekeriya Karaman halen Kanal 7`nin hissedarları ve yönetim kurulu üyeleri olarak görünüyor. RTÜK yasasında yapılan değişiklik sonrasında yapılan başvuruya göre, Kanal 7`nin diğer hissedarları da şöyle:

İsmail Karahan, Mehmet Yavuz, Ahmet Hüküm, Yusuf Atalay, Harun Kapıyoldaş, Muzaffer Şafak, Yusuf Civelek, Hüseyin Akçalı.

TV sahipliği için şeffaflık istemiyordu

Saadet Partisi (SP), 2002`de Bülent Ecevit Başbakanlığı`ndaki hükümet döneminde RTÜK Yasası`nda yapılması planlanan ve radyo TV sahipliğini şeffaf hale getiren düzenlemelere karşı çıkmıştı. O dönemin SP Genel Başkanı Recai Kutan, TBMM`de yasanın oylamasına katılmamıştı.

SP, satın alacak TV kanalı arıyor

Saadet Partisi eski Genel Başkanı Recai Kutan, Kanal 7`deki hisselerinin buharlaştırıldığı iddiasıyla dava açarken, SP Lideri Necmettin Erbakan da bir televizyon kanalı satın alınması arayışını sürdürüyor.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.018 TL        
BORSA
988 TL        
DOLAR
995 TL        
EURO
993 TL        
ALTIN
 

bigpara

Copyright © 2018 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.