ısuzu 75 Trilyon Ciro Hedefliyor.

24.03.1999 - 00:00 | Son Güncelleme :
1998 yilinda 46.5trilyon lira ciro elde edilen Anadolu Isuzu`da bu yil 75 trilyon lira hedeflenirken, sektorde gecen yilki seviyelerinin korunmasi bekleniyor. Anadolu Isuzu Genel Muduru Kamil Eser gecen yil 7.200 adet arac uretip 9 bin adet sattiklarini kaydederek,bu yil da ayni sayida uretim yapacaklarini, buna karsilik ithal ettikleri arac sayisini azaltarak toplam satis miktarini biraz azaltacaklarini vurguladi. Gecen yil ihracati 16.2 milyon dolara cikardiklarini ve bu yilda gelinen noktayi oncelikle saglamlastirmaki cin ayni seviyeyi korumak istediklerini belirten Eser, ancak iyimser senaryolarin bu seviyeyi de asacaklarini gosterdigini kaydetti. Ihracattaki genislemede yeni pazarlarin yani sira eski pazarlardaki buyumenin de etkili olduguna dikkat ceken Eser, cok sayida ulkeye ihracat yaptiklarini ve agirlikli olarak Dogu Avrupa, BDT ulkeleri, ortadogu ve Kuzey Afrika ulkelerine ihracat yaptiklarini ve ayrica basta Honduras olmak uzere Orta Amerika pazarina da girdiklerini vurguladi. Kalitelerini gelistirdikce yeni pazarlara da acilmaya basladiklarini belirten Eser, Isuzu ile surekli olarak yeni pazarlara iliskin gorusmeler yaptiklarini kaydederek, `Pazarlari bazen biz, bazen onlar oluyor. Ornegin Honduras ve Orta Amerika pazarina kendi basimiza girmemiz mumkun degil. Biz kendi cevremizdeki ulkelerde etkiniz. Onlar da daha uzak ulkelerdeki imkanlari kullandirarak yardimci oluyorlar` dedi. Halen toplam satislarinda ihracat payinin yuzde 10 dolayinda olduguna isaret eden Eser, `Nihai hedefimiz bu payi yuzde 25`e cikartmak ve otomotivde bu oldukca iddaali bir hedeftir. Bu hedefi koydugumuzda ihracatin satislardaki payi yuzde 2 dolayinda bulunuyordu` dedi. Ithalatta genel ilkelerinin uretimine yapacaklari bir modelin ilkelerinin uretimini yapacaklari bir modelin once ithalatini yaparak pazari test etmek oldugunu belirten Eser, ithalatin yerli uretimden daha pahali olmasi nedeniyle, ithalat suresini kisa tutmaya calistiklarini kaydetti. Eser, sirketin ana urununun GVW, 7.5 tonluk NPR tipi kamyon oldugunu belirterek, `Bunun disinda bir de 3.5 tonluk cift tekerli kamyon vardi. Gecen yil sonuna dogru tek tekerlekli 3.5 tonluklari devreye sokarak bir alt gruba indik. simdi 8.5 tonluk ile bir ust gruba cikiyoruz. Hafif kamyonlar kisa mesafede gida agirlikli sektorlerde dagitim amaciyla kullanilan araclardir. 3.5 tonluk araclarda belirli kentlerde trafigi girebilme ozelliginden dolayi yine gida dagitiminda kullaniliyorlar. 8.5 tonluk kamyon da uzun mesafelerde kullaniliyor` dedi. Az sayida urun ile satislari artirmak kolay olmadigi icin, yelpazeye yeni urunler katarak toplam satislari arttirdiklarini belirten eser, `Ornegin gecen yil piyasalarda durgunluk olmasina ragmen, toplam satislarimizi yuzde 40 artirdik` dedi. Eser ayrica, bu artisi yeni urunleri lanse ederek gerceklestirebildiklerini, pazar buyumedigi surece satislarin ancak yeni urunlerle artirilabildigine dikkat cekti. (FINANSAL FORUM)

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
999 TL        
BORSA
1.002 TL        
DOLAR
1.002 TL        
EURO
1.012 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.