İstanbul'da elektrikli taksi dönemi resmen başladı

03.07.2017 - 16:19 | Son Güncelleme : 03.07.2017 - 17:34

İstanbul'da elektrikli taksi dönemi resmen başladı. Zorlu Center'da ilk müşterilerini taşımaya başlayan Renault Zoe marka elektrikli araçlar tek şarj ile 350-400 kilometre yol gidebiliyor. Elektrikli taksilerin diğer taksilerden bir tarife farkı bulunmuyor.

İstanbul'da elektrikli taksi dönemi bu hafta itibari ile resmen başladı. İlk olarak 3 elektrikli araç Zincirlikuyu'daki Zorlu Center AVM'nin taksi durağında hizmete girdi. Bundan sonraki her hafta yeni araçlar sisteme entegre olacak. Proje ile amaçlanan elektrikli taksi sayısı ise 9 bin adet olarak belirlendi.

İstanbul'da elektrikli taksi projesi resmen uygulanmaya başlandı. Elektrikli Taksi Projesi'nde kullanılacak araçlar Renault tarafından üretilen Zoe'ler oldu. Projenin finansmanını ise DenizBank sağladı. Ayrıca şarj istasyonları DenizBank, Migros, İspark otoparkları ve taksi duraklarında konumlandırıldı. Araçlardaki data hizmetini Turkcell sağlarken, bilişim teknolojileri hizmetini Ceiia firması üstlendi. Araçların kasko hizmeti için ise Axa ile anlaşılmış durumda.

HER HAFTA YENİLERİ GELECEK

Müşteri taşımaya başlayan ilk elektrikli taksinin sahibi olan İstanbul Taksiciler Odası Başkanı Yahya Uğur Dünya.com'a açıklamalarda bulundu. Uğur, ilk olarak 3 taksinin hizmete girdiğini ancak önümüzdeki her hafta resmi işlemlerini tamamlayan araçların İstanbul'un farklı noktalarında hizmete başlayacağını söyledi.

Diğer taksici meslektaşlarına örnek olmak için ilk elektrikli taksiyi kendisinin aldığını ifade eden Uğur, kendi elektrikli taksinin diğer aracın yakıt maliyetine satın alınabildiğini anlattı. Uğur sözlerine şöyle devam etti: "Bizim normal taksilerle çalıştığımızda aylık işletme ve yakıt giderimiz ortalama 6 bin lirayı buluyordu. Şimdi biz bu elektrikli araçları aylık 5 bin 500 liraya kiralık ve bu 60 ay devam edecek. Kiralamanın sonunda ise araç bizim olacak. Yani 130 bin lira satın alma maliyeti olan bu aracı diğer araçların aylık giderine satın almış olacağız. Ve en önemlisi ekstra yakıt maliyetimiz yok. Bundan sonra petrol ürünlerine gelen zammı düşünmeyeceğiz."

MÜŞTERİLER 'SESSİZ'LİĞE TAKILDI

Uğur, ilk müşterilerin araçları çok beğendiğini ve gelen tepkilerin oldukça olumlu olduğunu dile getirdi. Bir haftadır müşteri kabul eden araçlarda müşterin en fazla dikkatini çeken konunun araçların sessizliği olduğunu aktaran Uğur, aracın boyutunun İstanbul için oldukça uygun olduğunu belirtti.

"BELEDİYE BİZE KAZIK ATTI"

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin elektrikli araçlara teşvik sözü verdiğini ancak daha sonradan bu sözü sadece C segmentindeki elektrikli araçlar için geçerli yaptığını anlatan Uğur, "İlk taksilerimizin farklı tarifeden ve turkuaz renk ile hizmete sokmayı planlıyorduk ancak belediyenin bu hamlesi ile standart tarife ile hizmete başladık. Belediye bize kazık attı." dedi.

5 YILDA 9 BİN TAKSİ DÖNÜŞECEK

Uğur, ayrıca Renault’nun 5 yıl boyunca araç bakımı ve batarya bakımlarını üstlendiğini belirterek, “Proje çerçevesinde batarya kiralama bedeli olmayacak. Aracın bataryasının performansı yüzde 75’in altına düştüğünde şirket aracı veya bataryayı değiştirmek zorunda” diye konuştu. Uğur, İstanbul’da çalışan ruhsatlı ticari taksi sayısının 17 bin 395 olduğunu ve önümüzdeki 5 yıl içerisinde bu rakamın yüzde 50’sinin elektrikli araca dönüştürülmesinin hedeflendiğini söyledi.

400 KİLOMETRELİK MENZİL SUNUYOR

ZOE, 400 kilometrelik değerleri ile kendi sınıfında en yüksek menzili sunuyor.

1 saatte hızlı şarj modunda yüzde 80’lik bir dolum sağlıyor.

Elektrik motoru, 65 kW (88 bg) gücünde ve 20 Nm değerinde maksimum tork üretiyor.

Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
998 TL        
BORSA
1.000 TL        
DOLAR
1.002 TL        
EURO
1.006 TL        
ALTIN
 

bigpara

Copyright © 2017 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.