Insight, Yakıt Tüketimiyle Göz Dolduruyor

03.12.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :

Insight, Honda’nın hem teknolojiyi hem de tasarrufu maksimum düzeyde tuttuğu bir otomobil. Honda ailesinin en genç üyelerinden olan Insight, özellikle düşük yakıt tüketimiyle göz dolduruyor.


Honda firmasının bu sene en çok konuşulan otomobillerinden biri Insight oldu. Firmanın yeni nesil otomobillerinden olan bu araç, özellikle yüksek teknoloji kullanımı ve düşük yakıt tüketimiyle göz doldurunca sektörde adeta bütün ödülleri topladı. Peki Honda Insight’ı gerçekten de spor otomobiller için de ayrı bir yere getiren özellikler neler? Honda Insight; coupe, spor, iki koltuklu, dünyadaki birçok ilke imza atmak üzere bir dizi yeni teknolojiyi kullanan ve bu nedenle dünyadaki en verimli seri üretim benzinli motorlu otomobil payesini alan bir otomobil olma iddiasını taşıyor. Insight, aynı zamanda kolayca satın alınabilecek, uygun fiyatlı kullanım sağlayacak ve hepsinin ötesinde çevik sürüş ve canlı performansıyla keyifli bir sürüş sunacak şekilde tasarlanmış. Aracın dikkat çeken ekonomisi ise 1.0 litrelik, yüksek verimli, 3 silindirli, VTEC benzinli motor ile 5 vitesli düz şanzımanın arasına yerleştirilmiş olan 10 kW’lik elektrik motorundan oluşan akılcı hibrit teknolojisinden kaynaklanıyor. Hızlanma sırasında elektrik motoru benzinli motoru ‘takviye ediyor’, böylece performans 1.5 litrelik motor seviyesine yükseltilebiliyor.


40 LİTREYLE BİN 100 KM

Insight, bir dış elektrik güç kaynağına da gerek duymuyor. Bunun yerine elektrik motoru hızlanma sırasında gereksinim duyduğu gücü akülerden çekip, yavaşlama sırasında ise bir jeneratör görevi görerek arka tekerleklerin arasına yerleştirilmiş 144 V’lik aküyü şarj ediyor. Aracın resmi verilerine göre, Insight 40 litrelik yakıt deposuyla bin 100 km. yol katedebiliyor. Insight’ın bu konuda önemli bir referansı da var: Geçtiğimiz haziranda Insight İngiltere’nin kıyıları boyunca yaptığı 6014 km’lik ‘İngiltere Turu’ dahilinde İngiltere yakıt ekonomisi rekorunu kırdı.
Aracın gövdesinde ileri teknoloji ürünü alüminyum konstrüksiyon kullanılmış. Insight aynı boyutlardaki çelik gövdeli bir araca göre yüzde 40 daha hafif olduğu için bu durumun yakıt ekonomisi üzerinde son derece olumlu katkıları da var. Bununla birlikte gövde, mevcut tüm çarpma emniyeti standartlarını fazlasıyla karşılayacak kadar dayanıklı. Bu otomobilin boş ağırlığı ise sadece 850 kg. Insight’taki standart donanımın bazı özellikleri ise şöyle: ABS, çift hava yastığı, RDS stereo radyo kasetçalar, elektrikli cam, ayna ve kapı kilidi, uzaktan kumandalı kapı kilidi, klima ve immobilizer.


Piyasaya çıkışından bu yana Insight şu ödülleri kendinde topladı: İngiltere yakıt ekonomisi ödülü, Tayland yakıt ekonomisi ödülü, Popular Mechanics tasarım ve mühendislik ödülü (ABD), Automobile Magazine yılın 2000 teknolojisi ödülü (ABD), Popular Science en iyi yeni teknoloji ödülü (ABD), Green Apples çevre alanında en iyi uygulama ödülü (İngiltere), En iyi 1 litreden düşük motor, en iyi yakıt ekonomisine sahip motor, yılın motoru. Bu ödüllerin son üçünü ise Engine Technology International (Uluslararası Motor Teknolojisi) dergisinin vermiş olması da dikkat çekici.


HONDA INSIGHT
Motor SOHC VTEC fakir yanmalı
benzinli Silindir 3, sıralı
Çap x Strok (mm) 72 x 81.5
Kapasite (cc) 995 cc
Sıkıştırma oranı 10.8:1
Maks. Güç kW/PS Takviyesiz 50/68
Takviyeli56/76
Dev/dak 5700
Maks. Tork Nm 91-113
dev/dak 4800-1500
Maks. hız (km/s) 180
Hızlanma 0-100 km/s (san.) 12.0

306 sivrilecek

Peugeot’un kendi çizgisinden hiçbir zaman ödün vermeyen serisi 306, önümüzdeki yıl bünyesinde yapılan birçok değişiklikle adından sıkça söz ettirecek. 306’nın ön panjur ve optik blokları, araca güçlü bir kişilik kazandırıyor. Parlak camlı projektörlerin arkasındaki 306’nın bakışı da keskin. 306 serisinin geniş dingil mesafesi iç mekanı rahatlatırken, ön ve arka bölümlere de kolay giriş sağlıyor. Yeni 306’ların hepsinde ABS fren sistemi standart olarak sunuluyor. Aracın önündeki dengeleyici viraj demirli McPherson tip süspansiyon, 306’nın virajlarda dengede kalmasını sağlıyor. Aracın hırsızlara karşı korunması ise elektronik immobilizier ile gerçekleşiyor. Peugeot 306’nın maksimum hızı ise versiyonlarına göre saatte 183 km.’den 195 km.’ye kadar çıkabiliyor.


Fiat Punto’yla yeni dönem

Otomobil sektöründeki kompakt araçların çoğu birbirine benzerken Yeni Fiat Punto bu geleneği yıkma iddiasında... Yeni Punto’nun en önemli özelliği iç mekan genişliği ve ferahlığı. Kompakt boyutlar ile çarpıcı bir iç mekan hacmini birleştiren Punto’daki DauldriveTM elektrikli direksiyon sistemi, sıkışık trafikten kolayca sıyrılınmasını ve kolayca park etme rahatlığını getiriyor. Punto’daki düşük yakıt tüketimi ise zaten aracın klasik bir özelliği olmuş durumda. Aracın dikkat çeken başka bir özelliği ise düşük seviyelerdeki hızda bile yüksek tork gücü sağlaması. Punto’nun HGT versiyonunda maksimum hız saatte 205 km.’ye kadar çıkabiliyor.


Jeep efsanesi devam ediyor

Chrysler denilince akla hemen Jeep markası gelir. Çünkü 4 çeker arazi araçlarıyla adı özdeşleşen Jeep’in efsanesi hala sürüyor. Jeep’in Türkiye’ye yeni gelen modelleri, bu markanın popülerliğini korumasında önemli roller üstlenecek. Bu yeni araçlardan Jeep Grand Cherokee, 3.1 litrelik yeni turbo dizel motoruyla arazi araçları segmentine yeni renk getirdi. Jeep Grand Cherokee; özellikle güçlü yol tutuşu, yüksek beygir gücü ve farklı dizaynıyla 4x4 tutkunlarına bu yıl da farklı alternatifler sunma iddiasını taşıyor. (TREND)


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.018 TL        
BORSA
1.001 TL        
DOLAR
1.001 TL        
EURO
1.005 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.