İç hat fiyatlarında % 30 indirim hedefi

14.07.2003 - 09:18 | Son Güncelleme :

Türk Hava Yolları Genel Müdürü Abdurrahman Gündoğdu, vergi indirimi ve maliyetleri azaltarak iç hat bilet fiyatlarını yüzde 30 ucuzlatıp, pazarı büyütmeyi hedeflediklerini açıkladı

THY Genel Müdürü Abdurrahman Gündoğdu, iç hatlardaki yolcu potansiyelini artırmak için Ulaştırma Bakanlığı, vergi indirimi ve hizmet ücretlerinin aşağıya çekilmesi için de Maliye Bakanlığı ile görüşmeler yaptıklarını kaydetti.
Gündoğdu`ya göre bilet fiyatlarının ucuzlaması, fiyatın üçte birini oluşturan vergi oranındaki düşme ile THY`nin kendi fiyat indirimiyle gerçekleşecek. THY`nin hükümetin yapacağı indirime göre fiyatları düşüreceğini belirten Gündoğdu, yurtiçi seferlerde varolan potansiyeli ortaya çıkarmayı hedeflediklerini belirtti.

`Hükümetten indirim bekliyoruz`
Gündoğdu, yapılacak indirimler konusunda, Şu anda fiyatların üçte biri vergiden oluşuyor. Hükümetin bu konuda bazı fedakarlıklar yapması gerekiyor. Bunun dışında biz yatırım maliyeti, finansman maliyeti ve diğer maliyetlerde azalma yapacağız dedi.
Türk Hava Yolları`nın uzun vadede personel ve uçak alarak kapasite artırımına gidebileceğini belirten Gündoğdu, yeni İş Kanunu`nun izin verdiği ölçüde dönemsel işçi çalıştırabileceklerini de belirtti.
Gündoğdu sendikalarla da bu konuda uzlaşma sağlandığını belirterek, toplu iş sözleşmesi konusunda da hükümetle ücret anlaşmasını beklediklerini belirtti.

Uzun otobüs yolculukları sona erecek
Türkiye`de hala 20 - 25 saatlik otobüs yolculukları yapıldığına dikkat çekerek İstanbul - Van arasındaki mesafe İstanbul - Viyana arasından daha fazla. Bir saatte alınacak yolu 20 saatin üzerinde alıyorlar. İstanbul`dan Viyana`ya otobüsle gitmiyor diyen Gündoğdu, dağlık bir ülke olan Türkiye`de otoyol ve raylı sistem inşasının pahalılığına, en ideal ulaşımın havayolu olduğuna da dikkat çekti.

2002`de potansiyeli kullanamadılar
11 Eylül`ün ardından THY`nin 2001`in ilk üç ayında 45 milyon dolar zarar açıkladığını belirten Gündoğdu, 2002`de gerçekleştirilen 60 milyon dolarlık kâr için de Güney Afrika havayolları 250 milyon dolar kâr elde etti dedi.
Kadrolaşma iddialarını da yanıtlayan Gündoğdu, Şu ana kadar toplam 30 idareci atadık. Daha önceki yönetim zamanında ilk altı ayda yapılan atama sayısı bin 750. Yedi yıl içinde yapılan atamalar da 7 bin 500`ü buluyor. Bizim kadrolaşma gibi bir faaliyetimiz olmadı. Toplam 300 kişi de emekli olmuştur o kadar. Bunun nedeni de maliyetleri azaltmadır dedi.
Gündoğdu yurtdışında bulunan kadrolar için, Siyasi atamalarla özellikle batı ülkelerinde kadrolar şişirilmiş. Mesela New York`a tek sefer varken kadro 40. Japonya`ya da tek sefer var ama sadece 15 kişi çalışıyor diye konuştu.


`THY`nin potansiyelinin farkında değildim`
Eskisine oranla daha çok seyahat ettiğini belirten yeni genel müdür, günde 15 saat mesai yaptığını belirterek, Aileme zaman ayıramıyorum. Eskiden de bu böyleydi ama THY`yi sadece basından takip edebilirdim. Potansiyelinin farkında değildim. Şirketin kârlılığı ve büyümesi için büyük bir potansiyeli var dedi. Eskiden amatör olarak basketbol oynayabildiğini belirten Gündoğdu artık kitap okumaktan başka birşey yapamadığından yakınıyor.


Skylife Dergisi yakında özelleştirilecek...
THY`nin seferlerinde yolcularına sunduğu Skylife adlı derginin 25 Temmuz`da yapılacak bir ihale ile özelleştirileceğini belirten Abdurrahman Gündoğdu, derginin reklam satışı ve basımı dahil her şeyinin artık dışarıdan bir firma tarafından yapılacağını belirtti.
Gündoğdu, Skylife Türkiye`nin en büyük tirajlı dergisi. On yılı aşkın süredir aynı düzenleme aynı formatla çıktığı için belli bir yorgunluk, belli bir göz aşinalığı nedeniyle yenileme ihtiyacı duyduk. Yeni bir heyecan gelsin diyerek yaptık bunu. Kültür sanat içerikli, farklı bir konsept yakalayarak kaliteli birşeyler yapmak istedik. Siyasi ve aktüel bir dergi olmaktan öte sadece eğlendirici bir dergi hoşça vakit geçirmelerini sağlayacak bir dergi yaratmaya çalışıyoruz. Ayrıca turizme de katkısı olacak, özellikle de İstanbul turizmi için. Türkiye`de yaz turizmi popüler ama İstanbul yeterince pay alamıyor. Onun için istanbul`a yer vereceğiz. Biz bundan önce reklamları satıyorduk. Bunun karşılığında da bir firmaya basımını yaptırıyorduk dedi.


İç çamaşırı reklamı ahlaki olarak değerlendirilir
THY Genel Müdürü Gündoğdu`ya Skylife Dergisi`ne iç çamaşırı reklamı alınmayacağı yolundaki haberi de soruyoruz.

Skylife Dergisi`ne iç çamaşırı, alkollü içecek ve sigara reklamı alınmayacakmış. Neden?
Normalde içki ve sigara reklamı zaten kanunen yasak ürünler. Biz içki ve sigara reklamı değil, duty free ürünlerin tanıtımı olarak, satış amaçlı fiyatlarıyla beraber bunları zaten dergiye koyuyoruz.

Peki ya iç çamaşırı reklamları?
Skylife`ın çıktığı tarihten itibaren hiç bir zaman böyle bir ilan alınmamış. Mayo reklamı zaten alınıyor. İç çamaşır reklamı vermek isteyen olursa, o da ahlaki olarak değerlendirilir.

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
995 TL        
BORSA
1.001 TL        
DOLAR
1.001 TL        
EURO
1.000 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.