Hızlı büyüyen reklam pastası cazip!
`HÂLÂ İSTEDİĞİMİZ NOKTADAN UZAKTAYIZ, ÇALIŞIYORUZ`
* <ı>Bir yıldan beri Türkiye`desiniz. Burada yatırım yapmış olmanın hâlâ doğru bir karar olduğunu düşünüyor musunuz? ı>Kesinlikle. Her şeyden önce burada olmaktan ve bu ülkeye yatırım yapmış olmaktan çok memnun olduğumuzu söylemek isterim. Henüz işin başındayız. Daha yapmak istediğimiz çok şey var. Geride bıraktığımız süre içinde çok şey öğrendik ve öğrenmeye devam ediyoruz. Birçok ülkede faaliyetlerimiz var. Şu ana kadar edindiğimiz deneyimler bulunduğunuz ülkede hem yanınızda çalıştırmanız için hem de birlikte iş yapabilmek için doğru insanları bulmanın zaman gerektirdiğini gösteriyor. Ülkeyi iyi anlamanız gerekiyor, insanları iyi anlamanız gerekiyor. Türkiye`de şu ana kadar yaptığımız deneyimlerden son derece memnunuz.
* <ı>Kısa vadeli hedeflerinize ulaşabildiniz mi? ı>Yapılan bu yatırımların hepsinin uzun vadeli iş ortaklıklarına dayandığını unutmamak gerekir. Biz bundan 20, 30 hatta 50 yıl sonra da yine burada olmak istiyoruz. Tüm faaliyetler, edinilen deneyim zamanla daha iyi hale gelir ve bunun sonucunda başarı oranı da artar. Biz bu yolda ilerlediğimizi düşünüyoruz. Daha iddialı olduğumuz döneme girmedik. Yakın gelecekte çok daha başarılı olacağız.
`TÜRKİYE EKONOMİSİ ÇOK HIZLI BÜYÜME KAYDEDİYOR`
* <ı>Türk medya sektörünü nasıl buluyorsunuz? ı>Sektör çok rekabetçi ve oldukça da karmaşık. Ancak her ülkenin medya sektörünün kendine göre bazı özellikleri vardır. Amaç bu özellikleri iyi anlayıp buna göre çözüm üretmektir.
* <ı>Reklam pastasının büyük olmaması sizi nasıl etkiliyor? ı>Türk reklam pastasının 2-3 milyar dolarlık seviyesiyle ABD ve AB`ye kıyasla küçük olması bizim için bir dezavantaj oluşturmuyor. Tam tersine bu çok iyi. Zira ABD`nin reklam pastası çok büyük ama yılda yalnızca yüzde 5 büyüyor. Türkiye`de ise reklam sektörünün büyüme hızı çok daha yüksek. Hatta Türkiye reklam sektöründeki büyüme bakımından dünyanın en iddialı bölgelerinin başında geliyor. Öte yandan ülke ekonomisi genel anlamda hızla büyüyor. Reklam pastasının büyümesi ise ekonominin büyümesinin de üzerinde olacaktır. Büyüyen pastayla birlikte bizim de kazancımız artacak. Ayrıca bu kadar çok genç insanın olduğu bir ülkede reklam sektörünün büyümesi zaten kaçınılmaz. Zira şirketler onları etkilemek için her yıl daha fazla reklam harcaması yapacaktır. Bu da pastanın düzenli olarak büyümesi anlamına geliyor.