Hızlı büyüyen reklam pastası cazip!

13.09.2007 - 10:58 | Son Güncelleme :

ABD`li News Corp. Başkanı Peter Chernin, SABAH-atv ihalesi ile ilgilendiklerini belirterek, Şirket, Türkiye`deki portföyümüz bakımından çok uygun. Ortak arayışımız sürüyor. Bu satış büyüme arzumuz için fırsat dedi..

src=http://img.sabah.com.tr/i2/sp.gif

Dünyanın en büyük medya kuruluşlarından ABD`li News Corp.`un Başkanı ve COO`su Peter Chernin, Türkiye`de bulunmaktan çok mutlu olduklarını belirterek, faaliyetlerini geliştirmek istediklerini söyledi. Türkiye temasları çerçevesinde Müstakil Sanayici ve İş Adamları Derneği`ni ziyaret eden Chernin, gelecek ay yapılması planlanan SABAH gazetesi satışının kendileri için büyüme hedeflerini gerçekleştirme bakımından büyük bir fırsat olduğunu belirterek, Ancak konuyla ilgili olarak henüz bilgi edinme safhasındayız. Şirketi ve sahip olduğu nitelikleri inceliyoruz. İhale sürecine katılıp katılmayacağımız bu sürecin ardından belli olacak dedi. Chernin, SABAH`ın sorularını şöyle yanıtladı:

`HÂLÂ İSTEDİĞİMİZ NOKTADAN UZAKTAYIZ, ÇALIŞIYORUZ`

* Bir yıldan beri Türkiye`desiniz. Burada yatırım yapmış olmanın hâlâ doğru bir karar olduğunu düşünüyor musunuz? Kesinlikle. Her şeyden önce burada olmaktan ve bu ülkeye yatırım yapmış olmaktan çok memnun olduğumuzu söylemek isterim. Henüz işin başındayız. Daha yapmak istediğimiz çok şey var. Geride bıraktığımız süre içinde çok şey öğrendik ve öğrenmeye devam ediyoruz. Birçok ülkede faaliyetlerimiz var. Şu ana kadar edindiğimiz deneyimler bulunduğunuz ülkede hem yanınızda çalıştırmanız için hem de birlikte iş yapabilmek için doğru insanları bulmanın zaman gerektirdiğini gösteriyor. Ülkeyi iyi anlamanız gerekiyor, insanları iyi anlamanız gerekiyor. Türkiye`de şu ana kadar yaptığımız deneyimlerden son derece memnunuz.

* Kısa vadeli hedeflerinize ulaşabildiniz mi? Yapılan bu yatırımların hepsinin uzun vadeli iş ortaklıklarına dayandığını unutmamak gerekir. Biz bundan 20, 30 hatta 50 yıl sonra da yine burada olmak istiyoruz. Tüm faaliyetler, edinilen deneyim zamanla daha iyi hale gelir ve bunun sonucunda başarı oranı da artar. Biz bu yolda ilerlediğimizi düşünüyoruz. Daha iddialı olduğumuz döneme girmedik. Yakın gelecekte çok daha başarılı olacağız.

`TÜRKİYE EKONOMİSİ ÇOK HIZLI BÜYÜME KAYDEDİYOR`
* Türk medya sektörünü nasıl buluyorsunuz? Sektör çok rekabetçi ve oldukça da karmaşık. Ancak her ülkenin medya sektörünün kendine göre bazı özellikleri vardır. Amaç bu özellikleri iyi anlayıp buna göre çözüm üretmektir.

* Reklam pastasının büyük olmaması sizi nasıl etkiliyor? Türk reklam pastasının 2-3 milyar dolarlık seviyesiyle ABD ve AB`ye kıyasla küçük olması bizim için bir dezavantaj oluşturmuyor. Tam tersine bu çok iyi. Zira ABD`nin reklam pastası çok büyük ama yılda yalnızca yüzde 5 büyüyor. Türkiye`de ise reklam sektörünün büyüme hızı çok daha yüksek. Hatta Türkiye reklam sektöründeki büyüme bakımından dünyanın en iddialı bölgelerinin başında geliyor. Öte yandan ülke ekonomisi genel anlamda hızla büyüyor. Reklam pastasının büyümesi ise ekonominin büyümesinin de üzerinde olacaktır. Büyüyen pastayla birlikte bizim de kazancımız artacak. Ayrıca bu kadar çok genç insanın olduğu bir ülkede reklam sektörünün büyümesi zaten kaçınılmaz. Zira şirketler onları etkilemek için her yıl daha fazla reklam harcaması yapacaktır. Bu da pastanın düzenli olarak büyümesi anlamına geliyor.

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.002 TL        
DOLAR
1.000 TL        
EURO
998 TL        
ALTIN
 

bigpara

Copyright © 2018 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.