Google telaşlı, Yahoo Google`a `gel` diyor

05.02.2008 - 09:39 | Son Güncelleme :

Dünyanın en büyük bilgisayar yazılım firması Microsoft`un internet arama motoru Yahoo`yu 44.6 milyar dolara satın alma girişimine rakibi Google`dan itiraz geldi.
Google`ın hukuksal işlerden sorumlu başkan yardımcısı David Drummond, Microsoft`un bu satın almayla internetteki yazılım tekelini derinleştirmeyi amaçladığını ileri sürdü.

Görüşmeler başlayabilir
Drummond, Microsoft-Yahoo birleşmesinin internet ağı üzerindeki rekabeti yıpratacağını savunarak, siyasal karar vericilere bu birleşmeye karşı harekete geçme çağrısı yaptı.
Öte yandan Yahoo`nun stratejisine ilişkin bilgi sahibi bir kaynak, şirketin Microsoft`tan gelen 44.6 milyar dolarlık satın alma teklifini geri çevirmek için Google ile işbirliğine gitmeyi düşüneceğini açıkladı. Kaynak, Yahoo yönetiminin Microsoft`un teklifine bir alternatif yaratmak için Google ile aylar önce yaptığı görüşmeleri yeniden başlatmayı planladığını söyledi.
İki ayrı kaynak ise, Microsoft`un Yahoo`ya yaptığı hisse başına 31 dolarlık teklifin, şirketin değerinin altında olduğunun düşünüldüğünü belirtti.
Microsoft, geçen hafta Yahoo`ya nakit ve hisse karşılığı yaklaşık 44.6 milyar dolarlık satın alma teklifi yaptığını açıklamıştı. Dünyanın en büyük bilgisayar yazılımcısı Microsoft, geçen hafta Yahoo`yu 44 milyar 600 milyon dolar hisse ve nakit karşılığı satın almak için teklif vermişti. Microsoft, Yahoo`yu alarak Google ile rekabet gücünü arttırmayı hedefliyor. Microsoft, her iki şirketin çalışanlarının entegrasyonu için Yahoo mühendislerine ve şeflerine ciddi ücret paketleri telifleri geliştirildiğini de söyledi.
Microsoft`un Yahoo`yu satın alması durumunda internet dünyasındaki pazar payı yüzde 38`e çıkacak ve Google ile arasındaki fark kapanacak.

Google`ın ensesinde
Microsoft Yahoo`yu alırsa, Time Warner-AOL evliliğinden bu yana internette gerçekleşen en büyük birleşme olacak. Geçen yıl hisselerini Microsoft`a satmayı kabul etmeyen Yahoo 2007`nin son üç aylık döneminde 205.7 milyon dolar kâr etti. Eğer Yahoo, hisseleri Microsoft`a devretmeyi kabul ederse satışın gerekli izinlerin alınmasının ardından yılın ikinci yarısında tamamlanması bekleniyor.

E-postada Yahoo, aramada Google
İnternette aramaların yüzde 77`sinde Google, yüzde 16`sındaysa Yahoo kullanılıyor. Ancak Yahoo, 500 milyon kullanıcıyla en büyük elektronik posta servisi veren şirket. Portalın kullanıcı sayısının 2010`da 1 milyara ulaşması bekleniyor. Yahoo film şirketleriyle işbirliğine giderek, eğlence içeriğini internete taşıyarak, kendisini bir interaktif sinema mecrasına dönüştürme yolunda. Söz konusu strateji, izleyici sayısı 1 milyar olan bir sinema salonu anlamına geliyor ve Yahoo`yu bir anda dünyanın en büyük medya kuruluşlarından biri yapabilir. Yahoo kullanıcılarının yüzde 75`i genişbantla internete bağlanıyor.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.008 TL        
BORSA
999 TL        
DOLAR
998 TL        
EURO
1.002 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.