Global deprem ekonomiyi yıkmıyor

29.02.2008 - 09:29 | Son Güncelleme :

TAV Havalimanları Holding CEO’su Sani Şener, davet edildikleri ve proje büyüklüğü 4-5 milyar dolar dolayında olan Abu Dabi Havalimanı ihalesine hazırlandıklarını söyledi.

Şener, Dünyada global dalga var ama bizim yolcu sayısında artış sürüyor. Bu bize, Türk ekonomisinin sağlam temellere oturduğunu gösteriyor. Artık depremler bu binayı yıkamıyor dedi.

TAV Havalimanları Holding CEO’su Sani Şener, global dalgalanmaya rağmen başta Atatürk Havalimanı olmak üzere, işlettikleri havalimanlarında yolcu sayısının arttığını belirterek, Türk ekonomisi için Eskiden deprem olduğunda binalarımız yıkılıyordu. Şimdi deprem oluyor, binalarımız ayakta kalıyor. Çünkü, temeller sağlamlaştı benzetmesi yaptı. Şener, Abu Dabi’deki havalimanı ihalesine davet edildiklerini hatırlatarak, 4-5 milyar dolarlık bu proje için ciddi şekilde hazırlandıklarını bildirdi.

KRİZLER DİREKT VURURDU: Ekonomide yaşanan krizlerin seyahat grafiğini doğrudan etkilediğini vurgulayan Sani Şener, ellerindeki son örneklerle şu değerlendirmeyi yaptı: Şubat ayı, genelde Atatürk Havalimanı’nda yolcu sayısının nispeten düştüğü bir dönemdir. Bu yılın şubat ayında geçen yılın aynı ayına oranla yolcu sayısında yüzde 14.8 artış gördük. Ocak-şubat döneminde ise yolcu büyümesi yüzde 9. Bu oranlar bize gösteriyor ki, global dalga seyahati olumsuz etkilemiyor. 2007’de işlettiğimiz tüm havalimanlarında toplam 28 milyon yolcu geçiş yaptı, 2008 hedefimizi 35 milyona çıkarmıştık. İlk iki aylık veriler bu hedefi yakalayacağımızı gösteriyor.

KRİZ GÖRÜNTÜSÜ YOK: Dünyada global dalga etkisini sürdürürken, Türkiye’de şimdilik bundan ciddi etkilenme görüntüsü olmadığını savunan Sani Şener, şöyle konuştu: İstanbul Atatürk Havalimanı, Rusya ve Uzakdoğu için aktarma noktası oldu. Dünya artık İstanbul’u konuşmaya başladı. Otellerimiz giderek daha da gelişti. Tüm bu gelişmeler global dalgaya rağmen Türkiye ekonomisine pozitif bakmamı sağlıyor. Yalnız ’iyimserlik’le ’pozitif bakış’ arasında ince bir çizgi var. Ben ’iyimser’ değil, ’pozitif’im. İşletmesi iyi olan sıkıntı yaşamaz diye düşünüyorum.

İKİ HAVALİMANI DAHA GELİYOR: 2000 yılında koydukları hedef çerçevesinde 2010’de 10 havalimanı işletmesine ulaşmayı planladıklarını ifade eden Sani Şener, şöyle konuştu: Şu anda elimizde 8 havalimanının işletmesi var. Önümüzdeki dönemde Prag’da Pilsen, Stutgard’daki Lhar Havaalanları’nda yüzde 50’şer ortaklığımız gündeme gelecek. Böylece işletmesinde olduğumuz havalimanı sayısı 10’a çıkacak. Ayrıca 4 önemli havalimanının da sadece inşaat işini yürütüyoruz. Şimdi kendimize 2017’de 100 milyon yolcuya ulaşma hedefi koyduk. 10 yıllık organik büyümeyle normalde 85 milyon yolcuya ulaşmamız söz konusu olacak. Demek ki önümüzdeki dönemde 35 milyon yolculuk yeni havalimanlarına ulaşmamız gerekecek.

8 YILDA 17 BİN ÇALIŞAN: TAV’ın 8 yıl önce kurulduğunu hatırlatan Sani Şener, şunları dile getirdi: Bakın bu şirket 8 yıl önce ortada yoktu. Şimdi dünya çapında bir marka haline geldi. Abu Dabi gibi önemli merkezlerin havalimanı yapım ve işletmesinin ihalesine doğrudan davet edilebiliyoruz. Zaten havalimanı işinde dünyada ilk 10 arasına da girdik. TAV’da bugün toplam 17 bin kişi çalışıyor. 16 farklı ülkenin vatandaşları kadromuzda ve bünyemizde 10 farklı dil konuşuluyor.

Havaş ve TAV İnşaat’ta halka açılma hazırlığı

TAV Havalimanları Holding CEO’su Sani Şener, bir süre önce yüzde 100’üne sahip oldukları Havaş’ı bu yılın üçüncü çeyreğinde veya 2009’un ilk çeyreğinde halka açmayı planladıklarını söyledi. Bir soru üzerine Havaş’ın kendilerine 240 milyon dolara mal olduğunu ifade eden Şener, Halka açılmayı sadece halktan kaynak sağlama olarak görmüyoruz. Halka açık şirket, uluslararası piyasada çok daha öne geçiyor. Bir kere şeffaflık, güven sağlıyor dedi. Şener, 2010 yılında da TAV İnşaat’ı halka açmayı planladıklarını belirtti.

İstanbul’a üçüncü havalimanı gerekecek

SABİHA Gökçen Havalimanı’nın ihalesine girmelerine karşın, açık artırma aşamasında geri kalan TAV Havalimanları Holding CEO’su Sani Şener, ihaleyi ve İstanbul’a üçüncü havalimanı planlarını şöyle değerlendirdi: Bizim planladığımız bir fiyat vardı. İhale ortamında bu aşıldı, bir başka grup aldı. Karşımızda yeni bir rakip olacak. Biz rekabetten korkmuyoruz. Öyle ki, rakiplerimizin kahvaltıda ne yediklerine kadar herşeyi biliriz. İstanbul’a üçüncü havalimanı mutlaka gerekecek. Önemli olan zamanlaması. Zaten bugün kararı verilse, yerinin düzenlenmesi, ihalesi, yapılı derken 10-15 yıldan önce devreye giremez.
Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.002 TL        
DOLAR
997 TL        
EURO
1.002 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.