Ford: Hattrick Yaptik.

07.12.1999 - 00:00 | Son Güncelleme :
Gecen yil 600 milyon dolarlikyatirima start veren Ford Otosan, deprem ve ekonomik krize ragmen 1999`da `hat-trick` yapti. Futbolda bir macta uc gol atan sporcu icin kullanilen `hat-trick`ink endileri icinde kullanilabilecegini soyleyen Ford Otosan Pazarlama ve Satis Genel Mudur Yardimcisi Jon Trautman, `bu yil uc rekora imza attik` dedi. Ekonomi ve politikada yasanan kriz ve depremin yol actigi olumsuzluklara ragmen 1999 yilinin ford markasi ve Ford Otosan icin iyi bir yil oldugunu soyleyen Trautman, `Otomobil pazari gecen yila gore yuzde 28.3 gerilerken, Ford`un pazar payi yuzde 6.6 artti` seklinde konustu. Ford Focus kendi segmentinde pazar payini ikiye katladi. Ford`un bu segmentteki pazar payi Focus`la yuzde 4`den yuzde 8`e yukseldi. 7 ay once piyasaya cikan Focus, gecen yilin 10 aylik donemine gore iki katina ulasti. 7 ayda 6 bin 316 adet Focus satildi. Hafif ticari aracta Ranger`le segmentinin lideri olduk. Ranger da 6 ay once satisa sunuldu. Haziran`dan bu yana kendi segmentinde yuzde 20 ortalama payla lider konumunda bulunuyor. Hafif ticari araclarin pazari yuzde 29 oraninda dustu. Transit`in payi ise pazarda gerileme yasanmasina ragmen yuzde 2.8 artti. Ford Otosan, 10 ayda 19 bin 911 Transit satisi gerceklestirdi. Ayrica, Turkiye, Ingiltere`nin ardindan Ford`un Avrupa`da ikinci buyuk pazari oldu. Gecen yil pazarda toplam 99 bin 623 adet ticari arac satilmisti. Bu yil ayni donemde 70 bin 392 adet satis gerceklesti. Ford Otosan`in bu rekorlara imza atmasinda bazi faktorler etkili oldu. Bunlar; urun gamimizdaki yenilikler, kalitemizi her gecen gun daha iyilestirmemiz, iyi firsat ve bayilerle birlikte yaptigimiz uygun odeme kosullari olan satis calismalarimiz. Ford Transit`teki liderligimiz 2000 yilinda da devam edecek.` yil sonunda otomobil pazarinda tpodlam 262 bin satis gerceklesecegini tahmin ettiklerini belirten Trautman, gelecek yil ise bu rakamin 266 binlere ulasacagini soyledi Trautman, hafif ticari araclarda ise 90 bin adetlik satis beklediklerini kaydetti.
Ford Otosan Genel Muduru Jon Trautman, Golcuk`teki yatirimin deprem zarari ile ilgili sunlari soyledi: `marmara Depremi sirasinda Golcuk`teki fabrikamizin yuzde 80`ini tamamlanmisti. Deprem sonrasinda sismologlar ve deprem uzmanlari fabrikada arastirma yaptilar. Yapilan arastirmalar souncunda depremden iyi durumda ciktigimizi soylediler. Ama sonucta ne olursa olsun Golcuk`teki fabrikamiz buyuk bir deprem gecirdi ve az da olsa hasara yol acti. Henuz montaji yapilmamis ve depoda bekletilen ekipmanlarin bir kisminda da hasar meydana geldi. Deprem uretime baslama tarihini biraz geciktirdi. Yaklasik 4 aylik bir gecikmeden soz edebiliriz. Fabrikada uretimin 2000 yili Aralik sonu ya da 2001 Ocak ayinda baslamasi hedefleniyor. Golcuk`te fabrika insaatina baslarken, deprem bolgesinde oldugumuz biliyorduk. Ford olorak da, zaten deprem tecrubemiz var. Los Angeles ve meksika gibi deprem bolgelerinde de fabrikalarimiz var. 1987 yilinda meksika`da 7.5 siddetinde bir deprem oldu. Bu depremde 10 bin insan hayatini kaybetti. Ford`un Meksika`da F serisi pick-up ureten bir fabrikasi da bu depremde zarar gordu. Turkiye`deki depremle karsilastirildiginda Ford`un meksika depreminden daha fazla zarar gordugunu soyleyebilirim.` (HURRIYET)

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.004 TL        
DOLAR
1.002 TL        
EURO
1.005 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.