Ford Golcuk`te Kaliyor.

10.02.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :
Depremde 600 milyon dolarlikKocaeli fabrikasi hasar goren Ford, uzmanlarin `Ayni siddette bir sarsinti icin 300 yil gecmesi gerekir` raporuna dayanarak bolgeden tasinmayacagini acikladi. Ford Otosan`in Kocaeli`de 600 milyon dolara insa ettigi fabrika 17 Agustos depremiyle gundeme gelmisti. Fabrikada 18 milyon dolarlik hasar meydana gelmisti. Ford Otosan`in yeni yonetimi dun firma bazinda 1999 yili degerlendirmesi ve 2000 yili beklentilerini iceren raporlari acikladi. Istatistiklere gore Ford, 1999`u toplam pazarda yuzde 11.2 ile tum zamanlarin rekor pazar payina ulasarak kapatti. Otomobilde de ozellikle Focus`un basarisiyla pazar payini yuzde 5.6`ya cikardi. Hafif ticaride Transit ve Ranger sayesinde pazar payi 6.7 puan artarak yuzde 29.2`ye ulasti ve lider oldu. Kamyonda Cargo`nun yuzde 34.3`luk pazar payiyla zirvede kaldi. Sonucta raporlar yonetimin yuzunu guldurdu. Ford`un deprem bolgesindeki fabrikasi icin hazirlattigi raporlar ise herkesin icini ferahlatti. Aralarinda Profesor Aykut Barka`nin da bulundugu Turk uzmanlarinin yani sira ABD`li bir jeoloji arastirma ekibinin calismalarina gore, bolgede ayni siddette bir depremin olusmasi icin 300 yil gecmesi gerekiyor. Uzmanlar ayni siddette yikici bir depremin 100 yil icinde olusma ihtimalinin ise yuzde 1 oldugunu belirtiyor. Ford da bu raporlara dayanarak, "Tasinmamiz icin sebep yok. Golcuk`te kaliyoruz" diyor. Aslinda Ford`un fabrika kurdugu yerlere dikkat etmek gerekiyor. Cunku sirketin Meksiko City, Kaliforniya ve Tayvan`da tesisleri var. Hepsi de deprem bolgesinde. Ford bu konudaki sanssizligini, depreme dayanikli bina yapimi konusundaki tecrubesiyle yeniyor. Ford Otosan Genel Muduru Mark Schulz`un, tuketiciye yonelik bir mujdesi ise yuzde 25 enflasyon ve yuzde 20 kur artisina paralel zam yapilacagini yinelemesi oldu. Ford iki aydir bu hedeflere uygun davraniyor. Otomobilde uzun vadeli krediler konusunda da Ford`da umut veren gelismeler var. Ford Motor Credite isimli sirket su anda filo satislari icin Turkiye`de. Sirketin perakendeye yonelik planlari da olacak. Ford Otosan, sirketin Amerika`da calisanlarina bedava bilgisayar verme projesinin Turkiye`de de uygulanmasini istiyor. Ancak Turkiye`de depreme yonelik yardimlar oncelik kazanmis. Ford Otosan Golcuk`teki fabrikasinda 2001`de deprem nedeniyle alti ay gecikmeli olarak uretime basliyor. Fabrikada ilk olarak yeni Transit serisinin uretimine baslanacak. 2002`de ise yeni binek arac piyasaya cikacak. Bu aractan 100 bin adet uretilecek ve Turkiye`nin toplam ihracat gelirinin yuzde 4`une karsilik gelen 1 milyar dolarlik ihracat geliri saglanacak. Ancak uretilecek olan ilk aracin Transit`in Ford icin onemi buyuk. Aralarinda Basbakan Bulent Ecevit`in DSP adina kullandigi aracin da bulundugu 250 bin Transit bugun Turkiye yollarinda. Turkiye, Transit`in Ingiltere`den sonra dunyada ikinci buyuk pazari. Yetkililer Turkiye`de her iki minibusten birinin Transit oldugunu belirtiyor. (RADIKAL)


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
995 TL        
BORSA
1.000 TL        
DOLAR
1.005 TL        
EURO
998 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.