Ford, 5 Bin İşçi Çıkarıyor

19.12.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :

Avrupa`da zarar eden Ford, kıtadaki 50 bin kişilik işgücünde yüzde 10`luk indirime gidecek

Avrupa`da zarar eden Ford, kıtadaki 50 bin kişilik işgücünde yüzde 10`luk indirime gidecek. Kıtada yeniden yapılanan Ford`un bu yıl bölgedeki satışlarından 1 milyar dolar zarar açıklayabileceği belirtiliyor.


Avrupa`da bu yıl 1 milyar dolar zarar etmesi beklenen dünyanın 2. büyük otomotiv kuruluşu Ford, yeniden yapılanma faaliyetlerine hız veriyor. Avrupa`daki Ford`un Yönetim Kurulu Başkanı David Thursfield, kemer sıkma programı çerçevesinde 2001`de işgücünde 5 bin kişilik indirime gidilmesini istiyor. Maliyet tasarrufu yöntemiyle rekabeti de iyileştirmeyi amaçlayan Ford yetkilileri Avrupa`da gelecek yıl daha iyi mali sonuçlar elde etmeyi, 2002 yılında da kara geçmeyi planlıyorlar.
Şirket ayrıca kıtadaki lojistik ve ulaştırma bütçelerinde de böylece yüzde 20 oranında bir tasarruf hedefliyor. Ford son yıllarda Avrupa`daki işgücünü emekliye ayırma gibi çeşitli yöntemlerle yüzde 6 oranında azaltmıştı. Otomotiv devinin yetkilileri, bu yılın başında da Londra yakınlarında Dagenham tesisini kapatma planlarını açıklayarak bin 350 kişinin işine son verileceğine işaret etmişlerdi.
Şirketin üretim stratejisini gözden geçiren mali danışmanlar ise, İngiltere`deki tesisi kapatma kararının ardından personel sayısının yine de ihtiyaç duyulandan yüzde 20 - 25 oranında fazla olduğuna dikkat çekmişlerdi.


Ford`un personelini azaltacağı yönündeki açıklamasından önce, dünyanın bir numaralı otomotiv kuruluşu olan General Motors da Avrupa`da toplam 5 bin kişiyi işten çıkaracağını bildirmişti. Öte yandan, Avrupa genelinde maliyet tasarrufuna soyunan Ford Köln`deki tesisinde yeni tip Fiesta küçük otomobil modelinin daha verimli bir şekilde üretimi için 275 milyon dolar yatırım yapıyor. Tesiste yeni üretim stratejisiyle işgücünün azaltılması girişiminden olumlu sonuç alınması bekleniyor. Ford daha önce, Almanya`da Saarlouis`de, İspanya`da ise Valencia`da yer alan tesislerinde yeni üretim sistemini uygulamaya koymuştu.


TOYOTA, FORD`LA ORTAKLIĞA SICAK BAKMIYOR;

Ford ile olası bir ittifak için görüşmelerde bulunduğu söylenen Toyota, ortaklık düşünmediklerini ancak teknik alanda işbirliğinin mümkün olabileceğini belirtti.
Dünyanın üçüncü büyük otomobil kuruluşu olan Japon Toyota, şu anda teknik alanda da herhangi bir görüşme olmadığını ancak gelecekte, özelikle çevreyle dost teknoloji alanında bir işbirliğinin gündeme gelebileceğini söyledi. Ford yetkilileri geçen hafta yaptıkları açıklamada, maliyet tasarrufu amacıyla Toyota`yla hissedarlık için üst düzey görüşmelerde bulunduklarını bildirmişlerdi. Otomotiv endüstrisi gittikçe kızışan rekabet ortamında ayakta kalabilmek ve maliyet tasarrufuna gitmek amacıyla hızla konsolidasyona yönelirken, Toyota bu tür girişimlere fazla sıcak bakmıyor. Bu arada, Toyota yetkilileri gelecek yıl Japonya`daki satışlarının yüzde 6 oranında artararak 1 milyon 880 bin birime çıkmasını beklediklerini söylediler. Bu artışta özellikle, rağbet gören yeni modellerinin rol oynayacağı belirtildi. Ancak Toyota da Avrupa`daki faaliyetlerinden hayal kırıklığına uğrayan otomotiv şirketleri zincirine katılarak, kıtadaki satışlarında euro`nun zayıf durumu nedeniyle yüzde 4`lük bir düşüş beklediğini kaydetti. (FİNANSAL FORUM)


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.031 TL        
BORSA
1.001 TL        
DOLAR
999 TL        
EURO
1.015 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.