Ferari`de kuyruk var!!!

21.02.2008 - 13:27 | Son Güncelleme :

Türkiye’de 450 bin Euro’yu bulan Ferrari’lere talep yoğun olunca, Ferrari’nin Türkiye temsilcisi FerMas, müşterilerinden aldığı kaparoyu 100 bin Euro’ya çıkardı.

HÜRRİYET

2008’de satılacak 32 Ferrari’nin 24’ü için şimdiden kaparo aldıklarını belirten FerMas’ın Genel Müdürü Orhan Ülgür, Bugüne kadar 30-40 bin Euro kaparo alıyorduk dedi.

İTALYAN Ferrari, yüksek vergiler nedeniyle Danimarka’dan sonra en pahalı araçlarının satıldığı Türkiye’ye otomobil yetiştiremiyor. Türkler, ortalama fiyatı 450 bin Euro’yu bulan Ferrari’nin yeni modeli 430 Scuderia görmeden satın almak için kuyruğa girerken araç piyasaya çıkmadan 9 kişi kaparo yatırdı. Ferrari ve Maserati’nin Türkiye temsilcisi FerMas’ın Genel Müdürü Orhan Ülgür, bugüne kadar aracın toplam bedelinin yüzde 10’u kadar yanı 30-40 bin Euro kaparo aldıklarını belirterek, Ancak, bundan sonra araç başına 100 bin Euro kaparo almayı planlıyoruz dedi.

32 FERRARI’NİN 24’Ü SATILDI

Ferrari’nin dünyadaki ilk tanıtımı 2007 Frankfurt Uluslararası Otomobil Fuarı’nda yapılan yeni modeli Ferrari 430 Scuderia dün Türkiye’de piyasa sunuldu. FerMas Genel Müdürü Orhan Ülgür, geçen yıl 29 adet Ferrari satışı gerçekleştirdiklerini bu yıl ise bu rakamı 32’ye çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. Ülgür, şöyle konuştu: 3 yılda Ferrari ve Maserati’nin toplam satışları 127’ye ulaştı. Geçen yıl ise Ferrari ve Maserati’den toplam 57 adet sattık. Lüks otomobil segmentinde FerMas’ın pazar payı yüzde 11.5’den yüzde 14’e yükseldi. Bu yıl ise 32 Ferrari, 38 Maserati olmak üzere toplam 70 lüks spor otomobil satmayı planlıyoruz. Ferrari cephesinde şimdiye kadar toplam 24 araç için kaparo aldık. Yeni modelimiz 430 Scuderia’nın yıllık satış kotalarını aştık. Bu yıl ancak 5 adet 430 Scuderia teslim edeceğiz. Kaparo veren diğer 4 kişi en az 1 yıl bekleyecek.

36 AY TAKSİTLE SATIYORUZ

Ferrari müşterilerinin kredi kullanımıyla ilgili bir soruya Ülgür, Satışların yüzde 90’ı kredi ile gerçekleşiyor. Kredi vadeleri ise en fazla 3 yıl, en az 2 yıl yanıtını verdi. Ülgür, Türkiye’de lüks otomobil satışlarının pazardaki daralmaya rağmen arttığını belirterek, Ferrari’nin Türkiye’de büyük potansiyeli olduğuna değindi. Türkiye’de özellikle lüks otomobiller üzerindeki vergi yükünün yüksek olduğundan şikayet eden Ülgür, Danimarka’dan sonra en yüksek vergi Türkiye’de. Vergi ağır olmasa, iki katı Ferrari satılabilir dedi.

Kadınlar Ferrari’ye bomba gibi bakıyor

Türkiye’deki Ferrari müşterilerinin profilini yüzde 80’i evli ve 40 yaşın üzeri işadamları olarak tanımlayan Orhan Ülgür, Türkiye’de sadece bir tane kadın Ferrari sahibi olduğunu tesbit ettiklerini kaydetti.




Türkiye’de kadınları Ferrari’ye bindiremediklerini söyleyerek, Ferrari etkinliklerine gelen kadınları Ferrari koltuğuna oturtamıyoruz. Ferrari’den korkuyorlar, kadınlar bomba gibi bakıyorlar dedi.

Ülgür, Ferrari alıcılarında üç çekinceleri vardı. İlki lüks araç alana yönelik vergi denetimi. İkincisi araçla dolaşırken protestoyla karşılaşmak, bir diğeri ise çekici renk ve tarzla ailede sorun yaratmasıydı dedi.

Koç, Maserati kullanıyor, Ferrari’ye ilgi duyuyor

ORHAN Ülgür, Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç’un Fer-Mas’a büyük destek verdiğini ve makam aracı olarak Maserati Quattroporte kullandığını kaydetti. Mustafa Koç’un Ferrari’ye de ilgi duyduğunu söyleyen Ülgür, Kendisine şimdi 430 Scuderia’yı test ettirmek istiyoruz dedi.

Türkiye’yle birlikte dünyada yüzde 15 büyüdük

430 Scuderia’nın tanıtımı için Türkiye’ye gelen Ferrari Avrupa Bölge Müdürü Massimo Gallotta, Ferrari için 2007’nin üç nedenden önemli bir yıl olduğunu ifade etti. Gallotta, nedenleri şöyle sıraladı: Biri Ferrari’nin Formula 1’de Mercedes McLaren’i geçip şampiyon olması. İkincisi pazarda yüzde 15 büyüme göstermesi. Son olarak Michael Schumacher’in de desteğiyle ortaya çıkan Ferrari 430 Scuderia’nın Frankfurt lansmanı diye konuştu. Geçen yıl 6 bin 500 Ferrari teslim ettiklerini belirten Gallotta, Ferrari satışlarının artmasında büyüyen pazarların katkısının büyük olduğunu söyledi.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.006 TL        
BORSA
1.002 TL        
DOLAR
999 TL        
EURO
1.000 TL        
ALTIN
 

bigpara

Copyright © 2018 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.