En çok BİM’e gidip en az Carrefour’da para harcıyoruz

19.02.2008 - 09:49 | Son Güncelleme :

Ipsos KMG’nin Tüketici Panelleri ve Medya Bölümü tarafından gerçekleştirilen “Yöneticinin Ulusal Zincirler Rehberi” Türkiye’deki önemli zincir marketlerini mercek altına aldı. Ipsos KMG hane tüketim paneli, 34 ile yayılmış 6.169 haneyi kapsıyor. Raporda kullanılan veriler Ekim 2006-Eylül 2007 dönemini kapsıyor.

Ipsos KMG Tüketici Panelleri ve Medya Koordinatörü Kıvanç Bilgeman, sonuçları şöyle değerlendirdi: Genel tüketici profili, tutum ve davranışlarının yanı sıra, farklılaşmayı inceleyen ve mağaza içi uygulamaları, fiyatlama ve promosyonları bu bilgilerle yapan perakendeciler kuşkusuz avantaj sağlar...

ALIŞVERİŞ BAŞINA HARCAMA: 137 YTL


  • TÜRK insanı yılda ortalama 9.4 kez alışverişe çıkıyor. AB grubunda ise market alışverişi daha çok: Yılda 14 kez.


  • AB grubunun market alışverişinde yıllık ortalama harcaması 241 YTL. DE grubunda bu rakam 56 YTL’ye kadar düşüyor. Türkiye ortalaması 137 YTL.


  • TANSAŞ müşterisinin yüzde 14’ü üniversite ve yüksekokul mezunu.


  • TESCD-Kipa’da en çok et mamulleri, süt çeşitleri, bisküvi, peynir ve makarnalar satılıyor.


  • 224 şubeli Migros’ta müşterilerin sadakat oranı yüzde 8. Migros’un geçen haftaki satışı sonrası Koç Holding yönetimi “Türk halkının en sevdiği markalardan biriyiz” açıklaması yapmıştı.

  • Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
     
    KAPANIŞLAR (BIST)
    BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
    1.006 TL        
    BORSA
    1.002 TL        
    DOLAR
    999 TL        
    EURO
    1.000 TL        
    ALTIN
     

    bigpara

    Copyright © 2018 Tüm hakları saklıdır.
    Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

    YASAL UYARI:
    Piyasa verileri Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

    Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

    BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

    BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.