E-ticaret siteleri ziyaretçi sayısını üçe katladı

12.01.2018 - 11:04
E-ticaret siteleri ziyaretçi sayısını üçe katladı | Genel Haberler

Black Friday / Kara Cuma ile başlayıp yılın son gününe dek devam eden alışveriş çılgınlığı piyasayı önemli ölçüde canlandırdı.

Dijital dünyanın nabzını tutan IAB Türkiye, Black Friday ve yılbaşı alışveriş istatistiklerini açıkladı. Yılbaşı kampanyaları ve hediye alma telaşının etkisiyle e-ticaret siteleri 1 aydan fazla bir süre yoğunluk yaşadı. Black Friday / Kara Cuma çılgınlığının Türkiye’ye ulaşmasıyla başlayan ve akabinde yılbaşı alışverişleriyle perçinlenen yoğunluk, e-ticaret sitelerine yaradı.

18 Aralık gününden itibaren istatistiklerde gözlenen artış yılın son gününe dek devam etti. 18 ila 29 Aralık tarihleri arasındaki gerçek kullanıcı sayısı, Ekim ayıyla karşılaştırıldığında yüzde 35 oranında artış gösterdi. Bir diğer deyişle e-ticaret siteleri kullanıcı sayılarını 3’e katlamış oldu.

EN DÜŞÜK KULLANICI ARTIŞI YÜZDE 90 SEVİYESİNDE

Amerika’da başlayıp tüm dünyaya yayılan ve markaların büyük indirimler sunduğu Black Friday / Kara Cuma ise e-ticaret sitelerinde yoğunluk rekoru kırılmasını sağladı. 24 Kasım günü kullanıcı sayısı istatistikleri, bir önceki haftanın günlük ortalaması ile karşılaştırıldığında yüzde 214 oranında ciddi bir artış gözlemlendi. Bu oran bazı alışveriş sitelerinde yüzde 300’ü geçti. Black Friday’de gerçek kullanıcı sayısını en az arttıran e-ticaret sitesi bile yüzde 90’ın üzerinde artış kaydetti. 


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.007 TL        
DOLAR
1.010 TL        
EURO
1.003 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2020 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.