Derince Limanı`nı 36 yıl işletmek 195 milyon dolar

13.09.2007 - 11:00 | Son Güncelleme :

Özellikle otomotiv sektörü açısından önem arz eden Derince Limanı`nın 36 yıl süreyle işletme hakkının devri ihalesinde en yüksek teklif 195 milyon 250 bin dolarla Türkerler Ortak Girişim Grubu`ndan geldi. Türkerler ödemeyi peşin yapacak. Özelleştirme İdaresi Başkanlığı`nda yapılan ihalede elemesiz turda en yüksek teklif 120 milyon dolar oldu.

İzmir`in galipleri çekildi
Birinci elemeli turda en düşük teklifi veren iki şirket olunca, tur tekrarlandı ve teklif 130 milyon dolara çıktı. İlk turda Limak elenirken, en yüksek teklif 140 milyon dolar oldu. Elemeli ikinci turda Akfen Holding-Akfen Altyapı Yatırımları Holding Ortak Girişim Grubu elendi. Açık artırma 195 milyon dolardan başlarken, artırım aralığı 250 bin dolar olarak belirlendi.
Açık artırmanın ilk turunda mola alan Çelebi Holding-Kocaeli Sanayi Odası Ortak Girişimi Grubu ihaleden çekildi. Daha sonra Türkerler teklifi 195 milyon 250 bin dolara yükseltti. Mola alan Global Altyapı da ihaleden çekildi. (Türkiye İhracatçılar Meclisi, Hutchison ve Deutsche Bank ortaklığındaki Global Altyapı Hizmetleri kazandıkları İzmir Limanı ihalesi gibi bu ihaleye de birlikte girmişti.)

Otomotiv sektörünün kapısı
Böylece Türkerler tek kaldı ve ihale teknik olarak sonuçlanmış oldu. Rekabet Kurulu`nun ihaleye ilişkin görüşünün alınmasının ardından, komisyonun nihai kararı, Özelleştirme Yüksek Kurulu`nun onayına sunulacak. Ardından, ihale lehine sonuçlanan teklif sahibiyle sözleşme imzalanacak ve görüş alınmak üzere Danıştay`a gönderilecek. Danıştay görüşünü takiben idare, alıcı ve TCDD arasında sözleşme imzalanacak. TCDD Genel Müdürlüğü`ne ait liman, İzmit Körfezi`nin kuzeyinde yer alıyor ve stratejik konuma sahip.
Tren yolu bağlantısı bulunan Derince Limanı`nın, İstanbul Haydarpaşa Garı`nın özelleştirilmesinden sonra, çok daha stratejik bir öneme sahip olacağı belirtiliyor. İhracat merkezi olan üç kente de yakın durumda bulunan limanın, otomotiv ve yan sanayi sektörünün de `arka bahçesi` niteliğinde olduğu kaydediliyor. Körfezdeki otomotiv (otomobil, traktör ve benzeri) sanayi ve karışık eşya yüklerine hizmet veren liman, demiryolu ve karayolu şebekesiyle bağlantılı bulunuyor.
Türkerler Grubu Genel Müdür Yardımcısı Faruk Yıldırım, Derince Limanı özelleştirme ihalesinde ödemenin peşin yapılacağını söyledi. Yıldırım, grup olarak ana hedeflerinin enerji ve ulaştırma sektörü olduğunu belirterek, Derince Limanı`nın ulaştırma konusunda ilk yatırımları olacağını belirtti. Yıldırım, limanın 1999 depreminde zarar görmesi nedeniyle, çok fonksiyonel bir liman olmadığını savundu.
Rıhtımların ağır elleçleme için kullanılamaz durumda bulunduğunu ifade eden Faruk Yıldırım, konteyner elleçlemesi için şu anda limanın mevcut bir donanımının olmadığını da sözlerine ekledi.

`50-70 milyon dolar harcarız`
Yıldırım, inşaat konusunda rıhtımların ve geri sahanın kullanılabilmesi için gerekli inşaat çalışmalarını başlatacaklarını ifade ederek, konteynır elleçlemesi için gerekli en modern donanımları getireceklerini söyledi. Yıldırım, çok yuvarlak rakamlarla 50 ile 70 milyon dolarlık çalışma yapılacağını kaydetti.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.003 TL        
DOLAR
1.001 TL        
EURO
1.001 TL        
ALTIN
 

bigpara

Copyright © 2018 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.