Coca-Cola, Doğadan ile siyah çaya girdi

13.02.2008 - 10:24 | Son Güncelleme :

Coca-Cola bünyesinde katılan Doğadan, siyah çay pazarına girdi. Doğadan`ın Coca Cola bünyesine katılması ve siyah çay pazarına girmesine ilişkin olarak düzenlenen basın toplantısında konuşan Coca-Cola Avrasya Grubu Başkanı Ahmet Bozer, Doğadan`ın 2007 yılı içinde Coca-Cola tarafından satın alındığını, şirketin ürün, kalite ve müşteri hizmetleri anlayışının, Coca-Cola`nın stratejisiyle örtüştüğünü belirtti.
Doğadan`ın, Türk çay sektörünün itibarlı şirketlerinden biri olma konumunu güçlendirerek devam ettireceğini ifade eden Bozer, siyah çay projeleriyle de kaliteli ürünü teşvik ederek üreticiler için değer yaratacaklarını söyledi.


Yüzde 100`ü satıldı

Satın almanın ardından önemli ek yatırımlar gerçekleştirdiklerini ve istihdam artırdıklarını bildiren Bozer, bunun bir kazan-kazan projesi olduğunu anlattı. Toplantı sonrasında gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Bozer, Ülker ile aralarındaki rekabete ilişkin bir soru üzerine, Aynı rekabet kriterlerinde bu sektörde de rakip olmaya devam edeceğiz, değişen bir şey yok dedi.
Bozer, satın alımda karşılıklı değer katma ilkesinin önemine dikkat çekerek, Coca-Cola`nın Doğadan`a, Doğadan`ın da Coca-Cola`ya pek çok değer kattığını anlattı.
Satın alma fiyatına ilişkin bir soru üzerine Bozer, şirketin yüzde 100`ünün Coca Cola`nın olduğunu, ancak satın alma bedeline ilişkin bilgi veremeyeceklerini kaydetti. Doğadan Genel Müdürü Cem Pasinli ise dünyanın en büyük ikinci çay piyasasının Türkiye`de bulunduğunu belirterek, Türkiye`nin dünyanın en büyük beşinci çay üreticisi olduğunu kaydetti.
Türkiye çay pazarının ağırlıklı olarak dökme çaydan oluştuğunu, poşet çay, bitki ve meyve çayları sınıflarının da hızla büyüdüğünü belirten Pasinli, sektörün toplam cirosunun ise 874 milyon dolar olduğunu, bunun yüzde 84`ünü dökme çayın oluşturduğunu kaydetti.
Pasinli ayrıca, Doğadan`ın 35 ülkeye ihracat gerçekleştirdiğini kaydetti.

40 milyon dolarlık ek yatırım yapıldı

Doğadan`ın Çayda İkinci Hayat projesiyle Türk çayında kaliteyi artırmaya yönelik çalışmalar yaptığını anlatan Pasinli, projenin Okumuş Gıda ile birlikte yürütüldüğünü, amaçlarının dünya standartlarında Türk çayı üretmek olduğunu vurguladı.
Seylan tipi özel üretim yöntemiyle Rize Gündoğdu`da bulunan üretim tesislerinde günde 70 ton kapasiteyle üretim gerçekleştirdiklerini belirten Pasinli, Ankara Akyurt`ta ise yıllık 1 milyar poşet kapasitesine sahip tesislerinin bulunduğunu söyledi.
Pasinli, siyah çay yatırımına ilişkin soru üzerine, istihdamlarını yüzde 30 oranında artırdıklarını, 40 milyon dolarlık da ek yatırım yaptıklarını bildirdi.
Doğadan Genel Koordinatörü Serhan Bahçelioğlu da Doğadan`ın, 30`dan fazla bitki, meyve ve yeşil çay seçeneğini tüketiciyle buluşturduğunu, siyah çayda da başarılı uygulamalara imza atacağını söyledi.

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.006 TL        
BORSA
1.002 TL        
DOLAR
999 TL        
EURO
1.000 TL        
ALTIN
 

bigpara

Copyright © 2018 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.