Chrysler`da Maliyet Tasarrufu Başladı
ABD`nin DaimlerChrysler kolu olan Chrysler, radikal yeniden yapılandırma planının birinci aşaması çerçevesinde, yılda 40 milyar dolarlık satın alma bütçesini yüzde 15, yani 6 milyar dolar azaltacak. Zarar yapan otomobil üreticisi dün tedarikçilere, materyal ve hizmetlere ödenen fiyatları 1 Ocak itibarıyla yüzde 5 oranında indireceğini ve gelecek iki yıl için aynı indirimin yüzde 10`lara çekilmesi durumunu gündeme getireceğini belirtti. Bu karar, Chrysler`ın başına Dieter Zetsche geldiğinden bu yana gerçekleştirilen ilk değişim. Zetsche daha önce DaimlerChrysler`ın ticari araçlar işinin başındaydı, ve geçen ay ABD branşının başındaki Jim Holden`ın işten ayrılmasından sonra bu göreve atanmıştı.
Chrysler`ın Michigan`daki merkezinde tedarikçilerle bir toplantı yaptıktan sonra Zetsche şöyle dedi: Biz zor bir durumdayız ve birlikte çalışmak suretiyle bazı etkili değişiklikler gerçekleştirmek istiyoruz.
Şirket tedarikçilerinden yılda yüzde 3`lük bir tasarruf talep ediyordu. Yeni girişim Chrysler`ın daha da sıkı bir tutum içine girdiğine işaret ediyor. Şirket üçüncü çeyrekte 579 miyar dolar kayıp verdi ve geçen üç ay içinde önemli bir bütçe açığı raporu sundu. Zetsche Şubat ayında çok geniş bir yeniden yapılanma açıklamasında bulunacak. Aynı dönem içinde Alman - ABD grubunun geçen yılın rakamlarını ortaya dökmesi bekleniyor. Endüstri uzmanları dün yaptıkları açıklamada tedarikçilerin yeni tasarruf kesintilerinden hayal kırıklığına uğrayacağını belirtmişlerdi. Üretim kesintilerine ve giderek yumuşayan talep daha şimdiden, Visteon, Dana, TRW ve Lear Group gibi parça üreticisi şirketlerin kar uyarılarında bulunmalarına neden oldu. Dünyanın en büyük parça üreticisi gurubu Delphi`nin gelecek hata yapacağı açıklamada yavaşlama uyarısında bulunacağı tahmin ediliyor. Chrysler`ın iki aşamalı planında, 2001 - 2002 yıllarındaki tasarrufların gerçekleştirilmesi için tedarikçilerin gelecek ay yüzde 5`lik fiyat indirimine gitmesi beklenecek. Bir endüstri analistine göre, Bazı tedarikçiler bu durumu kabul etmiyor. (FİNANSAL FORUM - FİNANCİAL TİMES)