Canlılık ve vergi avantajı ticari araç satışını patlattı

07.07.2003 - 09:18 | Son Güncelleme :

Ticaretin yanı sıra hobi amaçlı kullanılan hafif ticariler, 1 Ağustos`tan itibaren binek otomobile çevrilemeyecek. Tüketiciler yüzde 4`lük ÖTV avantajından yararlanmak için bayilere koştu

Fonksiyonelliği sayesinde büyük ilgi gören hafif ticari araçların binek otomobile dönüştürülmesi sayesinde yakalanan vergi avantajı da araçların yok satmasında etkili oldu. Yılın ilk beş ayında açıklanan satış rakamları da bu ilginin bir ispatı. Otomotiv Sanayi Derneği verilerine göre yılın ilk 5 ayında toplam 89 bin 600 araç satılırken, bu sayının 34 bin 807 adedini hafif ticari araçlar oluşturdu.

TİCARİ YOK SATIYOR
Hafif ticari araç satışlarında tam anlamıyla patlama yaşanıyor. Fiat Palio Van, Opel Corsa Van gibi araçlar pazarda bulunamazken, Temmuz ayında yaklaşık 15 bin adet hafif ticari araç satılması bekleniyor. Haziran ayında bu rakam 12 bin adetler seviyesindeydi.

2003`ün ilk beş ayında 47 bin 422 adet otomobil 34 bin 797 adet de hafif ticari araç satıldı. Bu araçları alıp binek otomobile dönüştürerek vergi avantajı sağlanması talebi artıran unsurlardan biri.

Dönüşüm fırsatı için yaklaşık 25 günlük bir sürenin kalması da talebi patlattı. Krizden önce satılan her 100 araçtan 25`i hafif ticari, 75`i ise otomobildi. Şimdi hafif ticari araçların oranı yüzde 45-50`lere fırladı. Haziran ve Temmuz aylarındaki satışlarla otomobil ve hafif ticari araçların satışlarının eşitlenmesi bekleniyor.

Otokoç Genel Müdürü Cenk Çimen, yoğun ilgiyle karşılaştıklarını belirtirken, Temmuz ayında rekor hafif ticari araç satışı bekliyoruz dedi. Yoğun taleple karşılaşacaklarını planlayan şirketler talebi karşılayabilmek için fabrikaları uyardı.

EKONOMİ CANLANIYOR
Hafif ticari araçların bu kadar popüler olmasının bir diğer sebebi de ekonominin canlanmaya başlaması. Bunu açıklanan sanayi üretim rakamlarında da görüyoruz. 2002`nin Mart ayında başlayan sanayi üretimindeki yükseliş trendi bu yılın ilk üç ayında da yüzde 8.3 olarak devam etti. Ekonomideki bu canlanma taşıma aracı olarak kullanılan hafif ticarilerin satışına da yansıdı. Çünkü bu araçlar haftaiçi iş amacıyla, haftasonu ise otomobil olarak kullanılabiliyor.

Peki 1 Ağustos`ta sona erecek avantaj tüketicilere ne sağlıyor? Geçtiğimiz yıl çıkan kanunla hafif ticari araçların binek otomobile dönüştürülmesine izin veriliyor. Ticari araçlar için ÖTV yüzde 4 olarak uygulanırken, motor hacmi 1600-2000 cc aransındaki binek otomobiller için yüzde 46 olarak uygulanıyor. Vergi avantajı nedeniyle binek versiyonlardan daha ucuza satılan hafif ticari araçlara koltuk ve cam taktırarak otomobile dönüştürebiliyorsunuz. Şirketler ticari araçlara koltuk ve cam takıp binek otomobile çeviriyor. İşlem çok basit Arka yan panellere cam yeri açılıyor. Daha sonra ise aracın içine halı döşeniyor. Son olarak arka koltuklar takılıyor. Bu işlem 1-1.5 milyara malolurken, ruhsata binek otomobil yazdırmak da 1 milyara çıkıyor.

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.004 TL        
DOLAR
1.002 TL        
EURO
1.006 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.