Bu Sene Onemli Iyilesmeler Bekleyen Tofas Oto Ticaret,266 Trilyon Lira Ciro Hedefliyor.

24.03.1999 - 00:00 | Son Güncelleme :
Tofas Oto Ticaret Murahhas aza Ferruccio Raspino 1999 yilinda toplam pazarin 1998`e nazaran daha da dusecegini tahmin ettiklerini belirterek `Karlilik acisindan 1999 yilinda cok onemli iyilesmeler beklemekle birlikte hedefimiz zararsiz bir sonuc elde etmektir.` dedi. Ferruccio Raspino, sirketin faaliyetlerine yonelik olarak su bilgileri verdi.
Gecen sene 2 trilyon zarar ettik. Ayrica piyasadaki durgunluk stoklarin artmasi sonucunu dogurdu ve sirketin isletme sermayesi ihtiyaci artti. Netice itibariyle sirketimiz 1997 yilinda mevcut tasarimiyla isletme sermayesi acigini kapatmak icin menkul kiymetler kalemini de kullanmak zorunda kaldi. 1999 yilinda toplam pazarin 1998`de nazaran daha da dusecegini tahmin etmekteyiz. Karlilik acisindan 1999 yilinda cok onemli iyilesmeler beklemekle birlikte hedefimiz zararsiz bir sonuc elde etmektir. 1998 yilinda yedek parca ihracati 276 milyar TL olarak gerceklesmistir. 1999 yilinda reel olarak ayni tutarda bir ihracat yapmayi ongormekteyiz. 1999 yili ciro hedefimizi yaklasik 266.802.245 milyon TL olarak belirledik. Sirketimizin satis politikasi itibari ile alacak ve borcu bulunuyor. Odeme planinin 30 gun sonra gerceklestirilmesinden ticari borclar yuksek gozukmektedir. Bugun itibariyla satis yedek parca ve satis sonrasi hizmetleri iceren 100 tane ana bayimiz ve 96 adette yetkili servisimiz var. Hedefimiz tum Turkiye de bayi, urun v ehizmet bazinda artis kaydetmek ve ilerlemek. 1999 yili hedefimiz ise kalityei iyilestirme politikasina agirlik vermek. Su anda asagi yukari 26 bin adet yedek parca kullanimi var. bu rakam Brava`nin Turkiye pazarina girmesi ile daha da yukselecek. Asagi yukari 2/3 bin adet yukselis olabilir. Cunku ortak kulanilan yedek parcalarda olacak. Boylece toplam rakam 29/30 bin civarinda olacaktir. Yedek parcada pazar payimiz toplam ihtiyacin yuzde 65`i civarinda. Bu yilin ilk iki ayindaki pazar payimiz yuzde 26. 9 olarak gerceklesti. Ilk iki ayda lider oldugumuz icin cok gururluyuz. Ancak bu bizim onumuzdeki aylarda tekrar lider olacagimizi gostermez. Cunku bu yapilan promasyonlara gore degisiyor. Bir ay biz diger ay Reno lider olabilir. Tabi burda tek etken promosyonlar degil urunlerimiz de birbirine cok yakin. Ayrica rakam ve filo satislari da etkili olabiliyor. 1998 yilinda ise 75.563 adet satis ile toplam pazar payimiz yuzde 24.6 olarak gerceklesti. Yerli otomobilde pazar payimiz ise yuzde 36.7 olarak gerceklesti. Bu sene ilk iki ayda bizim satislarimizin yuzde 33`unu Sahin, Dogan ve Kartal`dan olusan kus serisi olusturdu. Yuzde 21 Tempra ve Tipo yuzde 40 Polyo, Sina, Polyo Weekend, yuzde 6`da Marea ve Bravo olarak dagildi. Hedefimiz zaman gectikce kus serisinin payinin azalip yeni modellerin devreye girmesi. Bir bolum musterimiz kaliteli bir urun almak istiyor. bunun icin de ithal arabayi tercih ediyor. Ve bu kapsamda da Marea veya Bravo`yu aliyor. Bu nedenle Turkiye`de bu iki modeli uretme karari aldik. Mayis ayinda ithal olarak satmaya baslayacagiz. Eylul ayinda ise Turkiye`de uretime basliyacagiz. Ekim ayinda da yerli uretimin satisina baslayacagiz. Tofas Oto ticaret olarak 96 yilinda yuzde 31.8 pazar payi ile 73.574 adet, 97 ilinda yuzde 27.3 pazar payi ile 92.472 adet, 98 yilinda da yuzde 24.6 pazar payi ile 75.563 adet satis yaptik. 2000 yilinda en onemli hedefimiz yuzde 22 ile yuzde 25 arasinda bir pazar payi elde etmek. Bunu da Marea ve Bravo`nun yerli uretiminden karsilayacagiz. Talep oldugu surece kus serisine de devam edilecek. 178 projemiz var. Bunlar Siena, Polyo, Polyo Weekend olmak uzere bes tane yerli uretim olarak dagiliyor. Bu bes urunle pazara agirlik erecegiz. Su anda Ulysse ve Multipla olmak uzere iki yeni ithal araba projemiz var. Turkiye`de cok degisik tipte musteri profili var. Bizimde buna gore urun profili olusturmamiz gerekiyor. Bu kapsamdaki calismalarimiz yeni urunlerle devam ediyor. Daha once Opar ayri bir firmaydi. GEcen sene bu sirketi birlestirmeye karar verdik. Tum dunyada oldugu gibi bizde de otomotiv parca sirketinin otomobil sirketinin icinde olmasinin daha dogru olacagini dusunduk. Cunku yedek parca satisinin teskilat icinde yapimlasi gerekiyordu. 1996 yilindan itibaren pazar acildi. Avrupadan vergisiz ithal araba getirebiliyoruz. Dolayisiyla rekabet yuksek. Oysa daha once iki uretici oldugu icin fazla rekabet yoktu. Su anda pazar acildi. Ancak musteriye sunulan urunler birbirine cok benzemeye basladi. Anahtar teslim fiyatlari ve goruntude asagi yukari ayni. Hepsi birbirine benzedigine gore farkin bayi aginin kapasitesi, musteriyle olan iletisim, sadece satis degil arabanin hayati boyunca hizmet vermek, baslangictabilinclendirmek amaciyla dogru mesajlarin verilmesi yonunde olmali. AYrica tum dunyada ihtisas basini ile iletisim kurulabilmesi. Bizde bu kapsamda calismalarimiza agirlik veriyoruz. Sektore genel olarak bakildiginda her marka da talep uzerine telafuz edilen rakamlar dusmeye basladi. Ve su anda talebi 250 bin adet olarak belirledik. Talebin dusmesi de secim sonuclarinin beklenmesi ve yuksek faizler diger bir deyisle bankalardan kaynaklaniyor. Turkiye`de secimlerin olumlu sonuclanmasini umit ediyorum. Cunku stabiliyete ihtiyac var. Bu da sektorun gelisimini saglayacaktir. (DUNYA)

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.004 TL        
DOLAR
1.002 TL        
EURO
1.018 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.