Aşırı sıcak dondurma pazarını % 30 büyüttü

31.07.2007 - 10:13 | Son Güncelleme : 31.07.2007 - 10:13

2006’da Türkiye’de 850 milyon dolarlık 120 milyon litre dondurma satışı gerçekleşmişti

Bu yıl ise aşırı sıcaklar nedeniyle pazar 1.1 milyar dolara ve 160 milyon litreye gidiyor

Son 50 yılın en sıcak günlerini yaşayan Türkiye’de dondurma satışları yüzde 30 arttı. Geçen yıl 850 milyon dolar düzeyinde olan dondurma pazarının bu yıl 1 milyar 150 milyon doları bulması bekleniyor. Dondurma pazarındaki bu artış, süt fiyatlarının artmasına ve süt sıkıntısı yaşanmasına da neden oldu. Süt üretim merkezlerinde sütün litresi 40 kuruş seviyelerinden 55 kuruş seviyelerine kadar çıktı.

Yaz aylarının çok hareketli geçtiğini söyleyen Ülker Golf Genel Müdürü Nusret Kayhan Apaydın, “Normal şartlarda pazarın yüzde 10 ortalama bir büyümesi var. Bu yıl sadece sıcakların etkisi yüzde 20’lik ek bir artış sağladı” dedi.

Apaydın, 2006 yılında 125 milyon litre dondurma satışının gerçekleştiğini anlatarak, bu yıl beklenen satışın ise 160 milyon litre olacağını kaydetti. Avrupa Birliği ülkelerinde kişi başı tüketimin yıllık 7 litre olduğunun altını çizen Apaydın, Türkiye’de bu rakamın geçen yıl 1.6 litrede kaldığını, büyümeye rağmen hâlâ Türkiye’de dondurma tüketiminin oldukça az olduğunu belirtti.

Kişi başına 2 litre

Algida Pazarlama Direktörü Şükrü Dinçer de sıcakların getirdiği canlanmayla dondurmanın dev bir sektör haline geldiğini anlattı. Magnum, Cornetto, Max ve Carte d’Or markalarıyla 100 farklı ürünle piyasada yer aldıklarını belirten Dinçer, “Geçen yıl kişi başı tüketim 1.6 litreydi. Bu yıl beklentimiz ise 1.9-2 litre olması” diye konuştu.

ABD’de bu rakamın 25 litre olduğunu anlatan Dinçer, “Norveç’te 14, İsveç’te 13, İtalya’da 9, Yunanistan’da ise 4 litre dondurma tüketiliyor” dedi. 2005 yılında Türkiye’deki dondurma pazarının 650 milyon dolara ulaştığını belirten Dinçer, şöyle devam etti: “Geçen yıl pazarda toplam 850 milyon dolarlık bir satış oldu. Bu yıl 1 milyar dolarlık hedefin aşılacağı görülüyor. Sektörde hızlı bir büyüme var. Bu nedenle yatırımlarımızı da hızlandırdık. 2008’de yapacağımız yatırımları da erkene aldık. Bu yıl yaptığımız en büyük yatırım Çorlu’daki fabrikamız için 20 milyon euroluk ek tesisler oldu.”


Dondurma pazarı 1 milyar doları aştı

2006 2007 (Tahmini)

Perakende satış değeri 850 milyon $ 1.150 milyar $

Tüketim miktarı 125 milyon lt. 160 milyon lt.

Kişi başı tüketim 1.6 lt 1.9-2.0 lt


Dondurmayı en çok ABD’liler tüketiyor

Kişi başı yıllık tüketim (Litre)

ABD 25

Norveç 14

İsveç 13

İtalya 9

Yunanistan 4

AB ortalama 7


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
997 TL        
DOLAR
997 TL        
EURO
996 TL        
ALTIN
 

bigpara

Copyright © 2018 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.