Anadolu Gida, Yuzde 5`in Uzerinde Reel Buyume Ile 115 Milyon Dolar Satis Hedefliyor

05.07.1999 - 00:00 | Son Güncelleme :


Anadolu Gida Genel Muduru Hilmi Durmaz, 1999 yili icin uretim ve satista yuzde 5`in uzerinde reel buyume ile birlikte 115 milyon dolar net satis hasilati elde etmeyi hedeflediklerini soyledi. Durmaz, 1998 yilinda dunyada ve Turkiye`de ciddi anlamda etkisini hissetiren finansal krizin sirket faaliyetlerini de nispeten olumsuz etkiledigini belirtirken 1998 yilinda yasanan uretim ve satistaki daralmanin 1999 yilinin ocak ve subat aylarinda cok daha yogun bir sekilde hissedildigini, ama bu trendin 1999 yilinin mart ayindan itibaren yerini talep artisina birakmaya basladigini vurguladi. Durmaz sozlerine soyle devam etti, `Anadolu Gida, sektor icinde tesis acisindan en kapsamli entegrasyonu saglamis gida sirketlerinden biridir ve teknolojik yatirimlara agirlik veriyoruz. 1999 yilinda yuzde 5 oraninda fiziki buyume hedefliyoruz. 1999 yilinin ilk iki ayinda somestr tatili ve ramazan ayi nedeni ile uretim ve satislarda dusus gerceklesti. Fakat mart ayindan itibaren ic satislarda yilbasina oranla ciddi anlamda artis kaydedildi. Yugoslavya`da devam eden ic savas nedeni ile Avrupa`da ortaya cikan nakliye problemleri ve NATO`nun Kosova`ya mudahalesine karsi cikan Rusya`da IMF`in mali yardimlari geciktirmesi nedeni ile devam eden ekonomik kriz yurtdisi satislarini hissedilir derecede dusurdu. Ihracatta azalan satislarin yurticinde uygulanan promosyonlar ile kompanse edilmesi calisiliyor. Bu gelismelerin yaninda Ortadogu pazarinda petrol fiyatlarinin yuzde 30 civarinda artmasindan kaynaklanacak ekonomik canlilik yilin ikinci yarisindan itibaren bu bolgeye yapilacak olan ihracatlari olumlu etkileyecektir.` Son uc aylik performanslari 1999 yili icin iyimser beklentileri kuvvetlendirdigini soyleyen durmaz, alinan bazi tedbirlerin rekabet gucunu artirdigini sozlerine ekledi. Bu ek tedbirler arasinda 1998 yilinda finansal yuk teskil eden yurtdisi borcunun 1999 Mart ayi itibari ile odenmesi ve sirketin devlet riski tasimamasi, stok tutma suresinin kisaltilmasi ve alacaklarin daha erken tahsili gibi bazi onlemlerin bulundugunu belirten Durmaz, alinan bu tedbirlerin sirketin risklerini ve maliyetlerini azaltmasi acisindan cok hayati oldugunu ifade etti. Sirketin en buyuk rekabet avantajindan birisinin Atlas Gida ve Pazarlama`nin dagitim agi olduguna deginen Durmaz, Atlas Gida ve Pazarlama`nin yeniden yapilanma progarmi ile piyasaya daha etkin bir sekilde nufus edebilme gucu ve imkaninin artmaya devam ettigini belirtti. Atlas Gida ve Pazarlama`nin distributorluk sistemine gecerek bu distributorlerin olusturdugu dagitim teskalita ile Atlas Gida`nin programladigi ve kontorlunu yaptigi Turkiye`nin butun satis noktalarina ulasmayi hedeflediklerini ifade eden durmaz, Atlas Gida`nin 1400 arac filosu ile gunde 120 bin km yol katederek haftada 175 bin satis noktasina ulastigini, yeniden yapilanma programi tamamlandiginda bu rakamlarin cok daha ust noktalara ulasacagini belirtti.Durmaz, sirketin yatirimlarini gectigimiz yilin ikinci yarisinda piyasalardaki durgunluk nedeni ile mumkun oldugu olcude yavaslattigini belirterek `Bu yil icinde de devam etmekte olan hamurhane ve depo otomasyonuna nakit akisini bozmayacak sekilde yatirimlar devam edecek. Bu sene ayrica Pendik`te kurulacak olan otoproduktor sirketine yuzde 10 oraninda istirak kari alindi. Bu sirket grubun enerji ihtiyacini karsilayacak ve maliyetler uzerinde olumlu bir etkisi olacaktir` dedi. durmaz, sirketin toplam kapasitesinin 13 adet ve 4 adet gofret tesisi ile 98 yili sonu itibari ile 125 bin ton/yil oldugunu dile getirerek, `Bu uretim kapasiteleri ile yurtici pazarin yaklasik yuzde 30-33`une 50`ye yakin urun cesidi ile hitab ediyoruz` seklinde konustu.
Sirketin hemen hemen her konuda rekabet avantajina sahip oldugunu ifade eden Hilmi Durmaz, pazar payini muhafaza etmek ve gelistirmek icin her yil oldugu gibi bu yil da tuketicilerin damak tadina uygun yeni urunleri piyasaya sunacaklarini soyledi. Gecen yil piyasaya surulen `Cokosandvic 10`lu paket`, `Kraki`, `Rondo muzlu` ve `Rondo hindistancevizli`, `Hindistancevizli lux gofret`in tuketicilerinin begenilerini kazanan urunler oldugunu ifade eden Durmaz, bu yil ise `Mini cokosandvic` ve `Adios` adli urunleri piyasaya surduklarini soyledi. Yil icinde yeni urunlerin de piyasaya surulecegini belirten Durmaz, son yillardaki uretim trendine bagli olarak sirketin urun yelpazesinde, klasik biskuvilerin yaninda kraker turu urunlerin de yer alacagini kaydetti. Durmaz, yapilan piyasa arastirmalarinda tuketici taleplerinin ve begenilerinin tespit edildigini ve ar-ge calismalarinda bunlara agirlik verildigini sozlerine ekledi. (DUNYA)

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
999 TL        
BORSA
1.002 TL        
DOLAR
998 TL        
EURO
1.002 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.