Alaçatı pazarında gördüğü tülbentten giysi yaptı Taka ile lüks butiklere girdi

20.07.2007 - 09:38 | Son Güncelleme : 20.07.2007 - 09:38







Alaçatı
Tania Eskinazi`nin yarattığı Taka`yı Hilton otellerinin vârisi Paris Hilton başta birçok dünya yıldızı giyiyor.
İzmirli stilist Tania Eskinazi`nin Çeşme Alaçatı semt pazarında gördüğü Ege`nin başörtüsü `oyalı tülbent`le yaptığı giysiler, Britney Spears, Cameron Diaz ve Jessica Simpson gibi ünlüler tarafından tercih ediliyor

Türk çeyiz kültürünün önemli aksesuarlarından tülbent, İzmirli stilist Tania Eskinazi`nin yorumuyla dünya çapında tanınan bir kumaş haline geldi.

Taka markasıyla oyalı tülbentten yapılan giysiler, Britney Spears, Cameron Diaz gibi ünlülerin de tercih nedeni oldu. Tania Eskinazi, kumaş üretiminde 30 yıllık deneyime sahip bir aileden geldiğini, New York`ta tasarım ve stilistlik okuduğunu, bir süre tasarımlar yaptıktan sonra kendi hedeflerine yöneldiğini söyledi.

Tülbentten plaj giysisi

ABD`de kadınların Taka markasından önce, plajda giyebileceği özel ürünler bulunmadığını, büyük beden tişörtlerin kullanıldığını belirten Eskinazi, başarısının temelinde bu boşluğu görmenin yattığını kaydetti. Eskinazi, 2005 yılında Çeşme`nin Alaçatı beldesinde bir semt pazarında dolaşırken tülbentleri incelediğini ve bu kumaşın çok değişik alanlarda kullanılabileceğini fark ettiğini dile getirdi.

Moda dergilerinin ilgisi

Eskienazi şunları söyledi: Yüzyıllardır Anadolu`da kadınların başlarını örtmek için kullandığı bu kumaşı, ilk olarak plaj giysisi olarak kullandık. Anadolu motifleri ve köylü kadınların yaptığı oyalarla zenginleştirdiğimiz ürünlerden 10-15 parçalı bir koleksiyon yapıp, Las Vegas Magic Show fuarında sergiledik.

İnanılmaz ilgi gördü. İlk fuarda 20 bin dolarlık sipariş aldık. Tülbentin geniş kullanım alanı ve dokusunun benzersizliği moda yayınlarının dikkatini çekti.

21 ülkede 400 butikte

Taka markalı koleksiyonların ardı ardına dergilerde konu edilmeye başladığını belirten Eskinazi, Üç dört ay sonra Taka, Britney Spears, Cameron Diaz, Paris Hilton, Britney Spears, Jessica Simpson, Aslee Simpson, Lindsay Nohan, Nicole Richie ve Sienna Miller gibi ünlülerin tercihi olarak yayınlanmaya başladı.

Dünyaca ünlü butiklerden sipariş almaya başladık ve kısa süre önce hayal ettiğimiz markalarla aynı butiklerde satılmaya başladık diye konuştu.

Ürünlerinin üst gelir grubuna hitap eden butikler tarafından tercih edildiğini, dünya üzerinde altı satış organizasyonuyla ABD`den İtalya`ya, Japonya`dan Brezilya`ya 21 ülkede 400`e yakın butiğe ulaştıklarını dile getiren Eskinazi, ürünlerinin 100 ile 300 dolar arasında satıldığını belirtti.
 
Yarattıkları desenlerin bazı üreticilerce taklit edildiğini ifade eden Eskinazi, sözlerini şöyle sürdürdü:
Dünyaca ünlü Zara`nın bile koleksiyonumuzu takip ettiğini çok rahat söyleyebilirim. Kumaşın yanı sıra desenlerimiz de büyük ilgi gördü ve benzeri desenlerin üretilmeye başladığını gözlüyoruz.

 Çok küçük bütçeyle başladığımız bu işin bir anda çok büyümesi bizi sorumluluk altına soktu. Markamızı artık önde gelen moda otoriteleri biliyor. Şu anda rakamsal olarak büyümeyi hedefliyoruz. Koleksiyonların tamamını İzmir`deki tesislerimizde üretip ihracatını yapıyoruz. İhracata 20-30 bin adetlerle başladık, bu yıl 500 bin adet, iki yıl içinde de 2 milyon adetlik rakamlara ulaşabileceğimizi düşünüyorum. Dünyada çok fazla marka var ve her gün bir yenisi doğuyor, bu ortamda fark edilir kalmak için değişik kumaş ve ürünlerle markamızı beslemeye devam edeceğiz.

Arabistan`dan sipariş aldı

Ürünlerinin Los Angeles, Milano, Paris gibi kentlerde tercih edilmesinin sevindirici olduğunu, ancak sürpriz talepler da aldıklarını dile getiren Eskinazi, Suudi Arabistan`dan büyük oranda siparişler aldıklarını anlattı.

Nerede giyiyorlar bilmiyorum ama çok cüretkâr modeller gönderiyoruz diyen Eskinazi, Türkiye`den de beklediklerinin üzerinde talep gördüklerini ifade etti. Eskinazi, Koleksiyonlara başladığımızda Türkiye`ye satış yapmayı hiç düşünmedik. Burada insanların `Tülbenti giysi yapmışlar üstüne de 100 dolar etiket asmışlar` diyerek tercih etmeyeceklerini düşündük. Ancak geçen yılki talep beklediğimizin çok üzerinde gerçekleşti. Mağaza sayısı büyüdükçe eminin satışlar daha da artacak dedi.

Tekstil ve konfeksiyonda en büyüklerden olan Türkiye`nin tasarım ve moda alanında da hızla gelişme yaşadığını, özellikle tekstilci ailelerdeki yeni kuşakların koleksiyonun önemini kavradığını kaydeden Eskinazi, art arda açılan tasarım okullarının gelecek için olumlu işaretler verdiğini dile getirdi.





Sırada kanaviçe var

Tania Eksinazi, Taka`nın tülbentle birlikte Anadolu oya motiflerini de tanıttığına dikkati çekerek, İzmir ve çevresindeki köylerden bine yakın kadının Taka koleksiyonları için el işi oya yaptığını belirtti. Bu yıl kanaviçe üretimi için de proje yaptıklarını kaydeden Eskinazi, birçoğu yok olmak üzere olan motifleri dünyaya yayarak yaşatmayı planladıklarını sözlerine ekledi. Sektörün büyük yatırımcılarını tasarıma yatırım yapmaya davet eden Eskinazi, Anadolu, çok zengin bir kültür. Dünyanın bu kültürü tanıması gerekiyor dedi.

`Lokum dağıtıyorum`
Eskinazı şöyle devam etti: Ben fuarlarda ürünlerimizin yanında Türkiye katalogları, Türk lokumu dağıtıyorum. Bu kültürün Batıda çok moda olan Hint kültürünün yerini almaması için hiçbir neden yok. Yeter ki genç tasarımcılara fırsat verilsin.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.000 TL        
DOLAR
1.006 TL        
EURO
1.004 TL        
ALTIN
 

bigpara

Copyright © 2018 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.