8.5 saat uyu, 2 saat eğlen 3 saate yakın çalış yeter

26.07.2007 - 10:22 | Son Güncelleme :

Türkiye Cumhuriyeti yurttaşları bir günlerinin 8 saat 32 dakikasını uykuda, 2 saat 47 dakikasını çalışma ve iş arama için, 2 saat 14 dakikasını kitle iletişim araçları kullanımında harcıyor.

 1 saat 54 dakikasını sosyal hayat ve eğlence ile, 22 dakikasını eğitimde, 15 dakikasını hobiler ve oyunlarla, 7 dakikasını sporla geçiriyor.

TÜRKİYE Cumhuriyeti yurttaşları bir günlerinin 8 saat 32 dakikasını uykuda, 2 saat 47 dakikasını çalışma ve iş arama için, 2 saat 14 dakikasını kitle iletişim araçları kullanımında harcıyor. 1 saat 54 dakikasını sosyal ve eğlence ile, 22 dakikasını eğitimde, 15 dakikasını hobiler ve oyunlarla, 7 dakikasını sporla geçiriyor. Türkiye İstatistik Kurumu, ilk kez uygulanan Zaman Kullanım Anketi’nin 2006 sonuçlarını açıkladı. 5070 hanede 15 yaş ve üzerindeki 11 bin 815 kişi ile gerçekleştirilen ankete göre; Türkiye yurttaşları bir günlerinin 8 saat 32 dakikasını uykuda, 3 saat 5 dakikasını hanehalkı ve ev bakımı için, 2 saat 47 dakikasını çalışma ve iş arama için, 2 saat 42 dakikasını yemek ve diğer kişisel bakımda, 2 saat 14 dakikasını kitle iletişim araçları kullanımında, 1 saat 54 dakikasını sosyal ve eğlence ile, 1 saat 18 dakikasını seyahat ve belirlenmemiş zaman kullanımı ile, 46 dakikasını gönüllü işler ve toplantılarla, 22 dakikasını eğitimde, 15 dakikasını hobiler ve oyunlarla, 7 dakikasını sporla geçiriyor.

EV İŞİ, KADININ: Erkekler 8 saat 27 dakika, kadınlar 8 saat 32 dakika uyuyor. Erkekler 4 saat 27 dakika, kadınlar 2 saat 47 dakikayı çalışma ve iş aramaya ayırıyor. Yemek ve diğer kişisel bakıma erkekler 2 saat 45 dakika, kadınlar 2 saat 42 dakika harcıyor. Çalışma ve iş arama ile erkekler 4 saat 27 dakika, kadınlar 1 saat 8 dakika geçiriyor. Eğitimde erkeklerin 24 dakikası, kadınların 20 dakikası kullanılıyor. Hanehalkı ve ev bakımı için erkekler 51 dakika, kadınlar 5 saat 17 dakika harcıyor. Gönüllü işler ve toplantılarda erkekler 37 dakika, kadınlar 54 dakika geçiriyor. Sosyal yaşam ve eğlence için erkekler 1 saat 50 dakika, kadınlar 1 saat 57 dakika kullanıyor. Spora erkekler 10, kadınlar 4 dakika ayırıyor.

KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI: Hobiler ve oyunlar için erkekler 25, kadınlar 5 dakika harcıyor. Kitle iletişim araçları erkeklerin 2 saat 20, kadınların 2 saat 7 dakikasını alıyor. Seyahat ve belirlenmemiş zaman kullanımı erkeklerde 1 saat 43 dakika, kadınlarda 55 dakika sürüyor. Kadınların hanehalkı ve ev bakımına ayırdığı sürenin ayrıntısına bakıldığında bu işler için harcadıkları zamanın yüzde 46’sı yiyecek hazırlama, pişirme, bulaşık yıkama gibi faaliyetlerde, yüzde 21.2’si konutun temizlenmesi ve bakımında, yüzde 13.8’i ise çocuk bakımında geçiyor. Erkekler gün içindeki ortalama 51 dakikanın yüzde 13.5’ini yiyecek hazırlama, pişirme, bulaşık yıkama faaliyetlerine, yüzde 20.4’ünü ise çocuk bakımına ayırıyor. Eğitim seviyesine göre incelendiğinde; okur-yazar olmayan fertler yemek hazırlama, konut temizliği ve bakımı, bahçe işleri, çocuklarla ilgilenmek faaliyetlerini içeren hanehalkı ve ev bakımına 4 saat 10 dakika ayırırken, ilkokul mezunları 3 saat 34 dakika, ortaokul ve lise mezunları ortalama 2 saat 17 dakika bu faaliyetlerde geçiriyor.

Avrupa’nın ’uyku rekortmeni’ olduk çalışmada geri kaldık

ZAMAN Kullanım Anketi sonuçlarına göre, seçilen Avrupa ülkeleri ile Türkiye karşılaştırmasında, Türklerin en çok uyuyup, en az çalışan ve eğitim alan millet olduğu belirlendi. Uykuya; Türkiye’de erkekler 8 saat 27 dakika, kadınlar 8 saat 36 dakika ayırırken; Belçikalı erkekler 8 saat 1 dakika, Belçikalı kadınlar 8 saat 16 dakika, Alman erkekler 8 saat, Alman kadınlar 8 saat 11 dakika harcadı. Fransa’da erkekler 8 saat 24 dakika, kadınlar 8 saat 38 dakika; Macaristan’da erkekler 8 saat 8 dakika, kadınlar 8 saat 18 dakika uyudu. Finlandiya’da erkekler 8 saat 12 dakika, erkekler 8 saat 22 dakikayı uykuda harcarken, İsveç’te erkekler 7 saat 52 dakika, kadınlar 8 saat 8 dakikayı günlük olarak uykuda geçirdi. İngiltere’de erkekler 8 saat 11 dakika, kadınlar 8 saat 25 dakika; Norveç’te erkekler 7 saat 53 dakika, kadınlar 8 saat 7 dakika uyudu.

Yemek ve kişisel bakımda ikinciyiz

YEMEK ve kişisel bakım için süre kullanımında ilk sırada Fransa, ikinci sırada Türkiye yar aldı. Fransa’da erkekler 2 saat 58 dakika, kadınlar 2 saat 57 dakika; Türkiye’de erkekler 2 saat 45 dakika, kadınlar 2 saat 38 dakikayı yemek ve kişisel bakıma ayırıyor.

Köylü, kentliye göre daha az uyuyup daha çok çalışıyor

ÇALIŞAN kesimde kır ve kentte zaman kullanımlarına bakıldığında; uykuya kırsalda 8 saat 2 dakika, kentte 8 saat 12 dakika ayrılıyor. Çalışma ve iş arama kırsalda 5 saat 1 dakika, kentte 6 saat 6 dakika sürüyor. Yemek ve diğer kişisel bakım için kırsalda da kentte de 2 saat 40 dakika harcanıyor. Hanehalkı ev bakımı kırsalda 2 saat 6 dakika, kentte 1 saat 16 dakika sürüyor. Sosyal yaşam ve eğlenceye kırsalda 1 saat 50 dakika, kentte 1 saat 19 dakika ayrılıyor. Kitle iletişim araçları kullanım süresi kırsalda 1 saat 47 dakika, kentte 1 saat 58 dakika oluyor. Seyahat ve belirlenmemiş zaman kullanımı kırsalda 1 saat 31 dakika, kentte 1 saat 38 dakika alıyor. Gönüllü işler ve toplantılar için kırsalda 41 dakika, kentte 22 dakika harcanıyor. Hobiler ve oyunlar için kırsalda 14, kentte 16 dakika kullanılıyor. Eğitim için kırsalda 4, kentte 6 dakika ayrılıyor. Spor için kırsalda 4 dakika, kentte 6 dakika geçiyor.
Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
999 TL        
BORSA
1.002 TL        
DOLAR
999 TL        
EURO
1.002 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.