`40 yıl daha kalmak istiyoruz`

07.09.2007 - 11:41 | Son Güncelleme :

DaimlerChrysler CEO`su ve Mercedes Otomobil Grubu Başkanı Dieter Zetsche, Mercedes`in Türkiye`deki varlığının 40 yılı bulduğunu kaydederek, Bir fincan kahvenin 40 yıllık hatırı vardır. Biz bunu kanıtlamış olduk. Şimdi bir fincan kahvenizi daha içmek istiyoruz dedi.
Mercedes Benz Türk`ün 40. yılı nedeniyle düzenlenen toplantı için Türkiye`ye gelen DaimlerChrysler`in İstanbul doğumlu CEO`su Dieter Zetsche, doğduğu yere gelmiş olmaktan mutlu olduğunu söyledi. Türkiye`ye karşı bir duygusal bağı olduğunu belirten Zetsche, Doğduğum ülkeye karşı bir gönül bağım olduğu doğru. Bu da yatırım kararları anlamında etkili oluyordur herhalde diye konuştu.


`Bize çok şey kattınız`

Türkiye`deki tesislerin, global kamyon ve otobüs zincirinin büyük bir halkası olduğuna değinen Zetsche, Mercedes-Benz Türk, şirketimize çok şey kattı. Katmaya da devam edecek dedi.
Türkiye`deki olumsuz dalgalanmalara rağmen asla bu pazardan çıkmayı düşünmediklerini belirten Dieter Zetsche şunları söyledi: Bu ülkeye gelmekle çok büyük bir iş yaptık. Ne kadar doğru bir karar olduğunu görüyoruz. Türkiye`nin geleceğine güvendik. Hem iyi, hem de kötü günlerinin ortağı olduk. Bir fincan kahvenin 40 yıl hatırı vardır atasözünü doğru çıkardık. Önümüzdeki 40 yıl için Türkiye`nin bir fincan kahvesini daha içmek istiyoruz.
Otobüste 40, kamyonda da 5 yıldır pazar birincisi olduklarını bildiren Zetsche, Bu başarıya, Türkiye`nin gelişimine katkı sağlayarak teşekkür ediyoruz. Kurumsal vergilerde 9. sıradayız. Toplam yatırımlarımız 500 milyon euro`yu geçti ifadesini kullandı.


60 milyon euro yatırım

Hoşdere fabrikasının grubun otobüs ihtiyacının yüzde 40`ını karşıladığını söyleyen Zetsche, Aksaray fabrikasında üretilen kamyonların 7 bin adedinin de ihraç edileceğini sözlerine ekledi. Zetsche, Türkiye tamamen kendine özgü ekonomiye sahip, özel bir ülke. İleride çok önemli fırsatların karşımıza çıkacağına inanıyoruz. Çünkü ekonomisine güveniyoruz dedi.
DaimlerChrysler Kamyon Grubu Başkanı Andreas Renschler de, Mercedes-Benz Türk`ün bugünkü konumuna gelene kadar büyük zorluklarla da karşılaştığını belirterek, şöyle devam etti:
Buna karşın ilerleme devam etti. Türkiye`deki otobüs üretimimizin bu denli büyüyeceğini başlangıçta kimse tahmin etmemişti. 2007`de otobüs üretim kapasitesini 4 bine çıkardık. 2006-2008 arası ihracatı yüzde 10 artıracağız.
Renschler, Aksaray fabrikasının kapasitesinin 15 milyon euro yatırımla 12 bin 500`den 2008`de 17 bine çıkarılacağını kaydetti. Renschler, toplam yatırımların 60 milyon euro olacağını belirtti.

İstanbul`u gezemedim ama Marmaris`e gittim

Tören nedeniyle doğduğu şehir olan İstanbul`a gelen ve sorularımızı yanıtlayan DaimlerChrysler CEO`su Dieter Zetsche, burada çok kısa bir süre, sadece yarım gün için gelebildiğini belirterek, gezme fırsatı bulamadığını söyledi. Bununla birlikte yaz tatilini eşi ve çocuklarıyla birlikte Marmaris`e geçirdiğini belirtti.
Türkiye`ye yaptıkları yatırımların hiç de azımsanamayacağına işaret eden Zetsche, Otobüs ve kamyonda kapasiteyi önemli ölçüde artırma kararı aldık. Bunlar, biraz pahalı kararlardır. Ancak kesinlikle hikayenin bittiği anlamına da gelmiyor. Arkası gelecek dedi. Bu konuda Türkiye`nin gerek ekonomik canlılığının ve kaliteli işçiliğinin, gerek lojistik konumunun önemli olduğuna işaret eden Zetsche, otobüste Türkiye`deki pazar paylarının da önem taşıdığını kaydetti.
CEO`su olduğu Chrysler`ın satışı konusunda neler hissettiğini sorduğumuzdaysa, şunları söyledi:
Elbette dört yıldan uzun bir süre yöneticiliğini yaptım. Orayı ve yaşadığım çevreyi çok seviyordum. Tabii ki duygusal açıdan bu beni üzüyordu. Ancak kritik ve önemli bir karar vermek gerekiyordu. Bunun için de duygularımı bir kenara bırakmak durumundaydım.

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.006 TL        
BORSA
1.002 TL        
DOLAR
999 TL        
EURO
1.000 TL        
ALTIN
 

bigpara

Copyright © 2018 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.