Yeni Ekonomide Bakkal Tarzı Satış
-Digiturk Satış ve Pazarlama Direktörü Gel: -Büyük Kuruluşlar da Tıpkı Bakkallar Gibi Müşteri Hareketlerini Yakından Takip Edebilmeliler
İSTANBUL (A.A) - 25.10.2000 - Digitürk Satış ve Pazarlama Direktörü Oğuz Gel, yeni ekonomi modelinde büyük kuruluşların da tıpkı bakkallar gibi müşteri hareketlerini yakından takip etmeleri gerektiğini savundu. CRM Institute`nin organize ettiği ve çok sayıda firma temsilcisinin katılımı ile düzenlenen seminerde konuşan Oğuz Gel, mahalle bakkalının müşterinin alışveriş alışkanlıklarını bildiğini, onunla birebir temas kurduğuna işaret ederek, ``Aslında bu büyük bir yaratıcılık örneği teşkil ediyor. Bakkal müşterinin ne yaptığını, niçin yaptığını bilir`` dedi. Bakkalların 100 kişilik müşterisini yakından tanımasının kolay olduğunu ancak kişiye özel hizmeti büyük şirketlerde yapmanın çok zor olduğunu belirten Gel, bunun ancak teknoloji ile mümkün olabileceğini vurguladı.
CRM Institute Genel Müdürü Gültekin Güldür de, yeni ekonomide müşteri kavramının daha özgür, daha katılımcı ve daha değerli olması gerektiğini bildirdi. Güldür, yeni ekonomide müşterinin seçme şansının çok olduğunu, internet sayesinde dünyanın diğer ucundaki bir firmadan herhangi bir ürünü sipariş edebildiğini hatırlattı. Seçme şansı çok olan müşterinin tam hizmet beklediğini, aksi halde firmayı değiştirme ihtimalinin çok fazla olduğunu ifade eden Güldür, ``Artık müşteri ilişkileri ile ilgili bilincin giderek arttığını görmekteyiz`` dedi.
General Elektrik (GE) Türkiye Genel Müdürü Yalçın Yılmazkaya ise, piyasa değeri 512 milyar dolar olan GE`nin, 1896 yılından beri Dow Jones Endüstriyel Ortalaması içinde yer alan ve eski ekonomi ile yönetilen bir şirket olduğunu belirtti. Yılmazkaya, yeni ekonomi trendine GE`nin de katıldığını ve Avrupa`da elektronik ortamda yaptıkları satışlarının toplam satışlarının yüzde 12`si oranında olduğunu söyledi.
- BIST
- DOLAR
- EURO
- ALTIN