Türkiye'nin "Süper markaları" açıklandı

09.06.2017 - 16:30 | Son Güncelleme :
Türkiye'nin "Süper markaları" açıklandı | Ekonomi Haberleri

Superbrands Türkiye yetkilisi Koç, "Süpermarkalar Türkiye 2016 sonuçları kapsamında ilk 5'te yer alan markalar THY, Mercedes-Benz, Whatsapp, Samsung ve BMW olarak sıralandı" dedi.

Superbrands Türkiye yetkilisi Dilek Koç, "Süpermarkalar Türkiye 2016 sonuçları kapsamında ilk 5'te yer alan markalar THY, Mercedes-Benz, Whatsapp, Samsung ve BMW olarak sıralandı. Sonuçlar çok sürpriz olmadı, teknoloji ve araba markaları 181 marka içinde önemli yeri aldı. 181 markanın yüzde 57'si Türk markalarından oluşuyor. 103 markanın Türk markası olması önemli." dedi.

Haberin Devamı

Superbrands tarafından Türkiye'de 2005 yılından bu yana düzenlenen ve bu yıl 6'ncısı tamamlanan "Süpermarkalar Türkiye 2016" araştırma sonuçları, Superbrands Türkiye yetkilileri Dilek Koç, Gürkan Kınacı, Canan Konuk ve Nielsen Tüketici Araştırmaları Lideri Nur Serenli'nin katıldığı toplantıda paylaşıldı.

PİYASALARDAKİ SON DURUM İÇİN TIKLAYIN... 

Verilen bilgiye göre, 4 bin 986 marka arasında bin 148 aday markanın aday olarak belirlendiği "Süpermarkalar Türkiye 2016" kapsamında jüri tarafından aday markalar arasından seçilen 300 marka için İstanbul, Ankara ve İzmir'de 18-56 yaş ve tüm Sosyo-Ekonomik Statü (SES) gruplarında bin 638 kişi ile yüzyüze görüşülerek tüketici değerlendirmesi gerçekleştirildi.

Çalışmalar sonucunda 67 puan barajını aşan 181 marka Türkiye'nin Süpermarkaları arasında yer almaya hak kazandı. Listeye bu yıl 43 yeni marka girerken, listedeki 181 markanın 103'ünün yerli markalardan oluşması dikkati çekti. Halk oylamasına sunulan 42 kategoriden, 37 kategorideki marka barajı aştı.

"KÜLTÜR-SANAT, KİTAP, TURİZM MARKALARI SIRALAMAYA GİREMEDİ"

Superbrands Türkiye yetkilisi Dilek Koç, araştırma sonuçlarına ilişkin şu bilgileri verdi:

"Sonuçlar kapsamında ilk 5'te yer alan markalar THY, Mercedes-Benz, Whatsapp, Samsung ve BMW olarak sıralandı. Sonuçlar çok sürpriz olmadı, teknoloji ve araba markaları 181 marka içinde önemli yeri aldı. 181 markanın yüzde 57'si Türk markalarından oluşuyor. 103 markanın Türk markası olması önemli. İlk başladığımız yıllarda bu oran yüzde 50'nin altındaydı. 12 yıl içinde markalaşmanın önemine verilen değer, markaların bunu farketmesi ve yapılan çalışmalar ile markalar çok yol kat ettiler.

Haberin Devamı

Bu, Türk ekonomisi ve markalar için büyük övünç kaynağı. Baraj bu sene yüzde 67 olarak alındı. Öne çıkan kategorilere bakarsak, hızlı tüketim mallarının ön planda olduğunu görüyoruz. Yiyecek-içecek kategorisinde çikolata, gofret gibi hızlı tüketilen ve ucuz ürünler ön planda. Bu kategoriyi kişisel bakım ürünleri takip ediyor."

Sıralamada bu yıl Müze / Kültür ve Etkinlik Merkezleri, Kitap ve Kırtasiye, Otel ve Turizm Acentaları, Gayrimenkul Pazarlama, Ofis Mobilya ve Malzemeleri gibi önemli kategorilerdeki hiç bir markanın barajı geçemediğini dile getiren Koç, bunun üzücü olduğunu söyledi.

Dilek Koç, Türk tüketicisinin eğiliminin değiştiğine dikkati çekerek, "Şu ana kadar yaptığımız altı araştırma sonucuna göre 12 yılda Türk tüketicisinin davranış biçiminde köklü değişiklikler var. Hızlı tüketim mallarına olan ilgi çok fazla artmış durumda, dijital dünya ile olan iletişim çok güçlenmiş durumda. Google kadınlar kategorisinde birinci sırada yer alıyor. 12 yıl önce başka bir tablo ile karşı karşıya iken bugün bambaşka bir atblo ile karşı karşıyayız." şeklinde konuştu.

"ERKEKLER BİRAZ DAHA KADINLARIN ÜZERİNDEN YÜK ALMAYA BAŞLADI"

Şehirlerin davranış biçimlerinin de değiştiğini belirten Koç, İzmir ve Ankara'nın markalara daha sadık olduğunu, İstanbul'un geçen yıllara göre markalara verdiği puanlarda önemli düşüşler yaşadığını, İstanbul'da marka sadakatinin azaldığını, markaların bunu göz önünde bulundurması gerektiğini söyledi.

Koç, erkek tüketicilerde geçtiğimiz yıllarda hayaller ve arabaların ön planda olduğunu anımsatarak, "Bu sene baktığımızda, geçen yıllarda ailenin sağlığı ile kadınlar ilgilenirken, bu sene hastane kategorisinde erkeklerin söz sahibi olduğunu gördük. Bu da bize erkeklerin biraz daha aile sorumluluğunu almaya başladığını, kadınların üzerinde yük almaya başaldıklarını düşündürmeye başladı. Sağlık kategorisinde ciddi erkek puanlamaları var." diye konuştu.

Haberin Devamı

Nielsen Tüketici Araştırmaları Lideri Nur Serenli, Ankara ve İzmir'in, İstanbul'a göre markaları daha yüksek puanla değerlendirdiğine işaret ederek, SES gruplarında A-B'ye bakıldığında ilk üçte Samsung, Adidas ve Apple'ın, D-E'de ise ilk sırada Whatsapp'ın yer aldığını belirtti.

BİSKÜVİ, GOFRET, ÇİKOLATA VE DONDURMA İPİ GÖĞÜSLEDİ

Toplantı kapsamında Canan Konuk tarafından açıklanan sonuçlara göre, bu yılki sıralamada da geçen yıllarda olduğu gibi Bisküvi, Gofret, Çikolata ve Dondurma kategorisi marka sayısı açısından birinci sırada yer alırken, Kişisel Bakım ve Temizlik Ürünleri ikinci, Ev Bakımı ve Temizlik Ürünleri üçüncü, Dijital Dünya dördüncü, Otomotiv ve Kahve-Çay-Su-Gazlı İçecekler kategorisi beşinci sırada yer aldı.

İllere göre bakıldığında, İstanbul'da THY, Mercedes-Benz, Arçelik, Ankara'da Adidas, Google ve Algida, İzmir'de Whatsapp, Coca-Cola, Youtube, kadınlarda THY, Whatsapp ve Mercedes-Benz, erkeklerde Apple, Samsung ve Adidas, 18-30 yaş grubunda Whatsapp, Samsung ve BMW, 31-44 yaş grubunda THY, Mercedes-Benz ve Samsung, 44-56 yaş grubunda Pınar, Arçelik ve THY ilk üçte yer aldı.
Kategorilerde önde gelen markalar ise Bisküvi, Gofret, Çikolata, Dondurma kategorisinde Magnum, Milka, Ülker Çikolatalı Gofret, Torku, Sarelle, Kişisel Bakım ve Temizlik Ürünleri kategorisinde Selpak, Prima, İpana, Elidor, Colgate, Ev Bakımı ve Temizlik Ürünleri kategorisinde Ariel, Pril, Yumoş, Domestos, Ace, Dijital Dünya kategorisinde Whatsapp, Google, Sahibinden.com, Gittigidiyor, Hepsiburada.com, Otomotiv kategorisinde Mercedes-Benz, BMW, Audi, FIAT, Renault, Kahve-Çay-Su-Gazlı İçecekler kategorisinde Çaykur, Nescafe, Erikli, Uludağ, Lipton Çay/Ice Tea olarak öne çıktı.

 


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.080 Değişim: 3,10% Hacim : 97.150 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 8.864 28.03.2024 Yüksek 9.080
Açılış: 8.864
32,3343 Değişim: 0,26%
Düşük 32,2225 28.03.2024 Yüksek 32,3578
Açılış: 32,2508
35,1149 Değişim: -0,02%
Düşük 34,8851 28.03.2024 Yüksek 35,2158
Açılış: 35,1216
2.308,50 Değişim: 1,36%
Düşük 2.270,83 28.03.2024 Yüksek 2.313,85
Açılış: 2.277,54
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.