Türkiye'nin en değerli markası belli oldu

14.06.2017 - 13:10 | Son Güncelleme : 14.06.2017 - 13:24

Brand Finance tarafından "Türkiye'nin En Değerli Markaları-Turkey 100" çalışmasının 10'uncusu tamamlandı.

Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance tarafından "Türkiye'nin En Değerli Markaları-Turkey 100" çalışmasının 10'uncusu tamamlandı. Listede ilk sırayı 2 milyar 620 milyon dolarlık marka değeriyle Türk Telekom alırken, onu, marka değeri geçen seneye göre yüzde 37 artış göstererek 1 milyar 959 milyon dolara çıkan Turkcell takip etti.

Geçen senenin şampiyonu Türk Hava Yollarının (THY) marka değeri ise 2016'ya göre yüzde 22 azalarak 1 milyar 920 milyon dolara düştü ve kuruluş listede üçüncü sıraya geriledi.  

Akbank 1 milyar 579 milyon dolarlık marka değeriyle listenin 4'üncü, Garanti Bankası da 1 milyar 555 milyon dolarlık değeriyle 5'inci sırasındaki yerini korudu.

Söz konusu dönemde Ziraat Bankasının marka değeri yüzde 39'luk artışla 1 milyar 312 milyon dolara ulaştı ve kurum 6'ncı sıraya yükseldi. Arçelik ise yüzde 35 değer kaybıyla 1 milyar 284 milyon dolarla 3'üncü sıradan 7'nci sıraya geriledi. 

Listede 8'inci sırayı 1 milyar 252 milyon dolarlık marka değeriyle İş Bankası, 9'uncu sırayı 951 milyon dolarla Yapı Kredi, 10'uncu sırayı da 806 milyon dolarla Halkbank aldı.

PİYASALARDAKİ SON DURUM İÇİN TIKLAYIN... 

EN DEĞERLİ 100 MARKANIN TOPLAM DEĞERİ 27,4 MİLYAR DOLAR

Çalışmaya göre, Türkiye’nin en değerli yüz markasının toplam değeri 27,4 milyar dolar olurken geçen yıla göre toplam değer azalışı yüzde 6 olarak gerçekleşti. Listeye bu yıl muhtelif iş kollarından 13 yeni marka dahil olurken, ilk 100 arasında Mavi 31'inci, Tekzen 69'uncu, Tukaş 73'üncü, Armada Bilgisayar 84'üncü, Eis Eczacıbaşı 85'inci, Datagate 86'ncı, Avivasa 91'inci, Penguen Gıda 92'nci, Derimod 94'üncü, Desa 96'ncı, Ege Seramik 97'nci, Alarko Carrier 98'inci, Söktaş 100'üncü sıradan listeye girdi.

Araştırmaya göre ilk 100'de yer alan markaların değerlerinde en yüksek artış oranı yüzde 112 ile Koton'da oldu. Koton bu artışla 37'nci sıradan 26'ncı sıraya yükseldi. Söz konusu dönemde marka değerinde en yüksek düşüş oranı ise yüzde 69 ile Anadolu Efes'te oldu. Şirket bu düşüşle 8'inci sıradan 19'uncu sıraya geriledi.

"TÜRKİYE ANCAK VE ANCAK MARKALARIYLA GELİŞECEK"

Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, yaptığı açıklamada, 2016'nın Türkiye için sıra dışı bir yıl olduğuna dikkati çekerek, ekonomi arenasında iş kolları için kısa dönem iniş ve çıkışlar yaşandığını söyledi.

İlgüner, markalaşmanın önemine işaret ederek, TURQUALITY kapsamında devlet desteğinin sürdüğünü anımsattı.

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından başlatılan "Marka Türkiye" konferanslarının da markalaşma yolunda önemli bir boşluğu dolduracağını ifade eden İlgüner, şunları kaydetti:

"Gündemimizi meşgul eden diğer konular önceliklerin değişmesine neden olmaktadır. Unutulmamalıdır ki Türkiye ancak ve ancak markalarıyla gelişecek, refah ve itibar kazanacaktır. Bu nedenle her alanda markalaşmanın öncelikli gündem maddesi olarak kabulü ülkeye çok şey kazandıracaktır. Güçlü markalar uluslarına her alanda katkıda bulunurlar. İnsanlara fayda sağlayan, onların yaşamını kolaylaştıran markalar ülkelerinin de algısını olumlu yönde etkiler. Bu nedenle, kopyacı değil, özgün ve yaratıcı yenilikleri içeren markalar geliştirmek önemlidir. Türk iş aleminin bu hususu önemsemesi gerekmektedir. İnovasyon çabaları bir markanın dünden bugüne çok daha fazla yarar içermesi demektir. Eğer inovasyonu iş hayatına bu şekilde entegre edebilirsek daha başarılı sonuçlara erişmemiz mümkün olacaktır."

GELECEK YILA İLİŞKİN BEKLENTİLER MARKA DEĞERİNİ ARTIRIYOR

Erişilebilir finansal verilere ve analist gözlemlerine dayanan sınırlı bilgiyle yürütülen marka değeri sıralama çalışmaları, markanın gelecekte gelir üretme kabiliyetini yansıtıyor. Bu kabiliyet, geçmiş dönem performansıyla gelecek dönem eklentilerinin bugüne indirgenerek yapılan analiz sonucunu ortaya çıkarıyor.

Değerlendirmenin önemli göstergelerinden "Marka Gücü Endeksi" ise marka yönetiminin başarısını ortaya koyuyor.

Kamuyu Aydınlatma Platformunda (KAP) yayımlanan konsolide mali tablolar, şirketlerin tüm markalarına ait toplu veriyi veriyor. 100 markalık listenin yüzde 80-85'ine ait veriler KAP'tan temin ediliyor. Geriye kalanı şirketlerin doğrudan ilettiği verilerden elde ediliyor.

Brand Finance genel tabloları hazırlarken, markalı faaliyete ait son 3 yıllık geçmiş finansal verileri yorumluyor ve gelecek 5 yıla ait projeksiyon yapıyor.

Marka değeri için satışlar içinde markaya ait pay değerlendirilirken, gelecek yıllara ilişkin beklenti ne kadar yüksek olursa marka değeri o denli artıyor.

Brand Finance'in araştırmasına göre, Türkiye'nin en değerli ilk 20 markası, 2016 ve 2017 marka değerleri (milyon dolar) ve değişim oranları şöyle:

 


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
  • KREDİ
108.615 Değişim: 1,32% Hacim : 4.916 Mio.TL Son veri saati : 18:10
Düşük 106.800 21.08.2017 Yüksek 108.878
Açılış: 107.235
3,4960 Değişim: -0,01%
Düşük 3,4953 22.08.2017 Yüksek 3,4976
Açılış: 3,49635
4,1313 Değişim: -0,02%
Düşük 4,1300 22.08.2017 Yüksek 4,1331
Açılış: 4,132
145,16 Değişim: -0,04%
Düşük 145,13 22.08.2017 Yüksek 145,23
Açılış: 145,22
TL
Ay
%

bigpara

Copyright © 2017 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.