Türkiye, Yat Turizminden 8 Milyar Dolar Kazanacak

14.12.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :

Yapımı süren ve ihalesi yapılacak olan 44 yat limanının tamamlanmasıyla Türkiye`nin yıllık 2.5 milyar dolar olan yat turizmi gelirinin, 8 milyar dolara ulaşacağı bildirildi. Turizm Bakanlığı`na bağlı Marina Yatırım ve İşletmecileri Derneği (Maryat) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ali Erkan Bezirgan, Türkiye`de kamu ve özel sektör yat limanlarının toplam kapasitesinin 10 bin 500 adet olduğunu belirterek, 5 bin 800`ünün Turizm Bakanlığı`ndan belgeli, 4 bin 700`ünün ise çeşitli mahalli kuruluş, iskele, rıhtım ve balıkçı barınaklarından oluştuğunu kaydetti. Halen işletmeye açık 14 yat limanı olduğunu belirten Bezirgan, Devlet Liman Havayolları İnşaatı Genel Müdürlüğü tarafından ihalesi yapılan 8 yat limanımızla birlikte devlet tarafından inşaatı bitirilen 9 yat limanı bulunuyor. Ayrıca 27 yat limanı genel bütçe imkanlarıyla yapılacak dedi.


GELİR ÜÇE KATLANACAK;

Ali Erkan Bezirgan, yapımı süren ve ihalesi yapılacak yat limanlarıyla birlikte Türkiye`nin 58 limana sahip olacağını belirterek, şunları söyledi: Yat limanlarının tamamının 2005 yılına kadar bitirilmesi halinde, yaklaşık 14 bin 500 yatlık ek kapasite elde ederek 10 bin 500 olan yat kapasitemiz, 25 bine ulaşacaktır. Akdeniz ülkeleri arasında halen yüzde 5 olan yat bağlama kapasitemiz yüzde 12`ye, yıllık 2.5 milyar dolar olan yat turizmi gelirlerimiz de 8 milyar dolara yükselecektir. Amerikalı charter`cıların, yaz aylarıyla sınırlı Avrupa charter pazarına kışın Karaipler`i alternatif gösterdiğine değinen Bezirgan, Dünya yat turizminin iki önemli merkezi Akdeniz ve Karaip adalarıdır. İklim sayesinde iki cennet, yaz ve kış dönemlerinde birbirini tamamlıyor diye konuştu.


TÜRKİYE UĞRAK NOKTASI;

Türkiye ve Yunanistan`ın iklim koşulları, rüzgarlar, kıyı yapısı, antik kalıntılar ve sezon periyotları gibi birçok konuda benzerlik gösterdiğini anlatan Bezirgan, iki ülkenin, Doğu Akdeniz yat turizmini paylaştığını söyledi. Türk yatçılığının, yatlar için uğrak noktası olduğunu vurgulayan Bezirgan, Batıdan Kıbrıs ve İsrail`e ulaşmak ya da Güney Ege`den İstanbul ve Karadeniz`e yönelerek bu yörelerin ilk kaşifleri olmak yatçılar için büyük bir imkan. Ancak üç yanı dört denizle çevrili, 8 bin 250 kilometrelik sahil şeridine sahip ülkemizin, Akdeniz ülkeleri arasında yat bağlama kapasitesi oranı sadece yüzde 5`tir. Bezirgan, marina inşaatlarında yaşanan bürokratik engellerin aşılamamasının, yatırımcıyı marina yatırımından vazgeçirecek konuma getirdiğini de kaydetti.


BİR YAT,30 TURİST;

Türkiye`ye yat kiralamaya gelen bir yatçının, ortalama kalış süresi 11 gün, günlük ortalama harcaması ise 51 dolar. Özel yatıyla gelen yatçı ise 31 gün kalıp günde 104 dolar harcıyor. Yat limanında bırakılan 12 metrelik yabancı bayraklı bir yat, yıllık liman ücreti olarak 2 bin dolar, karaya çekilmek için 600 dolar, bakım-onarım istediğinde ise 1200-3 bin dolar bırakıyor.

Çeşitli ülkelerin bağlama kapasitesi
Ülke Kapasite (adet)
---- --------
Fransa* 60.000
İspanya* 47.000
İtalya 36.000
Hırvatistan 15.600
Türkiye 10.500
İsrail 2.500
Lübnan 1.100
Güney Kıbrıs 800

*Sadece Akdeniz kıyılarını içeriyor. (DÜNYA)
Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.645 Değişim: -0,50% Hacim : 104.170 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.645 22.04.2024 Yüksek 9.832
Açılış: 9.795
32,5897 Değişim: 0,24%
Düşük 32,4690 23.04.2024 Yüksek 32,6715
Açılış: 32,5131
34,7927 Değişim: 0,37%
Düşük 34,5982 23.04.2024 Yüksek 34,8774
Açılış: 34,6636
2.406,71 Değişim: -1,07%
Düşük 2.406,05 23.04.2024 Yüksek 2.449,94
Açılış: 2.432,85
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.